{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

biluheld - lidt langt {{forumTopicSubject}}

Puha er stadig lidt chokket....
I dag omkring kl. 17.45 er jeg ved at være oppe på Alssundbroen (den nye bro), på vej til at træne mit agility-hold. Jeg er ikke særlig glad for den bro...generelt broer.

Lige hvor vejen er blevet to-sporet i begge retninger og jeg er ved tilkørslen fra Als mod fastlandet, kommer jeg kørende med måske 100. Har ikke specielt travlt, men kan altså ikke lide den bro!
Nåh men i modkørende vejbane, ser jeg en lille rød bil med trailer på, og LIGE bagved en stor blå lastbil. PLudselig får lastbilen skubbet til traileren så den røde bil tipper ind foran lastbilen. Begge køretøjer drøner over i min vejbane, og jeg når med nød og næppe at undslippe ved at flytte mig til næste vejbane. De er ca halvvejs inde på min bane, og havde der været kommet nogen bagfra i højre vejbane havde jeg ikke kunnet flytte mig og så havde de taget mig med.

Nåh, jeg når vel at køre 50-70 meter før det går op for mig hvad der er sket, og jeg klodser bremserne og sætter havari-blink på. Så bakker jeg hen til stedet igen, stiger ud og går hen i mod dem.

Den første jeg møder er lastbilchaufføren. Jeg kan se hans nr. plade ser tysk ud, så jeg spørger ham på tysk om alle er ok. Han svarer på et sprog der hverken er tysk eller engelsk...så jeg går bare videre. Så møder jeg manden i den røde bil. Han står og ryster og taler i sin mobil. Da han bliver færdig fortæller jeg ham at jeg har set det hele og at jeg var tæt ved at blive ramt også.
Så fortæller han mig at lastbilen har ligget lige i røven af ham - altså ALT for tæt på ham siden Rinkenæs!!! OG at han havde forsøgt at blinke og alt muligt for at få ham til at flytte sig.

HVad fejler lastbiler???? hver gang jeg sidder og laver intet, ser jeg bare den lille bil blive krøllet af den store lastbil. Tænk hvis der havde været nogen ved siden af mig!!! Tænk hvis jeg også var kørt galt...tænk engang.

Men jeg kørte videre bagefter til træning og forklarede hvorfor jeg blev forsinket. Og på vej hjem til Sønderborg igen, tudbrølede jeg hele vejen. Hvordan kunne det ske? hvorfor var jeg så heldig? Hvor var det bare super klamt........

Ved ikke lige hvor jeg vil hen med det her..... tror bare lige jeg havde brug for at skrive det, og læsse lidt af...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  biluheld - lidt langt
  • #1   4. sep 2008 det var da ikke rart,godt der ikke skete mere,ja der kan hurtig ske noget puha det må ha været et træls syn

• #2   5. sep 2008 Nu skal det her ikke ses som en nedgørelse eller nedrakning af nogen, men Mette + Morten har travlt med at skælde ud på lastbiler selvom hun selv fortæller at hun kører 100 på broen. Må man overhovedet køre så hurtigt på den bro? Ingen tvivl om at mange lastbiler kører forkasteligt men det gør mange almindelige biler desværre også.

• #3   5. sep 2008 Jane: Ja jeg skælder lastbiler ud. Jeg hader lastbiler, og har altid gjort og vil altid gøre. Jeg kørte ca 100. Man må køre 80. Jeg er bare ærlig. Jeg er bange for den bro, og vil over den hurtigst muligt. Jeg hader den bro. Den bro giver mig mareridt.

Elise: Ja netop....jeg drømte om det flere gange i nat. Men tænk engang hvor galt det kunne være gået...puha.

• #4   5. sep 2008 ja der er mange lastbiler der kører med hovedet under armen, men der er endnu flere personbiler..

Men det er forfærdeligt st opleve. Er selv kørt galt en gang for 3 år siden nu.

• #5   5. sep 2008 du var ikke uheldig, men heldig, der kunne jo virkelig havde sket dig noget, så vær glad for din bil ikke lå under lastbilen eller i grøften så du var heldig søde..

• #6   5. sep 2008 det er ikke særlig fedt at opleve sådan noget der, men jeg syntes det er forkert at du siger at lastbiler kører sindsygt men nu har jeg tit været med min kæreste ude og kører som er chauffør og kører i sin lastbil dagligt, det er ubeskriveligt hvor mange person biler der kører direkte ind foran og bremser op men det billigster ikke forstår der er at en lastbil er altså 100 gange mere tung og bremse end en personbil.

Til det vil jeg også sige at det er mange gange person bilernes egen skyld at der sker ulykker, men sjovt nok er det altid lastbil chaufføren som får skylden men de tænker bare ikke lige på hvor meget afstand de skal bruge for at bremse en kæmpe tung bil men læs på endda.

og mon folk kunne leve uden lastbiler her i landet , det tror jeg squ næppe. men kan godt forstå at chauffør brancen strejker så snart de kan for de bestiller ikke andet end og blive kritiseret på deres arbejde hver eneste dag.. !!!

nu er det en tysk chauffør eller rettere det er nok en polakker som har kørt denne lastbil, og self er det ikke fair og presse en anden med en trailer men overholder man hastighederne så sker der ikke sådan noget for normalt kan en lastbil kun kører 80 max 85 km i timen..

men igen det er squ godt at der ikke skete noget med dig smiley

• #7   5. sep 2008 Helt enig Merete.
    Det er jo det samme hver gang der sker en ulykke med en lastbil og en cyklist. Så skælder folk lastbilen ud, men prøv en gang at kigge på hvordan mange cyklister opfører sig i trafikken. De aser og maser forbi biler så de selv kan holde langt ude i krydset udover hvor man må holde og så påstår de at det er de nød til at gøre for at være i sikkerhed for bilerne, men hvem er det lige der maser sig ind forbi bilerne og der selv skaber de farlige situationer. Det er ikke nogen hemmelighed at lastbiler har en meget uheldig blind vinkel, så cyklister burde bruge hovedet lidt og holde sig på sikker afstand for det er trods alt dem det kommer til at gå ud over hvis det går galt.

Mette+Morten, hvorfor hader du den bro så meget at du synes det er fair at du øger risikoen for ulykker ved at køre for hurtigt?

• #8   5. sep 2008 Jane P < jaa nemlig, og jeg hører hver aften på at nu er de igen efter de chauffør og det kan jo bare ikke passe. hvad med de knallerter som bliver kørt ned, det er jo også altid os som kører bilen s skyld men man ved jo ikke hvor de er henne i trafikken mere, og de kører op på siden af en i højere fart end man selv kører.
    ja de har en utrolig svær vinkel, men nu min kammerat som er ny startet han har fået et kamera dernede ved hans trin bræk som gør at han kan se alt men selv en scooter kan komme så hurtigt at man ikke opfatter den,

undgå da den bro hvis du ikke tør kører over den, jeg vil hellere kører langsomt over en bro hvis jeg ikke kunne lide det, end kører hurtigt men det er bedre med lavt fart end hurtigt men det er min mening.. !! smiley

• #9   5. sep 2008 Jeg er enig med Merete N.... min far køre også lastbil og folk er virkelig urimelige over for de lastbiler som køre på vejene.... man burdte lige at tænke på det store stykke arbejde de gør for os alle sammen...! min far er kun hjemme i weekenderne sagt med andre ord han er lang turs chauffør, og han ringer tit hjem og er rystet over hva folk egentlig kan finde på at gøre... jeg har tit sagt til ham når han fortælle at der er en som er kørt lige ind for an ham og bremser meget op lige efter at så må han jo bare skubbe lidt til dem så de måske kan forstå at det gør man bare ikk.... det er altså lastbilerne der holder mest farten da de ikk kan køre mere end 90 hvor personbiler tit køre 100 og der over.... bare min menning

Kommentér på:
biluheld - lidt langt

Annonce