{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
364 visninger | Oprettet:

Nogen socialrådgivere herinde? :) {{forumTopicSubject}}

Ja sagen er den at jeg er uddannet PGU'er, og kan sådan set ikke rigtig bruge den uddannelse til en fløjtende fis, da meget få ansætter en pædagogmedhjælper da vi skal ha mere i løn end en der ikke er uddannet, og med besparelserne vælger institutionerne den løsning i stedet for os.

Så derfor har jeg tænkt på at skifte uddannelse og søge en anden vej end pædagog efter min barsel er ovre..
Har tænkt på socialrådgiver da jeg brænder for at hjælpe udsatte personer og kan godt lide at arbejde med mennesker smiley Men tænker om socialrådgivere oftes "bare" sidder på et kontor og modtager massevis af sager, og ikke rigtig kommer ud i hjem og ser hvad der sker?

Ville være meget glad hvis en der vidste noget om det, kunne fortælle mig om uddannelsen, arbejdet efter uddannelsen og hvis der er andet jeg skal vide? smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen socialrådgivere herinde? :)
  • #1   14. jun 2011 Altså nu har jeg ikke selv uddannelsen. Men vil mene at det vel kommer an på hvor man får arbejde. Hvis man fx får arbejde hos kommunen med folk der er sygemeldte så kommer man nok ikke så meget ud.
    Men jeg var i praktik på et værested, og der var der blandt andet en sagsbehandler ansat, så det er man jo i daglig kontakt med "de udsatte". Men sådan job hænger bare ikke på træerne..


  • #2   14. jun 2011 Sofie H - Vil give dig fuldstendig ret.. Man skal altså lige overveje det en ekstra gang inden man bare springer ud i det.


  • #3   14. jun 2011 Jeg er uddannet socialrådgiver men er på vej ud ag døren skal ml lige vende tilbage senere

  • #5   14. jun 2011 Jeg har arbejdet som socialrådgiver i 21/2 år på børn og unge området indenfor myndighed. Jeg er super glad for jobbet, det giver mig udfordringer både personligt og fagligt. Der er en del skriftligt arbejde, jeg har typisk to samtaler om dagen, resten er skriftligt. Det er et hårdt arbejde, hvor man bruger sig selv meget hver dag, og er brugt når man kommer hjem.
    Er desuden enig i hvad miss x skriver


  • #6   14. jun 2011 Tusind tak for jeres svar, var lige til mødregruppe så derfor det sene svar tilbage smiley

    Ja, jeg tænker også at det er et rigtigt hårdt arbejde, og nu er jeg ikke så god til papirarbejde så det er nok ikke lige det bedste job til mig alligevel.. smiley

    Ja nemlig, jeg har den "forestilling" at jeg vil redde alle mennesker som har brug for det smiley Selv min mand kan sige nogle gange, "Du skal altså være socialrådgiver", hvis vi går forbi nogle som man tænker "de skal da have hjælp", eller hvis vi ser børn i fjernsynet som er udsatte for noget osv.. Men nej man kan nok ikke redde alle, med de besparelser, og lovgivningen...

    Hmm det er ski ikke nemt hehe... Så må jeg i tænkeboksen igen igen omkring hvad jeg skal uddanne mig som......


  • #7   14. jun 2011 Sofie H: Ja det kunne da være smiley Hvad er det helt præcist? smiley Ved du noget mere om det? Er det ligesom en støttepædagog, som støtter børn i sprog, udvikling med mere? smiley

  • #8   14. jun 2011 Ja det lyder i hvert fald spændende smiley

    Tænker os lidt hen ad støttepædagog, da man netop kan hjælpe en person konkret med nogle problemer personen har smiley
    Men ja ved det godt nok ikke, synes det er svært, vil jo heller ikke spilde min tid på en lang uddannelse som måske ikke er mig alligevel, vil jo heller ikke bare droppe ud igen, synes jo selv jeg skal til at komme i gang med noget og blive færdig smiley


Kommentér på:
Nogen socialrådgivere herinde? :)

Annonce