{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Undre mig .. {{forumTopicSubject}}

<i> Jah som der står , undre mig lidt over at jeg sys jeg ser flere og flere på min aldre , lidt ældre kan have råd til både hus og bil ?
Bliver nød til at spørge da jeg står gerne selv vil i et hus , men manden min mener ikke vi har råd ..

Håber der er nogen der gider svare mig og enli forstår hvad jeg mener smiley hihi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undre mig ..
  • #1   11. sep 2008 jaa, hvis jeg sku gætte en masse lån, og ellers et godt arbejde.. ellers ved jeg ikke.. har os selv ubdret mig over det.. fordi hvis vi sku havde hus her og nu men jeg er på barsel så havde vi ingen penge at leve for..
    men self har vi lige købt helt ny bil, men det er da igennem banken. da vi kun havde udbetalingen fra den gammel..


  • #2   11. sep 2008 og vi er ellers okay lønnet..

  • #3   11. sep 2008 <i> Disney : Jah det jo det , altså under alle omstændigheder skal man jo låne i banken for at kunne købe hus .. Ingen der joh lige har råd til bare at smide 1. et eller andet i et hus kontant .. Undre mig bare over hvordan de for det til at gøre ..
    Manden har et godt arbejde , og jeg er ved at uddanne mig , ville mene vi godt kan få det til at køre med til at starte med et afdragsfrit lån men tro jeg ikke han mener ..


  • #4   11. sep 2008 Det kommer jo også meget an på hvorhenne i landet man bor. Hernede på Lolland kan man sagtens finde huse der er pæne og gode til ½million og helt ærligt så tror jeg at de færreste køber et hus kontant....

  • #5   11. sep 2008 Hehe vi har hus og udover det har jeg også min gamle lejlighed jeg betaler husleje i og så har vi faktisk 3 biler smiley

    Jeg er på dagpenge og kæresten har en middel løn men huset var ikke så dyrt og bilerne heller ikke sprit nye smiley


  • #6   11. sep 2008 Hehe lidt side arbejde er vel også ok hehe

  • #7   11. sep 2008 En stor varebil, kærestens bil, min bil og en der er afmeldt pt hvis det skal være helt rigtigt smiley

  • #8   11. sep 2008 <i> Mon det er fordi vi bor i Esbjerg hvor man ikke rigtig finder et hus til under 1.3 .. Men sys bare at vi godt kunne få det til at køre rundt , fek med et ardragsfrit lån til jeg var færdig om 2½ år .. men jah

  • #9   11. sep 2008 <i> Disney : jeg vil gerne at vi findet noget næste år når jeg er færdig på skole og skal ud som elev .. Bare ikke nemt når manden mener at jeg skal være HELT færdig med min udannelse .. Er bare typen der ikke kan bo i lejlighed på 2 sal hvor jeg hverken må have hund eller andet form for dyr .. ikke har plads til mit malergrej og alt det andet kreative .. suk ..

  • #10   11. sep 2008 Så flyt lidt ud bramming, tjæreborg, darum og lignende steder er priserne jo lavere og dejlige steder smiley
    Er selv fra esbjerg og bor i bramming smiley


  • #11   11. sep 2008 Nana t : jeg kommer fra Bramming : AFSKYGER DET !!!
    Skal ALDRIG bo i Bramming igen ..
    manden arbejder i Holsted men vil ikke væk fra Esbjerg smiley har prøvet ..
    han vil ikke bo i en lille by hvor han ikke kan slå en skid uden at de ved det i den anden ende af byen som han selv siger ..
    Hmm gernere mig rigtig meget ..


  • #12   11. sep 2008 Mor til : skriver lige til dig privat smiley

  • #14   11. sep 2008 Disney : jeg har prøvet at snakke med ham om det , men hvis han skal købe skal det være stor med det samme :S
    Fandt et rækkehus på 120 kvm vi kunne leje et par år til vi fik råd men det gad han ikke , så ville han heller vente :S


  • #15   11. sep 2008 <i> Anita : puha hvordan for i råd til det?
    Jeg har 5000 i mdr og manden har omkring mellem 6-7000 hver 14 dag :S


  • #16   11. sep 2008 Disney : Nej , men kommer jo også anpå hvor meget man afdrager i mdr ..
    For vi kan få det til at køre nu med de penge vi har og det er kun jesper der betaler huslejele og ALT her hjemme , jeg betaler til mad og det er det ..
    Så burde godt kunne lade sig gøre ..
    Og næste år hvor jeg gerne vil have hus for jeg nopget mere udbetalt som elev end på su ..


  • #17   11. sep 2008 Mor til ... Jah nemlig , sys jo også at vi godt skulle kunne klare os når jeg kommer ud og bliver elev ..

  • #19   11. sep 2008 Antia : Var nu heller ikke for at snage at jeg spurgte smiley
    men dejlig gid det var os ..
    Gid jeg i det hele taget bare kunne overtale manden S:


  • #21   11. sep 2008 Anita : hehe jah det jo det smiley

  • #22   11. sep 2008 Når du køber hus får du jo også et meget støre fradrag det vil sige du skal ikke betale lige så meget i skat som før...

  • #23   11. sep 2008 Tanja : Jah men det har jeg svært ved at fortælle min kæreste :S

  • #24   11. sep 2008 Hehe sjov indlæg egentlig hehe


  • #25   11. sep 2008 nana t hvad mener du ?

  • #26   11. sep 2008 vi har også vores eget hus og bil. jeg er på barsel og min kæreste har fast arbejde. vi har ca 9 tusinde tilbage, efter udgifter. så det godt lade sig gøre. vi har 1 barn og en hund

  • #27   11. sep 2008 vi har hus, lejlighed og bil vi arbejder begge to . manden har dig rejse arbejde og vi lejer lejligheden ud.. vi har bare alm 30års lån i kriditforeningen... vi er 24-34år

  • #28   11. sep 2008 rikke kommer også an på om du vil have hus til 1 eller 2-3-4 mio..

  • #29   11. sep 2008 Patricia T
    : Jah okay 9000, hmm så meget vil vi ikke have ..
    Så vi har nok ikke råd ..


  • #30   11. sep 2008 Disney ,. helt sikkert ..
    Men har regnet på at når jeg er færdig uddannet for jeg nok ikke mere end små 2500 - 3000 mere udbetalt i mdr end jeg gør som elev næste år :S fordi skattefar tager omkring halvdelen :S


  • #31   11. sep 2008 Disney : Skriver lige privat smiley

  • #32   11. sep 2008 guske lov! Jeg har virkelig siddet og tudet fordi jeg kunne høre at folk herinde på min alder eller deromkring både havde fint hus og bil og fede møbler og det hele bare kørte. Det tog virkelig min glæde af at være gravid fra meget i starten for jeg føler så bare slet ikke at vi er lige så langt henne som dem på vores alder. Forstår ikke hvordan folk har råd og er så misundelig, hvorfor skal det være så svært?
    jeg vil også have hus og bil men det hele ser bare ud til at det ville tage lang tid inden det kunne lade sig gøre i forholdtil at jeg gerne ville have alt det også når jeg skulle føde.

    vi har ingen bil, føler ikke vi har råd og vi bor i lejlighed og synes stadig nogen gange at det kniber med økonomien. Der er så mange ting jeg gerne ville have inden men når der kun er 4½ måned til jeg skal føde eller noget der omkring så synes jeg at det virker helt uoverskueligt hvordan vi nogensinde skulle nå alt det inden. Vil gerne have kørekort (havde ingen børneopsparing men blev lovet at få betalt kørekort i stedte som de ikke holdte, fik det først at vide jeg ingen havde da jeg var 17½) og og ville også gerne have bil, og hus og nye møbler og nu skal der også være penge til børneværelse og vi har ikke engang et ekstra rum til det hvor vi bor nu da den er 59 kvm2 og min kæreste har fast job men har gæld så han må ikke tage et lån til bolig eller bil og jeg hoppede fra uddannelse da jeg fandt ud af jeg var gravid i sommerferien da jeg lige havde meldt mig til uddannelse da jeg ellers ville skulle stoppe midt i det hele så ville ikke give 10000 kr for en uddannelse jeg vidste jeg ikke ville kunne gennemføre når jeg skal stoppe 2 mdr før eksamen hvor jeg skal føde.

    når jeg ser andre folks fotoalbum herinde med deres hus blir jeg bare så ked af det


  • #33   11. sep 2008 og i forhold til hvordan alle de andres herinde ser ud så synes jeg det er fuldstændig umuligt at finde noget i Odense til maks 1 million der er værd at bo i. Alle andres ser så flot ud men synes bare det virker totalt umuligt at finde noget der bare er halvt så pænt som det folk herinde bor i.

    Tror bare at det er umuligt i odense, kan sler ikke finde noget selv så aner ikke hvordan folk gør


  • #34   11. sep 2008 Jeannie H, termin 6 februar H Kan kun sige at jeg har det HELT på samme måde som dig ..
    Ved slet ikke hvordan det kan lade sig gøre for folk .. vil så gerne i et hus , have en have og en hund .. Manden vil ikke være gravid nu så det må vente ..
    Sys alle mine ting er så håbløse fordi jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal få tingende til at køre ..
    Øvbøv ..
    Dejlig det ikke kun er mig der har det sårn ..

    Og i esbjerg kan man sq heller ikke finde noget til omking 1 mill der ikke falder ned om ørene på en smiley


  • #35   11. sep 2008 Mir til : ville rigtig gerne .. men har en mand der ikke til flytte :s
    havde fundet et hus ved ringkøbing til 650.000 på 139 kvm eller sårn noget , men han vil ikke væk fra esbjerg<:S


  • #36   11. sep 2008 mor til Asbjørn:

    vi kommer fra Nordjylland eller manden gør, jeg boede deroppe i 2 år og fadt ham der men jeg boede sammen med en psykopat. Han er psykopat på papir og jeg turde ikke flytte fra ham fordi han havde sagt at han så slog mig ihjel. han havde den her syge hobby med at lave våben af ting han fandt som støvsugerrør og søm, eller lave bomber af kanonslag, en mælkekarton, fedt og en masse små søm. Hans tempreament var sygt og mit liv var bare en ond cirkel. endelig efter 2½ år kom der et lille lys fra min nuværende kæreste der sagde at han kunne få mig væk. jeg havde ingen penge fordi min psykopat eks kæreste var dybt afhængig og nogen gange skulle jeg følge ham på toilet og bære ham fordi han ikke fattede noget og var helt væk og bare slog om sig og smadrede ting som han plejede i raseri. Jeg fandt først ud af at han var sådan da det var for sent. hans mor smed ham ud da han var 15 fordi hun var bange for ham og måtte beskytte sine to andre sønner der var komplette modsætninger af ham. allerede da han var lille viste han tegn på underlig og aggressiv og pyskotisk adfærd.

    hvor skulle jeg tage hen? da jeg mødte ham på fyn og flyttede sammen med ham (han kom fra aalborg) lavede han noget lort, jeg ved ikke hvad for jeg kendte ikke dem han talte med, men de sprang vores lejlighed i luften en dag vi lige var kommet hjem. Ellers næsten i hvretfald. De smed en bombe der havde samme kraft som 4 håndgranater ind gennem hoveddøren og kørte væk med hvinenede dæk. Hoved døren blev blæst ud og landede i genboens have og alle væggene revnede og der var store huller i cementen. nogen af de bærende vægge havde rykket sig 5 cm ind så de var tæt på at vælte.
    havde huset ikke været sådan en stabil klods var det brast sammen. jeg har stadig nedsat hørelse på venstre øre. det er det mest forfærdeligge jeg har prøvet, det kæmpe brag og blændende lys samt huset der hoppede og alt revnede og gik i stykker.

    de kom og hwentede ham, tæskede ham til ukendelighed og ringede mig op og truede mig til at give dem alle vores penge, når jeg gik med til deres krav vilel de stoppe med at banke ham.
    de smed ham af og tvang mig ind i bilen og hæve alle pengene inde i byen. vi flygtede hurtigt efter de smed mig af til Nordjylland men han var jo som han var og efter 2 år da jeg ville gå fra ham med min nuværende kærestes hjælp blev han så aggressiv (stak af da han ikke var hjemme) at han stadig leder efter os og truer os på livet, for jeg ved at kommer han så pløkker han ruderne ind.

    men er ikke bange for ham mere det er snart 2 år siden og han bor på et hjem for narkomaner og psykisk syge og han har ikke fundet os endnu så tror heller ikke han har råd, det er nok tomme trusler og det mest hekstiske holdt op for 1 år siden og han er da sikkert komemt videre og jagter nogen andre nu. Vil bare ikke være dumdristig og flytte til nordjylland og gå rundt deroppe. ikke igen. holder os til Fyn og her bor mine forældre så det er lidt rarere.

    det er desværre bare så syrt her, det var meget billigere i Nordjylland hvor man kunne få det fedeste for langt færre penge, så ville gerne hvis jeg følte jeg kunne men vil ikke det der mere, for det har aldrig været mig sådan noget jeg var bare så uheldig som man desværre kan være. han var jo slet ikke sådan først men charmerende og vildt god at snakke med og tog kærlig hånd om en. men sådan er psykopater jo desværre. man kan ike forestille sig det før man har prøvet at falde i fælden ved en


  • #37   11. sep 2008 Jeannie H, termin 6 februar H :
    PUHA en omgang smiley


  • #38   11. sep 2008 Kommer an på hvor i landet.... Vi bor i en lille flække mellem herning og holstebro, der kan du få et lækkert hus for det samme som en bette lejlighed koster i byen... Så man prioriterer!!! Jeg er selv på SU, min kæreste har arbejde, med ganske alm størrelse lønninger.
    Vil sige, det er ikke altid lige sjovt, for der er virkelig meget man skal huske, og mange pludselige udgifter, man skal i hvert fald tænke (og regne) det godt igennem inden man gør det! smiley Men der er nu oss en vis tilfredsstillelse i at ha sit eget, ingen tvivl om det! smiley


  • #39   11. sep 2008 Med risiko for at I alle hader min kommentar......Så ro på tøser (sagt i en kærlig tone) - i har hele livet foran sig og lykken er ikke målt i et hus, bil og hund.....

    Jeg selv er 27 år og har kun haft hus i 2 -3 år, og hund i ca. 2.......Så I skal nok nå det.....

    Men hvis I seriøs kunne tænke jer at undersøge tingene nærmere, så sæt jer ned og opstil et budget (et realistisk et - med hånden på hjertet).... Og så tag det med ned til jeres bank og snak med en sød og ærlig rådgiver om jeres ønsker og drømme.....OG husk nu ROM blev ikke bygget på en dag.... *S*

    Da vi købte hus, var jeg på SU og kæreste på elev løn.....Men bilen var betalt kontant og det samme galt motorcyklen.... I dag er situationen en anden vi er begge færdig uddannet, og derfor er pengene lidt flere.......men der ryger også en del igennem systemet når man sætter hus i stand.....

    Bare rolig det bliver også jeres tur,,,, flere af jer er så heldige at være gravide eller have børn - det giver til gengæld mig stress *S*


  • #40   11. sep 2008 Og NEJ - det er ikke ment som en moral prædiken.....

  • #41   11. sep 2008 JA det er da dejligt - men det kan også til tider være hårdt.......Og der skal tages mange beslutninger.....

    Og ja for guds skyld lad være med at sætte jer for hårdt - penge problemer kan ødelægge alt...


  • #42   11. sep 2008 Fine ord ???, er helt enig med dig! smiley

  • #43   11. sep 2008 Mette: Takker......det kom lige ud af posen *S*

  • #44   11. sep 2008 Det lyder ikke som moraleprædiken det er jo rigtig nok, synes bare det hele falder sammen når nu jeg allerede er gravid og vi ikke engang har plads til en børneværelse. Vi leder og leder men der er bare så booket op i Odense at det er komplet umuligt. vil heller ikke bo i odense by, vil gerne bo i en by udenfor men synes stadig det er dyrt. Synes ikke at vi har råd til at give 9300-10.000 kr i husleje, det er så dyrt her omkring jeg kan slet ikke finde en eneste bolig.
    synes bare at det er alt vi mangler alt for at det kan fungere smiley

    og med hans gæld tror jeg ikke at det vil hjælpe at tale med banken så ved slet ikke hvordan det skulle gå. føler mig bare så opgivende


  • #45   11. sep 2008 Jeannie: er ked af at du sidder med sådanne tanker og følelser..... Du skrev et eller andet om at de familie boede i nærheden af jer ikk?
    Kan de ikke på nogen måde hjælpe jer......I kunne måske starte ud i en større lejlighed, og så vente med at købe...til det rigtige er der og til I har mere luft i økonomien.....

    Nu ved jeg ikke hvad i laver til dagligt..... men der må da komme nogle penge ind et eller andet sted???

    Er forresten glad for at du ikke tager det som en prædiken...


  • #46   12. sep 2008 Det er design HF jeg var ved at ville gå i gang med. Regnede til at starte ike med at den var så dyr, men pga af materialer osv koster den desværre ret meget, og da jeg fandt ud af det kunne jeg ikke nå at finde noget andet i stedet.
    Ja min familie bor 20 km herfra og miné forældre har jo selv en lille på 5 mdr så hun vil gerne hjælpe med lidt pasning og aflagt babytøj.

    Kigger og kigger også men der er så langt mellem det brugbare hvor det er til at have børn uden en masse trapper og et ordentligt sted.
    Jeg bliver bare så stresset når jeg ser alle andre har biler og hus og jeg føler vi halter så langt bagefter, men vi har aftalt at prøve at flytte bank til en mine forældre har anbefalt som værende rigtig god og forståelig fordi det er en lille selvstændig bank der ikke har nogle øvre indstandser til at gokke sig oveni hovedet med hvad de må og ikke må.

    mine forældre har gæld og er begge i Ribers pga der skete noget på et tidspunkt så de kom til at sidde rigtig hårdt i det, men efter de flyttede bank har det hele ordnet sig.

    mig og kæresten har talt lidt, og evt skifte til den bank og hvis vi kan låne til et lille hus og en billig bil ville det måske gå meget bedre så det ikke ligger så langt ude i fremtiden og det hele skal stykkes sammen rigtig svært for vi må heller ikke have børn hvor vi bor nu.
    min far er automekaniker så der har vi allerede et plus med bilen.
    og de huse jeg har kigget på som vi nok kun ville kunne have råd til med vores økonomi så ville der være SÅ meget der skulle laves at det ville være helt uoversueligt for os med et lille barn. Men hvis det kunne gå i orden kunne vi måske få fædre og kammerater med hændern skruet rigtigt på til at hjælpe så det blev noget man havde lyst til at bo i så de ting der haltede blev lavet.

    det er bare en tanke men hvor kunne det være en lettelse hvis det kunne lade sig gøre, så det vil vi forsøge.
    håber bare det går, min kæreste er afdelingschef i Super Best, han har lige skiftet til stillingen så håber det er nok til at kunne stille garantien.
    der sker jo ikke oget ved at prøve at kæmpe for det og tale med banken om om det i det hele taget kan lade sig gøre, hans gæld har bare givet et knæk der har umuliggjort så meget


  • #47   12. sep 2008 ??? der er jo altså også tilfælde hvor det ikke kan betale sig at bo til leje fremfor at eje.

  • #48   13. sep 2008 Jane P: ja det er rigtigt. Men det skrev jeg da vist heller ikke noget om - man skal bare overveje sine valg - så man ikke ender med at skulle sælge kort tid efter igen - og mister en masse penge.
    Hvorfor tror du vi købte *S* - men stadig væk skal økonomien og stabiliteten bare være på plads inden.

    Jannie: nej undersøg jeres muligheder.....du virker fornuftig..... og det er bare det eneste jeg vil frem til.....Man skal passe med at drage for hurtige beslutninger inden budgettet er sat realistisk op....Men synes da det er en god ide at snakke med en bank...


Kommentér på:
Undre mig ..

Annonce