Nogen socialrådgivere herinde? :) {{forumTopicSubject}}
Ja sagen er den at jeg er uddannet PGU'er, og kan sådan set ikke rigtig bruge den uddannelse til en fløjtende fis, da meget få ansætter en pædagogmedhjælper da vi skal ha mere i løn end en der ikke er uddannet, og med besparelserne vælger institutionerne den løsning i stedet for os.
Så derfor har jeg tænkt på at skifte uddannelse og søge en anden vej end pædagog efter min barsel er ovre..
Har tænkt på socialrådgiver da jeg brænder for at hjælpe udsatte personer og kan godt lide at arbejde med mennesker Men tænker om socialrådgivere oftes "bare" sidder på et kontor og modtager massevis af sager, og ikke rigtig kommer ud i hjem og ser hvad der sker?
Ville være meget glad hvis en der vidste noget om det, kunne fortælle mig om uddannelsen, arbejdet efter uddannelsen og hvis der er andet jeg skal vide?
På forhånd tak
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 99 Svar: 747
Men jeg var i praktik på et værested, og der var der blandt andet en sagsbehandler ansat, så det er man jo i daglig kontakt med "de udsatte". Men sådan job hænger bare ikke på træerne..
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 99 Svar: 747
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
Er desuden enig i hvad miss x skriver
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.140
Ja, jeg tænker også at det er et rigtigt hårdt arbejde, og nu er jeg ikke så god til papirarbejde så det er nok ikke lige det bedste job til mig alligevel..
Ja nemlig, jeg har den "forestilling" at jeg vil redde alle mennesker som har brug for det Selv min mand kan sige nogle gange, "Du skal altså være socialrådgiver", hvis vi går forbi nogle som man tænker "de skal da have hjælp", eller hvis vi ser børn i fjernsynet som er udsatte for noget osv.. Men nej man kan nok ikke redde alle, med de besparelser, og lovgivningen...
Hmm det er ski ikke nemt hehe... Så må jeg i tænkeboksen igen igen omkring hvad jeg skal uddanne mig som......
jun 2010
jun 2010
Tænker os lidt hen ad støttepædagog, da man netop kan hjælpe en person konkret med nogle problemer personen har
Men ja ved det godt nok ikke, synes det er svært, vil jo heller ikke spilde min tid på en lang uddannelse som måske ikke er mig alligevel, vil jo heller ikke bare droppe ud igen, synes jo selv jeg skal til at komme i gang med noget og blive færdig
Nogen socialrådgivere herinde? :)