5.371 visninger
|
Oprettet:
Farvning af kaleche {{forumTopicSubject}}
Ja jeg har en Emmaljunga der er falmet en del på kalechen, kan godt være jeg spørg dumt, men kan man bruge helt alm. tekstil tusch til at male den med?
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 77 Svar: 1.315
Kig i mit fotoalbum, jeg har genfarvet hele min Emmaljunga barnevogn.
jul 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 34 Svar: 189
dec 2008
Så skal det tørre godt.
Du skal købe en flaske Acapella imprægnering, kalechefarve hos bådudstyr. Du kan købe det her:
http://www.marineudstyr.dk/acapella-impraegnering-til-kaleche-1000ml.aspx
Hvis du skal bruge sort skal du købe en "neutral" og så lige et smut forbi en farvehandler og købe en sort pigmentfarve. Jeg tog Acapella dåsen med så de var sikre på at give mig noget der kunne passe med det.
Og så bare blande det sammen og ryste godt og så er det ellers bare at smøre det på barnevognen med en god flad pensel.
Lad det tørre et døgn og giv den evt en gang mere hvis nødvendigt.
Bedst er at give hele vognen for overfladen kan godt blive lidt anderledes end det oprindelige og så er det pænest det er ens.
Min fik to gange og der er stadig nok i dåsen til den kan få en gang mere på et senere tidspunkt.
Rigtig nemt at lave.
Så skal du lade det lufttørre nogle dage inden du lægger et barn i vognen bare så det lige damper af.
Det skulle ikke være giftigt, jeg undersøgte det nøje inden jeg brugte det, og bådudstyrsbutikkerne er vant til folk bruger det til barnevogne :o)
jul 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 34 Svar: 189
dec 2008
aug 2014
Følger: 1 Svar: 1
apr 2015
Følger: 1 Svar: 2
apr 2015
Følger: 1 Svar: 2
Vi er bekendt med, at det mange steder oplyses, at dette produkt kan bruges på barnevogne - det må man ikke !
Acapella egner sig ikke til brug på barnevogne, det indeholder opløsningsmidler som i det lille aflukkede rum i vognen ikke ventileres væk og barnet kan tage skade
jun 2018
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
https://rygcrawl.dk/baad-kaleche-vedligeholdelse/
Farvning af kaleche