{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

At komme til skade! :) {{forumTopicSubject}}

Ja, keder mig lidt ligenu!

Sidder og ser et program på tv2 fra en skadestue, med bizarre skader..

Så kom jeg til at tænke hvordan er den vildeste måde I er kommet til skade på?!

Altså jeg er selv lidt af en ulykkesfugl, eller var da jeg var yngre, på et tidspunkt kunne 3 af sygeplejeskerne på skadestuen mit cpr nummer i hovedet smiley

Første gang jeg kom til skade var jeg 5 år, der brækkede jeg min arm, og det var min fars skyld.. Jeg EEEEELSKEDE når han kastede mig op i luften og bare lod mig lande i sengen og det gjorte han så den dag, men det blev lidt for vildt så jeg landede på min venstre arm og så sagde det KNÆK! ...

En anden gang var jeg ude og stå på rulleskøjter på legepladsen hvor vi boede, og så væltede jeg på de ujævne fliser, og så ville jeg rejse mig op men kunne ikk strække mit ben, så jeg kravlede hele vejen op, og så sad jeg på mit ben hvor det var bøjet ind under min numse i 4 timer, hvor min far stod op efter at ha' været på nattevagt, og så havde jeg brækket knæet.. Nøj han var sur fordi jeg ikke havde vækket ham smiley thi...

Det vildeste er dog alligevel da jeg som 15 årig blev kørt over af en bil.. Brækkede skinnebenet, og knæet 2 steder endda, så ialt 3 brud... Min knæ var 3 gange så stort som normalt og så drejede det udaf så jeg kunne se min fod hvis jeg skulede ud til venstre! ... Fik tråde i knæet, som efter noget tid blev udskiftet med skruer, det kostede ialt 10 operationer og 4 mdrs genoptræning... Boede hos min farmor og farfar i 1½ måned pga smerter, tung gips og trapper ikke er en god cocktail! ... Og jeg var ikke i skole i 2 mdr, ikke skide fedt og være 15 og gå glip af en del skole... Puha! smiley ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At komme til skade! :)
  • #1   26. jul 2011 Jeg er ikke som sådan kommet til skade, men har da prøvet lidt forskelligt.

    Da jeg var 12 passede jeg en pony og 2 pinsedag var vi på vesterhavs tur. Vi kom i det løse sand da de andre satte i galop hvilket resulterede i at han snublede. Vi styrtede og han rullede hen over mig og landede på mit hovedet inden han fik sig rejst. Intet skete.

    Gik til spring med samme pony og han stoppede en dag foran et spring så jeg slog en koldbøtte og landede på ryggen ned i springet og fik en bom viklet ind mellem mine arme og ryg. Lidt svært at forklare. Vi blev sendt på dressurbanen for at trave af med lange tøjler og der snublede han og vi slog lige en koldbøtte derinde også.

    Dagen efter jeg havde testet positiv med Oliver trådte jeg forkert på vores trappe og gled på ryggen med hovedet først hele vejen ned. Fik på en eller anden måde mit ben rundt om nakken og forstuvede mit knæ.

    så har jeg forstuvet diverse fingre ved håndbold også og slog et stykke knogle af min fod engang jeg fik mit ben til at sidde fast ved pedalen på en cykel der var alt for lille.
    Engang kørte en bil så tæt på mig at de ramte mig med sidespejlet så det røg af og jeg var ved at vælte uden de stoppede for at se til mig.

    Det var lige det jeg kunne komme på.

    Hmm, egentlig utroligt jeg aldrig er kommet rigtig til skade eller har brækket noget.


  • #2   26. jul 2011 Griner ....

    altså jeg kom osse ufatteligt meget galt afsted som ung ...

    men den værste var dog en dag på vej hjem fra skole ..
    en lygte holder på min cykel gled ned og gik ind i forhjulet , og jeg som kørte ned af bakke UDEN hænder .,,,,, ja jeg fløj !!
    jeg husker intet , kun at jeg pludselig sidder ved kantstenen og en masse mennesker står og diskurere om jeg skal med ambulance eller om jeg må gå hvilket jeg insistere på !
    en mand mener der ikke er grund til at diskutere og vælger at følge mig til mine nærmeste pårørene .... jeg har jo slået hovedet meget så jeg mener jeg selv vil bære min cykel ( den kan ikke køre ) for tænk hvis han stjæler den !
    da vi står der foran min farmors hoveddør og hun åbner og ser helt forskrækket ud ( har hudafskrabninger og blod i ansigtet ) peger jeg på manden og påstår han kørte mig ned !!!
    han forklare det hele og min farmor takker og ringer straks efter min mor ... jeg kommer på skadestuen får renset alle hudafskrabningerne bliver syet ved øjet og skal blive til observation natten over da jeg har kraftig hjernerystelse og jo har været bevidstløs ....
    Dagen efter da jeg tager hjem tager mine forældre mig med forbi manden med en buket blomster som tak for hjælpen og jeg måtte pænt undskylde at jeg havde været lidt hård ved ham hehe ...
    PINLIGT "


  • #3   26. jul 2011 røg da også på skadestuen engang jeg var på vej i byen og gik med en rygsæk med nogle øl i. Rygsækken gik op og ville vende mig for at gribe øllene. Det gik selvfølgelig ikke og de røg på jorden og smadredes. Tilfældigt var vi udenfor min mormor og morfar og gik ind for at vaske noget af øllet af mig da jeg kigger på min lillefinger og kan se knoglen. Ikke så smart. Så vi måtte lige en tur på skadestuen og 2 sting blev det til inden jeg kunne komme videre til fest.

    Skulle også spænde næsebåndet på hovedettøjet ved min hest engang da min tommeltop smuttede og røg ind i bindebommen så jeg fik en splint ind under neglen. Den kom 2/3 del ned under neglen. Kom ned til lægen hvor han prøvede at klippe i neglen og fik 2 sprøjter uden bedøvelsen virkede så skreg jo bare virkelig høj. Blev så sendt på skadestuen hvor jeg fik yderligere 2 sprøjter af nogle sygeplejerske uden det virkede og de kunne heller ikke få den ud. De måtte så kalde på overlægen som kom og gav en sprøjte mere og han fik den så endelig ud, men der havde jeg også nærmest kun halvdelen af min negl tilbage...


  • #4   26. jul 2011 Det vildeste var da jeg skar halvdelen af 2 af mine fingre over, der var blod på skabe og loftet, fik skåret mine sener over og pga en lægefejl blev de ikke syet sammen og kan den dag idag ikke bevæge de yderste led på dem begge.

  • #5   26. jul 2011 Årh ha ...

    Da jeg var en 6 -7 år var jeg udenfor og lege med min barndoms veninde .. Det var noget tid efter det havde sneet og vi legede på de "bumme" , i ved dem der gør at man ikke kan cykle/køre på scooter på en sti .. Man bliver nødt til og trække igennem .. Nå , men for at man kan fjerne sne der , var de splitter der holdte bummene blev taget ud ..
    Og jeg var så , så dum og stikke en pege finger en i hvert hul .. Og min veninde drejede rundt ... Og det fungerede så næsten ligesom en cigar saks ... Jeg får hevet mine fingre ud og løber skrigende op til min mor på 3 sal .. smiley os huhej sammen med mine 2 søstre på skadestuen og så blev jeg limet .;) føj der var bare blod over alt !! smiley Den dag i dag er der stadig ar , og huden og neglene vokser anderledes smiley


  • #6   26. jul 2011 Jeg havde næsten lige fået mine rulleskøjter, men knæbeskytterne var udsolgt på det tidspunkt. Jeg ville ud at rulle lidt men jeg når ikke engang ud til legepladsen før jeg styrter og lander på mit ene knæ og laver et voldsomt sår som stadig kan ses. det var virkelig vildt.

    men det vildeste som jeg har oplevet var dengang jeg var syg af kræft. Jeg havde lige lært at gå på min protese og måtte gerne have den på i længere tid af gangen. Mine veninder og jeg gik ture og snakkede osv. På et tidspunkt begyndte jeg at få ondt i min højre fod (altså på det rigtige ben) Jeg spekulerede ikke ret meget over det, men det gjorde så ondt at jeg ikke kunne gå, min mor og jeg blev urolige over min smerte og jeg blev røngtenfotograferet. Vi var jo begge nervøse for om jeg skulle ha fået tilbagefald. Da sygeplejersken kommer ind med billederne, spørger hun undrende om hvad jeg dog havde lavet. Jeg siger at jeg ikke rigtig har lavet noget udover at ha gået lange ture med mine veninder mens vi snakkede.

    Det viser sig så at det år jeg havde siddet i kørestol var knoglen i min fod blevet svækket fordi den ikke har været brugt. Så at sidde i kørestol i et år og pludselig begynder at gå MEGET.. det kunne min knogle dog ikke holde til smiley
    Så jeg havde protese på det ene ben og en sort kæmpe skinne på det andet ben... Det var ret komisk og vildt smiley


  • #7   26. jul 2011 Har også prøvet lidt af hvert..

    Da jeg var mindre, og gik i sfo, legede jeg ude på legepladsen, og skulle gå under legetårnet, men der stak et søm ned så jeg fik det ned i hovedet og måtte ind og limes smiley

    Da jeg var kun 4 år gammel, boede vi i nogle boligblokke, og jeg vippede med min dengang stedfars datter, som var lige et år ældre end mig, der var fliser under vippen (dengang tænkte man ikke over at ligge faldsand som der gør nu sådan nogle steder) og hende pigen jeg vippede med synes lige det var sjovt at hoppe af vippen mens jeg sad på den, så det resulterede i at jeg fløj op i luften og landede på fliserne! Jeg blev bevidstløs, og ambulancen kom, og jeg skulle ind på skadestuen og kan jo så ikke huske noget, men min mor har fortalt historien og det endte jo så godt..

    Jeg har så os været med i en minibus, med mine klassekammerater, som kørte galt hvor jeg slog mit ben, hvor jeg også lige var en tur inde på skadestuen..

    Da jeg var ca. 12 år, cyklede jeg hjem fra en veninde fra klassen, og hun boede oppe af en lang bakke.. Det var aften, og det blæste den aften, jeg væltede ned af bakken på cyklen, fløj over styret og landede på munden, så min ene fortand røg ud med roden, og den ved siden af knækkede der lidt af.. Heldigvis havde jeg cykelhjem på, da den var flækket, så det havde været mit hoved hvis ikke jeg havde haft den på..

    Og så har jeg haft brækket mit kraveben, (av en smerte!) da jeg var lille, da jeg kørte galt med min far..

    Det var vist de største skader.. smiley


  • #8   26. jul 2011 Anja S - HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, ej undskyld.. Det er absolut ikke sjovt at du slog dig, men jeg kan slet ikke holde op efter jeg læste: peger jeg på manden og påstår han kørte mig ned !!!
    Stakkels mand, han har bare ville være venlig og det første du vælger og gøre er bare at beskylde ham for at ha' kørt dig ned... HAHAHAHAHAHA!!!!!!


  • #10   26. jul 2011 Trine : jaaa vi griner selv meget af det endnu , den stakkels mand hjalp mig hele vejen til min farmor , og jeg beskyldte ham for at ville stjæle min cykel og have kørt mig ned ... virkelig pinligt hehe

  • #11   26. jul 2011 I har godt nok nogle sjove måder at komme til skade på smiley

    Nå, men da jeg har en 6-7 år, skulle jeg lige hjælpe min far, og stå ved hans knallert, han skulle lige ind på værkstedet og hente noget værktøj, da han var ved at lave den. Den er så tændt, og hva gør jeg så? Ja, jeg skulle da liige prøve at give gas! Så afsted fløj jeg, efter knallerten, fuld fart frem og ind i hjørnet af mit legehus!! Hvilket så resulterede i, at knallerten ikke gik ud, den kørte videre, så hjulet kørte oven på mit knæ. Mine total yndlings bukser dengang, (et par grimme orange gemager) blev ødelagt! smiley Dét var det, jeg var mest ked af! Haha. Der skete heldigvis ikke andet, end at jeg fik et grimt at på mit knæ, som jeg stadig kan se den dag i dag.

    En anden gang, var jeg med min SFO på lejr i en weekend, det var efterår, og en veninde og jeg stod og snakkede sammen gennem et vindue. Dvs. at hun stod udenfor, og holdte vinduet, og jeg stod indenfor. Der kommer så et ordentlig vinpust, og tager fat i vinduet, så hun ikke kan holde det, det smækker så i over min højre ringefinger, aner ikke hvordan, det lykkeds mig, at fjerne alle andre fingre, end lige den ! smiley
    Skreg jo som en stukken gris, rendte ind gennem det der fælles areal, der var fyldt med de andre børn, og en finger hvor det yderste led hang i et meget tyndt stykke hud, blodet rendte ud af min finger. Fik fat i en pædagog, som jo så ville få min finger under vand. Det fik hun også, men da hun så, min knogle inde i fingeren, besvimede hun sku.! Der kom så en anden pædagog til, som fik det ordnet, ringet til mine forældre, som var på vej i byen, og sagt at vi skulle mødes med dem på Fredericia skadestue.
    På skadestuen, blev de enige om, at de ville redde min finger, og sy den sidste spids på igen. De gav mig en helveds masse sprøjter for at bedøve det, men det lykkedes ikke, så jeg ku pænt sidde der, som 8 årig og blive syet i fingeren, uden bedøvelse! Fik sådan noget latterligt gazebind om den, og min lillefinger, som faldt af efter 4-5 dage.. Efter jeg fik fjernet sting, også uden bedøvelse, gik jeg med skinne på i et par mdr., for at rette fingeren ordenligt ud, Den dag i dag, har jeg en spadserfinger, som jeg selv kalder den. Den er ikke magen til min venstre ringefinger, den sover rimelig tit, og så kan den bøjes længere bagover, end de andre smiley
    Det lidt sjove var, at på stuen ved siden af mig, på skadestuen, lå en dreng, som havde flækket læben, på tværs, fra det ene næsebor og så skrå ned under læben i modsat side, han skreg så højt af smerte, at de knap kunne høre mig skrige, så jeg fik både diplomer og bamser, for at være så dygtig smiley

    Ja og så var der lige i går, da jeg havde været på toilet og skulle tage mine trusser og bukser på igen, så skar jeg mig sku! Aner ikke hvad jeg har skåret mig på, men min finger dunkede helt vildt og ku så se at det blødte og der var en flænge..! smiley


  • #12   26. jul 2011 Jeg har også altid været en ulykkesfugl, brækket og forstuvet næsten alt smiley hehe.
    Det værste er dog for 4 år siden, hvor jeg bliver påkørt af en bil som kører overfor rødt lys. Jeg vælter og smadre mit knæ smiley
    Mit knæ bliver aldrig iorden igen, da de måtte fjerne brusk skiven mellem ledene og menisken, så kommer aldrig tilbage til mit drømmejob og drømmeuddannelse. Herre nederen!
    Og idioten kørte bare videre!!
    Jeg kæmper endda stadig med mit forsikrings selskab.


  • #13   26. jul 2011 Nåh ja, og så var der lige dengang, jeg var med klassen og parallel klassen i Sverige i 8. klasse.
    Vi cyklede på sådan nogle cykler på gamle togskinner, mig og en der hedder Dennis, synes det var skide morsomt og hyggede os rigtig meget.
    Vi skulle så stoppe, rækker armen op og råber STOP så dem bag ved vidste det. Vi kører så lige så stille op, i dem der holder foran os, men dem bagved kommer bare med fulde hammer og banker op i os, det samme gjorde de bagerste. Det resulterede i, at Dennis fløj 20 m. ned i en grøft og lanede dér. Jeg røg forover, lanede med kæben ned i de der skinner og fik en cykel henover mig. Vågner så ved, at der står en masse fra min klasse og glor på mig, og spørger til mig. Er total forvirret og rundt på gulvet. Kan huske, at jeg klager over smerter i min kæbe og i mit ben. Mine bukser var så også revet i stykker på låret. Dennis skete der ikke noget med, andet end lidt smerter i nakken. Nå, men vores lærer mener så ikke, at der er sket noget alvorligt, så vi kom da op på cyklen igen, og skulle cykle hjem ad. Jeg har en knaldhamerende hovedpine, men lærerne mener ikke, at jeg kunne få hjernerystelse af det.
    Da vi så kommer tilbage til hytterne, snakker jeg med parallel klassens ene lære, og hun mener nu nok, at jeg havde hjernerystelse. FEDT!! Eller noget! Så jeg kunne så lægge mig i sengen, og bliver dér indtil jeg ikke havde hovedpine mere. Mega nedern.!
    Bøvlede en del med min kæbe, og da jeg kom hjem, fik jeg så også afvide af egen læge og tandlæge, at hvis jeg var kommet på skadestuen i Sverige, så havde jeg ikke bøvlet med den, den dag i dag! Det er sådan, at når jeg åbner munden, så "knækker" den, og sætter sig nogle gange fast. Det gør så skide ondt.!


  • #14   26. jul 2011 Blev hidsig og slog min hånd alt hvad jeg kunne ned i min sofa ..
    Brækkede hånden og døjer stadig med den . smiley Var sygemeldt i en måned og skulle til guldbryllup i fin kjole . Heldigvis fik jeg noget gaze omkring så matchede min kjole .. smiley
    Spiser ikke mælkeprodukter så det er nok grunden til at den brækkede så let ..


  • #15   26. jul 2011 Theas mor - det gør bare så skide ondt !
    Og for dårligt, at de ikke gjorde noget ved din?! Da min stedfar brækkede hans kæbe, blev han opereret, så han har ingen problemer med hans,


  • #16   27. jul 2011 Lykke og William - Hahahahaha, det minder mig om min mand det der med at vælte i barnevognen! Han var også omkring 6 mdr gammel, hans storebror var på ferie med deres mormor og morfar og så var Anders og hans forældre ude og gå en tur ved mølledammen (en fin lille sø ting vi har her i byen hvor man altid fodre ænder), og så var hans forældre bare SÅÅÅ lykkelige så de måtte stoppe op og kysse hinanden, og svigermor giver slip i barnevognen og afsted triller Anders, rammer ind i en sten og vælter ud af vognen... Der skete ham intet, men synes bare det er sjovt at de skal stå der og snave og de ænser bare intet før de hører lille Anders ligge og græde.. HAHAHAHAHAHAHAHA smiley

  • #17   27. jul 2011 Theas mor : ja det problem har jeg også smiley
    Har også flere gange været ved lægen med min, men de vil ikke gøre noget ved det.


  • #18   27. jul 2011 haha Trine...

    Kunne lige se det for mig smiley


Kommentér på:
At komme til skade! :)

Annonce