{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.203 visninger | Oprettet:

Boller i karry - hjælp {{forumTopicSubject}}

Kom med en idiotsikker opskrift! smiley

Nu har jeg stået og lavet boller i karry, det smager af LORT - og det er ikke første gang det gør det.

Jeg har prøvet 2 forskellige opskrifte, den ene er fra god mad, let at lave ... og den anden er min mors, som jeg har stået og lavet mens hun har kigget på, og der smagte det skønt, men når jeg står der selv ....suk smiley

Jeg ELSKER boller i karry, så hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boller i karry - hjælp
  • #1   24. jul 2011 Det er sovsen jeg ikke kan lave smiley

  • #3   24. jul 2011 Jeg har en idiotsikker en - som endda min far kan lave smiley Og den smager SKØNT.

    Men laver du bollerne selv ?


  • #5   24. jul 2011 jeg snyder og køber knorr karry sovs.. gg også laver jeg mine egne boller

  • #6   24. jul 2011 Nej men så putter jeg noget ekstra karry i. Og det er den eneste måde vi kan få boller i karry på fordi kan simpelthen ikke finde ud af at lave den fra bunden. ggg

  • #7   24. jul 2011 Først hælder jeg noget karry op i en kom, og hælder noget af vandet fra bollerne i, så det kan stå og trække, indtil, at bollerne er færdig kogte.
    Så smelter jeg margarine i en gryde, og kommer så mel i, indtil det er en "melklump", og så tilsætter jeg karry blandingen, og pisker det op, og så tilsætter jeg vandet fra bollerne, indtil sovsen har den konsistens der er ønsket, og smager til med salt.. Bliver sovsen for tynd, blander jeg det op med meljævning.. smiley
    Smager super.. vi får det rigtigt TIT herhjemme, da VI BEGGE ELSKER boller i karry.. smiley


  • #8   24. jul 2011 Kom-Kop

  • #9   24. jul 2011 Tania - lige præcis sådan laver jeg den, men den smager bare af lort! smiley

    S&D - Ja, jeg laver kødbollerne selv - og bruger vandet derfra. smiley


  • #10   24. jul 2011 Sofie * - nej, det synes jeg ikke ... jeg laver sådan en "cremebold", så vil skyde på at jeg bruger 2 spsk mel måske

  • #13   24. jul 2011 ja husk endelig lige at brænde den af, men der skal faktisk meget karry til synes jeg smiley mere end jeg lige regnede med....

  • #16   24. jul 2011 Godt så - her kommer opskriften på verdens bedste boller i karry smiley

    Du laver en frikadellefars UDEN løg smiley
    Får en ordenlig stor gryde op at koge godt med vand samt salt i - du former bollerne og kommer dem i til de svømmer op til toppen så er de færdige smiley

    Derefter sier du vandet over i en skål eller noget til senere brug.

    Så kommer du en god klat magarine i en stor gryde, når det er smeltet kommer du ca. 4-5 tsk. fulde karry i, svitser det i nogle sekunder - så kommer du mel i magarinen til den er dejagtig - lader det boble lidt og hælder derefter vandet fra bollerne i ! Det bedste er hvis du har enten nogle fryse grøntsager med brocoli i eller en hel brocoli og kan bruge lidt af vandet derfra og komme i.... Smag til med salt og hvis der mangler lidt karry kan du komme noget varmt vand i en kop og noget karry i rør det op og kom i din sovs smiley


  • #17   24. jul 2011 *sofie - den jeg plejer at bruge kan jeg ikke huske hvor er fra, men den jeg brugte i dag er fra netto.

    Tania - opskriften jeg har brugt i dag er med æble og løg, så har både prøvet med og uden smiley

    S&D - den lyder ikke meget anderledes end den jeg plejer at lave smiley
    udover at jeg plejer at bruge løg i kødbollerne.


  • #18   24. jul 2011 Hvilken karry bruger du ? Det SKAL være madras karry ?

  • #20   24. jul 2011 Her har vi aldrig kunne lave det godt men så prøvede jeg en aften uden alt det fancye vi plejer. Jeg svitser karry i en gryde men fedtstof, kommer mel i, rød melbollen ud i vand fra bollerne (dog kun til det er en tyk grød) her efter mælk til den har den rette tykkelse, så kommer jeg 1 svinebollion i og smager til med salt, peber, annanassaft, og kokosmælk (de sidste to ting kan undlades) det snager mund og lykkedes hver gang smiley

  • #21   24. jul 2011 S&D - Det SKAL ikke være madras karry, mine forældre bruger alle slags, og deres smager ALTID godt.
    Min er fra urtekram, kan jeg se.

    Tania - har også tænkt mig at prøve med en svinebouillon i morgen smiley har stadig kødbollerne, så prøver igen i morgen.


  • #23   25. jul 2011 Altså jeg skriver bare hvad jeg har erfaret og den bedste boller i karry bliver altså med madras karry - du spørger om råd, og så afviser du dem !

  • #24   25. jul 2011 S&D - Jeg afviser dem, når jeg ved det ikke passer ... jeg VED at det kan laves med andre mærker smiley At du synes det bliver bedst med madras karry er jo så det, men jeg har set og smagt det med andre, og det smagte altså som det skulle.

  • #25   25. jul 2011 men jeg prøver at lave det igen i dag, og se om jeg får smag i det ... ellers må det blive den fra knorr.

  • #26   25. jul 2011 Jeg skal bare brokke mig herinde, så går det hele smiley

    Har lige lavet sovsen, og den er fandme blevet god! - det eneste jeg har gjort, som jeg ikke plejer at gøre er at bruge en bouilion terning, fordi jeg ikke havde vand fra kødbollerne som blev lavet igår, så det gør jeg bare næste gang også smiley - mums jeg skal leve at boller i karry nu!


Kommentér på:
Boller i karry - hjælp

Annonce