{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.297 visninger | Oprettet:

Katja .
Katja .
Tilmeldt:
27. jan 2009
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118

Synoptik, inkasso. SLUDDER {{forumTopicSubject}}

hold op hvor har jeg väret sur på synoptik det sidste år!

Det hele begyndte (troede jeg) april 2010 hvor jeg sagde mit linseabonnement op. I lang tid fortsatte de med at träkke penge fra min konto og jeg var nede og klage flere gange, mindst 4 men måske op til 6 gange. Det endte emd at de sagde at de godt kunne se mit abn. var opsagt og de ville tage den med hovedkontoret. jeg havde i en periode tidligere også modtaet girokort + at de trak fra pbs. jeg havde undret mig over at belöbene ikke stemte overens og var inde og sige det til dem også og da det holdte op troede jeg at alt var gået i orden.

Grunden til at jeg opsage abonnementet var fordi jeg skulle begynde at arbejde i sverige. så i et godt stykke tid havde jeg ikke det store öje på min danske konto fordi jeg jo netop kun brugte mit svenske. Jeg ved godt at det var ualmindeligt dumt ikke at tjekke hvad der blev trukket. Efter noget tid fik jeg problemer med netbanken og jeg har först kunnnet logge ind igen for et måned siden. Hvilket jo ikke generede mig da jeg ikke bruger kontoen.
Der så jeg så at synoptik har trukket penge... ikke bare lidt, men mange! Det render altså op i omkring 3500, som er betalt over pbs, for linser jeg slet ikke har modtaget og som heller ikke er kommet til min gamle adresse hos mine foräldre!

Her beslutter jeg jo så at det er tid til at tage til dk og få snakket med dem!!

Til mine kämpe overraskelse kommer der så nogle dage efter et inkasso brev!! min forvirring er total..... og jeg er rasende!

Jeg valgte så igår at tage en fridag, tage til danmark så jeg kunne få redt alle de har tråde ud. Jeg starter med at tage hen til banken, som desvärre kun kan se et år tilbage, men der har de altså trukket hver eneste månede uden undtaelse et helt år tilbage... så er det så jeg undre hvordan i hulen de så kan tage i inkasso når de tydeligvis skylder MIG en MASSE penge..

jeg tager hen til synoptiks butik hvor jeg pänt beder hende gå ind og se om ikke det kan passe mit abn er lukket. Hun beder om mit navn og födselsda og kan se at den rigtig nok er lukket fra april sidste år, men til hendes forundring kan hun se at alle de betalninger de har trukket ikke er registreret på min konto, men hun jo se at min bank harskrevet under påat de faktisk er trukket!
Hun kan til gengäld fortälle mig at det jeg er kommet i inkasso for er at jeg ikke har ebtalt nogen som helst af mine regninger fra den 1/6-09 til den 4/5-10... Det undrer jo mig meget da jeg jo troede at man ville blive informeret om dette via eventuelle reginger(hvis det var gået af pbs) eller påmindelser.. og jeg har altså ikke opdaget noget på min konto heller. så jeg undrer mig meget.

Da jeg snakker i tlf med hovedkntorets bogföring afdeling er hun super uforskammet! Siger at det er sandt nok at jeg ikke har fået nogen påmindelser eller noget som helst(det sagde de også i forretnigen) fordi at de har skiftet datasystem så der har väretlidt problemer med den slags men at det gvar mit eget ansvar at holde styr på. Men jeg er bestemt sikker på at man SKAL have en advarsel inden man bliver sendt til inkasso og helt ärligt hvad sker der lige for at man först bliver det 2 år efter!?!?!

Nu er der så kommet lidt mere lys på sagen. banken kunne jo fortälle mig at jeg har haft denne pbs aftale med synoptik(den som de stadig har trukket uden at jeg har modtaet nogen linser) siden 2008...
Damen på synoptiks bogföring kan fortälle at jeg i maj 2009 har fået et nyt kundenummer! nu er det så at jeg personligt meget bedre kan forstå at jeg ingenting har opdaget med at betalningen fra synoptik er ophört, da jeg jo sandsynligvis stadig har betalt det förste linseabn! selvfölgelig regner jeg med at alt er okay, for hvem filan opretter to linseabn. det er begränset hvor mange jeg kan have på på én gang!

jeg pröver nu at löse dette i fredsommelighed, men jeg betaler ikke den inkasso regning og jeg skal skisme have en hel del penge tilbage... Ellers skal vi i fogedretten, jeg er 100% på at jeg får medhold. Men hvordan dette er blevet sådan et RODkan jeg ikke forestille mig.

Jeg har mest skrevet dette ned for min egenskyld for at få styr på hele affären, jeg har dog sikkert glemt en masse detaljer alligevel dem opdaterer jeg så med i tråden..

hvis der er nogle som har nogen gode råd eler andre skräkhistorier af samme slags er i velkomne til at bidrage med dem også;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synoptik, inkasso. SLUDDER
  • #1   20. jul 2011 der er desværre ofte sådanne nogle ting,

    jeg har os mit bøvl med telenor, hvor jeg ofte får brev om at nu har jeg tilmeldt mig internet på tlf og alt muligt andet mærkeligt og når jeg har spurgt efter papir med min underskrift på så er det sørme en fejl. men de håber måske på at man er en som bare betaler, jeg tør ikke køre ikke køre min regning over pbs fordi der netop altid er bøvl med den og det koster mig så 39kr hver måned ekstra.


  • Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118
    #3   20. jul 2011 Men det er trods alt en meget normal historie så tror ike ekstrabladet vil tage det

  • #4   20. jul 2011 øv altså, jeg har prøvet noget af det samme..
    Vi solgte vores hus med oliefyr, og køberne ville have et eftersyn på fyret som en del af handlen, det bestilte vi self og han var der ugen inden de overtog.
    Vi flytter så 30.marts og de overtager..
    En dag ligger der så et brev i postkassen fra den lokale advokat om at min kæreste og jeg er blevet registreret i RKI fordi vi ikek har betalt ovennævnte service..
    Det viser sig så, at han har AFLEVERET breve i postkassen på den gamle adresse, for at spare portoen i post DK, og da nye ejere ikke vidersender regningen til os, eller giver os besked herom, ja så er den sendt til inkasso.. Så en regning der startede på 1200, er endt på 5456kr og en registrering i RKI på 4mdr.. Og der er INTET vi kan gøre, ud over at betale, for vi burde selv være opmærksomme på at den regning ikke var kommet... FEDT..
    Så kan sagtens følge din vrede...


  • Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118
    #5   20. jul 2011 Godt at höre man ikke er den enste.. Men man bliver så vred når man bliver opkrevet noget og det ikke engang er ens egen skyld! Men dem selv der har lavet kage i den.

  • Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118
    #6   20. jul 2011 Synoptik har nu indset at hele sagen starter fordi jeg kun har betalt på det ene abn. så fra det andet starter til det slutter har jeg altså ikke ebtalt noget ind på den....


    Så må vi så håbe de også indser at det er dem der har lavet en fejl ved at oprette mig 2 gange....

    altså hvem bestiller 2 linserabn... det er vel bgärnset hvor mange man kan have på på en gang;)

    De behandler nu min sag siger de.... jeg er spändt på at höre hvad de finder ud af....


  • Josri A
    Josri A Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   25. jan 2013 Hvad blev det så til Katja?

  • Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118
    #8   26. jan 2013 Jeg fik mine penge! Og så blev det med inkasso selvfølgelig også trukket tilbage...

    Da jeg kom ind og blev kunde aller først var alt fint og det kørte som det skulle, efter et år kom jeg ind til synsundersøgelse hvor de ændrede mine oplysninger og altså ved en fejl fik mig oprettet som 2 kunder i stedet, hvorefter betalningen foregår over pbs, men jeg får disse giro jeg ikke forstår noget af, men som jo så var fra min konto nr. 2. Jeg tager ind i forretningen (mindst 4 gange) hvor de siger jeg skal se bort fra giroerne da de godt kan se jeg har betalt mit abonnement.

    Men ja i sidste ende løste det jo sig selvom jeg sad grædende i telefonen og blev svinet af en som havde "styr" på deres regnskaber som ikke troede på at jeg havde ret, så fik jeg aldrig en undskyldning af hende eller dem. Jeg bliver aldrig Synoptik kunde igen.


  • Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118
    #9   26. jan 2013 Da jeg var inde og snakke med forretningen sidste gang(efter det foregik samtalerne over tlf, med hovedkontoret),da jeg havde fået inkasso brevet, havde jeg en rigtig dårlig mavefornemmelse og jeg snakkede med en pige som godt kunne huske at jeg havde været inde nogle gange og undret mig over disse giro. Jeg fik hende til at skrive under på at jeg havde været inde og gøre opmærksom på det! Jeg tror det var det som gjorde forskellen!

    Jeg havde åbenbart modtaget linser fra begge abonnementer, men jeg vidste det ikke da jeg fik linser hver 2-3 månede og de kom forskudt. Damen i telefonen mente jo at jeg skulle betale for det alligevel da jeg jo havde modtaget dem og jeg var meget uenig da det var synoptiks fejl! Men i fogedretten ville de ikke så det sluttede jo med at jeg fik ret.


  • Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118
    #10   26. jan 2013 Og når ja sidst men ikke mindst! Da jeg opsagde mit abonnement og jeg fortsatte med at få linser! Da var jeg inde at aflevere dem og spørge igen! Og da sagde de i butikken at de havde rigtig nok opsagt mit abonnement. Men det hele var jo utroligt forvirrende og jeg kunne og kan knapt finde rundt i det men de var jo selv skyld i deres rod! Min samvittighed var jo ren, så den behandling jeg fik hver gang var virkelig dårlig. Det skal dog siges at kvinderne i butikken altid var venlige, men de burde jo have undersøgt det hele bedre når jeg var derinde gang på gang..

Kommentér på:
Synoptik, inkasso. SLUDDER

Annonce