{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

prævention og amning {{forumTopicSubject}}

Jeg har så fået af at når jeg ammer må jeg ikke være på p-piller da, humoner kan få mælken til at stoppe.

Jeg vil så hører jer der har stået i samme problem hvad vlagte/gjorde i ?

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg vil havde, da jeg ikke vil havde nogle af de ting jeg selv skal proppe op når det er, vil jeg ikke kunne stole nok på.

P-sprøjter, stave osv. har jeg kun hørt så meget negativ om at det kan gøre så man ikke kan få børn.. og det må man vil egentligt så hellere ikke når man ammer ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  prævention og amning
  • #1   11. sep 2008 jeg har så fået *afvide* at når man ammer

  • #2   11. sep 2008 Elise.

    Tak hvad koster den ca. ?


  • #3   11. sep 2008 den er gratis hvis du bruger antikonceptionsklinikken /præventionsklinikken på dit sygehus - og her er det gynækologer der ligger den op.

  • #4   11. sep 2008 Okaii. Det jo billigt nok.. Nu var det os bare nysgerrigheden, der tænkte på prisen;)
    Skal nemlig til det der efter tjek her i næste uge.. Og der skulle jeg gerne havde tænkt lidt over det..

    Men det vel os bedre at det er en rigtig gynækoger der sætter dem op en end egen læge ? Han er nemlig lidt ligeglad med alt virker han som om, og er altid så stresset..


  • #5   11. sep 2008 Det var os det jeg tænkte..

    han er ikke så "sød" sur gammel en, der er ved at gå på pension;)
    han er ikk så pobulær blandt os her.. han vil bare give mig p-piller og sagde at det var lige meget om min mælk stoppede. men det syntes jeg så ik lige...


  • #6   11. sep 2008 hvorfor ikke bare bruge kondom indtil du må bruge p-piller igen?

  • #7   11. sep 2008 Kan jeg ikke tåle...

    Og hvis jeg ku, så ville min fyr hellere ikke være tilfreds med det;)


  • #8   11. sep 2008 rikke a, hehe det ville jeg sku heller ikk være;D men har selv været i tvivl om hva jeg ville vælge af prævention efter fødslen, men har nu fundet ud af at jeg vil have spiral, os fordi når man tager den ud igen fordi man vil lave en beby;D så ved man os det ikk går så længe før det lykkedes, eller gjore der ikke med else i hvert fald;D
    Havde overvejet p-sprøjte, men hvis jeg vil have et barn til om 2-3 år og er på sprøjte, så nytter det jo ikk noget hvis jeg bliver gravid om 5 år først, så synes staven lyder alletiders!!! ;DD


  • #9   11. sep 2008 hehe.. nej vel;)
    jaa men overvejer os spiralen, som else fordi at jeg vil da gerne starte et projwkt baby når lillemanden er 2-3 år..


  • #10   11. sep 2008 tror at kobberspiral er et godt alternativ for mig bekendt har jeg heller ikke hørt noget negativt. Min mor blev fint gravid dahendes røg ud og min veninde der er lige så langt henne som jeg nu eller næsten, vi skal føde med 4 dages mellemrum, hun ville egentlig heller ikke være gravid nu, hun havde kobberspiral men blev gravid alligevel så graviditet hæmmer den i hvertfald ikke i lang tid efter når man kan blive gravid imens.

    det skal så siges at hendes var faldet ned i bundet af livmoderen (det er jo ikke meningen og sker sjældent) og fosteret sad øverst oppe så de pillede den ud hurtigt ved lægen og hun fortsatte graviditeten.

    min studievejleder blev også gravid 2 gange med spiral hvor personen der lagde den op altså heller ikke havde været helt skrap så det tror jeg roligt du kan gøre, for sidder den som den skal så sker der jo intet og graviditet bagefter har jeg ikke hørt om at det havde indvirkning på eller tog lang tid


  • #11   11. sep 2008 jamen mini - pillerene kan se ikke os stoppe mælkeproduktionen som p-piller?

  • #12   15. sep 2008 det er jo heller ikke kun et spørgsmål om de kan stoppe produktionen, for den vil man i de fleste tilfælde kunne få op igen, men hormonerne fra p-pillerne kan gå i mælken og det ville jeg i hvert fald ikke bryde mig om at mit barn fik, vi har brugt/bruger kondom

  • #13   15. sep 2008 Ditte H.. den vej havde jeg ikke lige tænkt på..

  • #14   15. sep 2008 Elise B:

    Jeg ved egentlig ikke om de fik deres tjek, men noget er der da sket ja så det kan være en mulighed. Det var også ment som en om at det ikke hæmmede effekten af at blive gravid som vi har hørt andre præventionsformer kan gøre


  • #15   16. sep 2008 Det er også det. Jeg vil i hvertfald vælge spiral når jeg skal amme for det føler jeg er rigtig godt når jeg har set at de sagtens kunne blive gravide så snart de fik den ud uden problemer eller ventetid, og så overfører man ikke hormoner til sit barn så spiralen synes jeg er en rigtig positiv ting når man ammer fordi den virker så sikker med ikke at give hormoner til barnet og det ikke hæmmer fertiliteten overhovedet, hvor man har hørt om dem der har store problemer med at blive gravid efter p-sprøjte og så der går tid efter p-piller så synes spiralen lyder som en fantastisk løsning jeg selv vil vælge.


    gør det ondt at få den sat op?


Kommentér på:
prævention og amning

Annonce