{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
364 visninger | Oprettet:

Nogen socialrådgivere herinde? :) {{forumTopicSubject}}

Ja sagen er den at jeg er uddannet PGU'er, og kan sådan set ikke rigtig bruge den uddannelse til en fløjtende fis, da meget få ansætter en pædagogmedhjælper da vi skal ha mere i løn end en der ikke er uddannet, og med besparelserne vælger institutionerne den løsning i stedet for os.

Så derfor har jeg tænkt på at skifte uddannelse og søge en anden vej end pædagog efter min barsel er ovre..
Har tænkt på socialrådgiver da jeg brænder for at hjælpe udsatte personer og kan godt lide at arbejde med mennesker smiley Men tænker om socialrådgivere oftes "bare" sidder på et kontor og modtager massevis af sager, og ikke rigtig kommer ud i hjem og ser hvad der sker?

Ville være meget glad hvis en der vidste noget om det, kunne fortælle mig om uddannelsen, arbejdet efter uddannelsen og hvis der er andet jeg skal vide? smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen socialrådgivere herinde? :)
  • #1   14. jun 2011 Altså nu har jeg ikke selv uddannelsen. Men vil mene at det vel kommer an på hvor man får arbejde. Hvis man fx får arbejde hos kommunen med folk der er sygemeldte så kommer man nok ikke så meget ud.
    Men jeg var i praktik på et værested, og der var der blandt andet en sagsbehandler ansat, så det er man jo i daglig kontakt med "de udsatte". Men sådan job hænger bare ikke på træerne..


  • #2   14. jun 2011 Sofie H - Vil give dig fuldstendig ret.. Man skal altså lige overveje det en ekstra gang inden man bare springer ud i det.


  • #3   14. jun 2011 Jeg er uddannet socialrådgiver men er på vej ud ag døren skal ml lige vende tilbage senere