27. apr 2008 Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Opsagt stilling, hvad nu?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige afsluttet min HF og havde i den forbindelse fået nyt afløserjob i hjemmeplejen. Der startede jeg så igår, men allerede i dag sagde jeg op igen. Jobbet er slet ikke mig og det er hverken jeg eller borgerne fortjent med.
Nå men sagen er nu at jeg ringede på kommunen med det samme og hun fortæller mig så at jeg højst sandsynligt for 3 ugers karantæne. Det kan jeg leve med og det er hvad det er. Men så fortæller jeg hende at for bare at lave et eller andet hvis jeg ikke finder et job, vil jeg søge ind på pædagogseminariet og så siger damen at jeg ikke kan få kontanthjælp, da jeg så er mellem uddannelser...
Nu sidder jeg bare og aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har allerede optaget et lån for denne måned og jeg er ikke sikker på jeg kan igen i næste måned(altså til august)
Jeg overvejer at lade være med at melde mig på uddannelse, men det hjælper jo ingenting i længden. Nu har jeg så søgt ind og de har ansøgningsfrist her den 5. juli, men jeg aner jo ikke om jeg er kommet ind eller noget.
Er der nogen der har stået i samme situation? Og hvad gjorde I?
Mvh Line
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 47 Svar: 331
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Jeg søger alle de job jeg kan, så jeg håber der snart er gevinst, men tak for jeres svar.
Jeg giver heller ikke kommunen skylden, de er blevet pålagt det af staten og jeg kan godt forstå det for jeg tror der er rigtig mange studerende som meget gerne vil ha sommerferie og så tager de "bare" kontanthjælpen. Men ja, jeg prøver at søge en enkeltydelse, så håber jeg det kan gøre noget
Opsagt stilling, hvad nu??