942 visninger
|
Oprettet:
** Lullee - mor til skønne Emil <3 + Blyp 38+
20. mar 2008 Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
20. mar 2008 Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
Undre mig .. {{forumTopicSubject}}
<i> Jah som der står , undre mig lidt over at jeg sys jeg ser flere og flere på min aldre , lidt ældre kan have råd til både hus og bil ?
Bliver nød til at spørge da jeg står gerne selv vil i et hus , men manden min mener ikke vi har råd ..
Håber der er nogen der gider svare mig og enli forstår hvad jeg mener hihi
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 291
men self har vi lige købt helt ny bil, men det er da igennem banken. da vi kun havde udbetalingen fra den gammel..
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 291
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
Manden har et godt arbejde , og jeg er ved at uddanne mig , ville mene vi godt kan få det til at køre med til at starte med et afdragsfrit lån men tro jeg ikke han mener ..
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Jeg er på dagpenge og kæresten har en middel løn men huset var ikke så dyrt og bilerne heller ikke sprit nye
sep 2008
sep 2008
mar 2008
mar 2008
sep 2008
Er selv fra esbjerg og bor i bramming
mar 2008
Skal ALDRIG bo i Bramming igen ..
manden arbejder i Holsted men vil ikke væk fra Esbjerg har prøvet ..
han vil ikke bo i en lille by hvor han ikke kan slå en skid uden at de ved det i den anden ende af byen som han selv siger ..
Hmm gernere mig rigtig meget ..
mar 2008
mar 2008
Fandt et rækkehus på 120 kvm vi kunne leje et par år til vi fik råd men det gad han ikke , så ville han heller vente :S
mar 2008
Jeg har 5000 i mdr og manden har omkring mellem 6-7000 hver 14 dag :S
mar 2008
For vi kan få det til at køre nu med de penge vi har og det er kun jesper der betaler huslejele og ALT her hjemme , jeg betaler til mad og det er det ..
Så burde godt kunne lade sig gøre ..
Og næste år hvor jeg gerne vil have hus for jeg nopget mere udbetalt som elev end på su ..
mar 2008
mar 2008
men dejlig gid det var os ..
Gid jeg i det hele taget bare kunne overtale manden S:
mar 2008
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 47 Svar: 331
mar 2008
sep 2008
mar 2008
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 97 Svar: 564
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
mar 2008
: Jah okay 9000, hmm så meget vil vi ikke have ..
Så vi har nok ikke råd ..
mar 2008
Men har regnet på at når jeg er færdig uddannet for jeg nok ikke mere end små 2500 - 3000 mere udbetalt i mdr end jeg gør som elev næste år :S fordi skattefar tager omkring halvdelen :S
mar 2008
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
jeg vil også have hus og bil men det hele ser bare ud til at det ville tage lang tid inden det kunne lade sig gøre i forholdtil at jeg gerne ville have alt det også når jeg skulle føde.
vi har ingen bil, føler ikke vi har råd og vi bor i lejlighed og synes stadig nogen gange at det kniber med økonomien. Der er så mange ting jeg gerne ville have inden men når der kun er 4½ måned til jeg skal føde eller noget der omkring så synes jeg at det virker helt uoverskueligt hvordan vi nogensinde skulle nå alt det inden. Vil gerne have kørekort (havde ingen børneopsparing men blev lovet at få betalt kørekort i stedte som de ikke holdte, fik det først at vide jeg ingen havde da jeg var 17½) og og ville også gerne have bil, og hus og nye møbler og nu skal der også være penge til børneværelse og vi har ikke engang et ekstra rum til det hvor vi bor nu da den er 59 kvm2 og min kæreste har fast job men har gæld så han må ikke tage et lån til bolig eller bil og jeg hoppede fra uddannelse da jeg fandt ud af jeg var gravid i sommerferien da jeg lige havde meldt mig til uddannelse da jeg ellers ville skulle stoppe midt i det hele så ville ikke give 10000 kr for en uddannelse jeg vidste jeg ikke ville kunne gennemføre når jeg skal stoppe 2 mdr før eksamen hvor jeg skal føde.
når jeg ser andre folks fotoalbum herinde med deres hus blir jeg bare så ked af det
jun 2008
Tror bare at det er umuligt i odense, kan sler ikke finde noget selv så aner ikke hvordan folk gør
mar 2008
Ved slet ikke hvordan det kan lade sig gøre for folk .. vil så gerne i et hus , have en have og en hund .. Manden vil ikke være gravid nu så det må vente ..
Sys alle mine ting er så håbløse fordi jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal få tingende til at køre ..
Øvbøv ..
Dejlig det ikke kun er mig der har det sårn ..
Og i esbjerg kan man sq heller ikke finde noget til omking 1 mill der ikke falder ned om ørene på en
mar 2008
havde fundet et hus ved ringkøbing til 650.000 på 139 kvm eller sårn noget , men han vil ikke væk fra esbjerg<:S
jun 2008
vi kommer fra Nordjylland eller manden gør, jeg boede deroppe i 2 år og fadt ham der men jeg boede sammen med en psykopat. Han er psykopat på papir og jeg turde ikke flytte fra ham fordi han havde sagt at han så slog mig ihjel. han havde den her syge hobby med at lave våben af ting han fandt som støvsugerrør og søm, eller lave bomber af kanonslag, en mælkekarton, fedt og en masse små søm. Hans tempreament var sygt og mit liv var bare en ond cirkel. endelig efter 2½ år kom der et lille lys fra min nuværende kæreste der sagde at han kunne få mig væk. jeg havde ingen penge fordi min psykopat eks kæreste var dybt afhængig og nogen gange skulle jeg følge ham på toilet og bære ham fordi han ikke fattede noget og var helt væk og bare slog om sig og smadrede ting som han plejede i raseri. Jeg fandt først ud af at han var sådan da det var for sent. hans mor smed ham ud da han var 15 fordi hun var bange for ham og måtte beskytte sine to andre sønner der var komplette modsætninger af ham. allerede da han var lille viste han tegn på underlig og aggressiv og pyskotisk adfærd.
hvor skulle jeg tage hen? da jeg mødte ham på fyn og flyttede sammen med ham (han kom fra aalborg) lavede han noget lort, jeg ved ikke hvad for jeg kendte ikke dem han talte med, men de sprang vores lejlighed i luften en dag vi lige var kommet hjem. Ellers næsten i hvretfald. De smed en bombe der havde samme kraft som 4 håndgranater ind gennem hoveddøren og kørte væk med hvinenede dæk. Hoved døren blev blæst ud og landede i genboens have og alle væggene revnede og der var store huller i cementen. nogen af de bærende vægge havde rykket sig 5 cm ind så de var tæt på at vælte.
havde huset ikke været sådan en stabil klods var det brast sammen. jeg har stadig nedsat hørelse på venstre øre. det er det mest forfærdeligge jeg har prøvet, det kæmpe brag og blændende lys samt huset der hoppede og alt revnede og gik i stykker.
de kom og hwentede ham, tæskede ham til ukendelighed og ringede mig op og truede mig til at give dem alle vores penge, når jeg gik med til deres krav vilel de stoppe med at banke ham.
de smed ham af og tvang mig ind i bilen og hæve alle pengene inde i byen. vi flygtede hurtigt efter de smed mig af til Nordjylland men han var jo som han var og efter 2 år da jeg ville gå fra ham med min nuværende kærestes hjælp blev han så aggressiv (stak af da han ikke var hjemme) at han stadig leder efter os og truer os på livet, for jeg ved at kommer han så pløkker han ruderne ind.
men er ikke bange for ham mere det er snart 2 år siden og han bor på et hjem for narkomaner og psykisk syge og han har ikke fundet os endnu så tror heller ikke han har råd, det er nok tomme trusler og det mest hekstiske holdt op for 1 år siden og han er da sikkert komemt videre og jagter nogen andre nu. Vil bare ikke være dumdristig og flytte til nordjylland og gå rundt deroppe. ikke igen. holder os til Fyn og her bor mine forældre så det er lidt rarere.
det er desværre bare så syrt her, det var meget billigere i Nordjylland hvor man kunne få det fedeste for langt færre penge, så ville gerne hvis jeg følte jeg kunne men vil ikke det der mere, for det har aldrig været mig sådan noget jeg var bare så uheldig som man desværre kan være. han var jo slet ikke sådan først men charmerende og vildt god at snakke med og tog kærlig hånd om en. men sådan er psykopater jo desværre. man kan ike forestille sig det før man har prøvet at falde i fælden ved en
mar 2008
PUHA en omgang
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 102
Vil sige, det er ikke altid lige sjovt, for der er virkelig meget man skal huske, og mange pludselige udgifter, man skal i hvert fald tænke (og regne) det godt igennem inden man gør det! Men der er nu oss en vis tilfredsstillelse i at ha sit eget, ingen tvivl om det!
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Jeg selv er 27 år og har kun haft hus i 2 -3 år, og hund i ca. 2.......Så I skal nok nå det.....
Men hvis I seriøs kunne tænke jer at undersøge tingene nærmere, så sæt jer ned og opstil et budget (et realistisk et - med hånden på hjertet).... Og så tag det med ned til jeres bank og snak med en sød og ærlig rådgiver om jeres ønsker og drømme.....OG husk nu ROM blev ikke bygget på en dag.... *S*
Da vi købte hus, var jeg på SU og kæreste på elev løn.....Men bilen var betalt kontant og det samme galt motorcyklen.... I dag er situationen en anden vi er begge færdig uddannet, og derfor er pengene lidt flere.......men der ryger også en del igennem systemet når man sætter hus i stand.....
Bare rolig det bliver også jeres tur,,,, flere af jer er så heldige at være gravide eller have børn - det giver til gengæld mig stress *S*
apr 2008
apr 2008
Og ja for guds skyld lad være med at sætte jer for hårdt - penge problemer kan ødelægge alt...
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 102
apr 2008
jun 2008
synes bare at det er alt vi mangler alt for at det kan fungere
og med hans gæld tror jeg ikke at det vil hjælpe at tale med banken så ved slet ikke hvordan det skulle gå. føler mig bare så opgivende
apr 2008
Kan de ikke på nogen måde hjælpe jer......I kunne måske starte ud i en større lejlighed, og så vente med at købe...til det rigtige er der og til I har mere luft i økonomien.....
Nu ved jeg ikke hvad i laver til dagligt..... men der må da komme nogle penge ind et eller andet sted???
Er forresten glad for at du ikke tager det som en prædiken...
jun 2008
Ja min familie bor 20 km herfra og miné forældre har jo selv en lille på 5 mdr så hun vil gerne hjælpe med lidt pasning og aflagt babytøj.
Kigger og kigger også men der er så langt mellem det brugbare hvor det er til at have børn uden en masse trapper og et ordentligt sted.
Jeg bliver bare så stresset når jeg ser alle andre har biler og hus og jeg føler vi halter så langt bagefter, men vi har aftalt at prøve at flytte bank til en mine forældre har anbefalt som værende rigtig god og forståelig fordi det er en lille selvstændig bank der ikke har nogle øvre indstandser til at gokke sig oveni hovedet med hvad de må og ikke må.
mine forældre har gæld og er begge i Ribers pga der skete noget på et tidspunkt så de kom til at sidde rigtig hårdt i det, men efter de flyttede bank har det hele ordnet sig.
mig og kæresten har talt lidt, og evt skifte til den bank og hvis vi kan låne til et lille hus og en billig bil ville det måske gå meget bedre så det ikke ligger så langt ude i fremtiden og det hele skal stykkes sammen rigtig svært for vi må heller ikke have børn hvor vi bor nu.
min far er automekaniker så der har vi allerede et plus med bilen.
og de huse jeg har kigget på som vi nok kun ville kunne have råd til med vores økonomi så ville der være SÅ meget der skulle laves at det ville være helt uoversueligt for os med et lille barn. Men hvis det kunne gå i orden kunne vi måske få fædre og kammerater med hændern skruet rigtigt på til at hjælpe så det blev noget man havde lyst til at bo i så de ting der haltede blev lavet.
det er bare en tanke men hvor kunne det være en lettelse hvis det kunne lade sig gøre, så det vil vi forsøge.
håber bare det går, min kæreste er afdelingschef i Super Best, han har lige skiftet til stillingen så håber det er nok til at kunne stille garantien.
der sker jo ikke oget ved at prøve at kæmpe for det og tale med banken om om det i det hele taget kan lade sig gøre, hans gæld har bare givet et knæk der har umuliggjort så meget
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
apr 2008
Hvorfor tror du vi købte *S* - men stadig væk skal økonomien og stabiliteten bare være på plads inden.
Jannie: nej undersøg jeres muligheder.....du virker fornuftig..... og det er bare det eneste jeg vil frem til.....Man skal passe med at drage for hurtige beslutninger inden budgettet er sat realistisk op....Men synes da det er en god ide at snakke med en bank...
Undre mig ..