{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat vs allergi
  • #1   20. aug 2011 den sibiriske skovkat har ikke de insymer i munden der gør at man får allergi, så den burde du kunne tåle :o)

  • #3   20. aug 2011 Sabrina - Det kan jo ligeså godt være deres pels jeg ikk kan tåle.. smiley Men har luret lidt, og den kunne klart være noget for mig.. smiley Vil bare ikk købe så dyr en kat hvis det viser sig at jeg alligevel ikk kan tåle den..

  • #5   20. aug 2011 Berit - Er oss helt syg med den norske.. Vil bare gerne i kontakt med nogen der har disse racer, og om de måske ville "låne" den ud.. Altså om der var mulighed for at jeg evt kunne komme til dem og møde andre racer end huskat..

  • Odense 7
    Odense 7 Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   20. aug 2011 Min storebror har i mange år haft slem katteallergi. Vi er opvokset med katte. Så blev han arbejdsløs for nogle år siden og var nødt til at flytte hjem til mine forældre, der har 4 katte. Det første halve år døjede han virkelig, og derefter så forsvandt allergien. Nå, sidehistorie smiley

    Jeg ved, at mange hundeopdrættere sender en pose med hundehår til potentielle købere, der har allergi, for at tjekke om de kan tåle den pågældende race. Så hvis du har kig på nogle bestemte racer, så spørg opdrætteren om du kan få en pose med hår og så sørg for at få hår i ansigtet og på kroppen i flere dage og se hvad der sker. Men det kan også variere inden for den enkelte race. Nogle gange er det enzymer, andre gange er det pelsen man er allergisk over for.


  • #7   20. aug 2011 Odense - Det har jeg oss læst mig frem til.. smiley Jeg er bare lidt nærrig på det punkt, for de fleste vil ha betaling for det.. Og hvis jeg kan spare det væk ved at besøge nogen jeg kender med den pågældende race, så ville det være dejligt.. Og så blir jeg besparet for salgs talen.. smiley

  • #8   20. aug 2011 nu er det så ikke pelsen men et ensym i munden man er allergisk over for i følge de kloge ;o)

  • #9   20. aug 2011 Sabrina - Nogle er oss allergiske over for pelsen, skæl osv.. Det er bare de fleste der er over for det enzym i munden.. smiley Har skam læst og googlet.. smiley

  • #10   20. aug 2011 men er det så ikke netop fordi katten har slikket sig på pelsen og vasket sig og afsat det ensym i pelsen?

  • #11   20. aug 2011 ofte er det også hudskællene.

    Jeg har både hunde og katteallergi, og jeg har endnu ikke fundet nogen jeg kan tåle. Og jeg er så glad for dyr. Er vokset op med dyr og kunne også godt tænke mig at mit barn skulle.

    De langhårede kan jeg heller ikke tåle. Det er bare fordi deres hår ikke sætter sig nær så godt fast som de korthåredes da hår jo har modhager, så de sætter sig bedre fast nede i gulvtæpper, sofaer osv. Men de langhårede fælder stadig, og ligger sig på ting og "smitter af"


    Du kan købe dig en dyr Allerca kat. Det ville være min eneste mulighed.

    For allergi bliver typisk kun værre, -hvis det bliver noget, af at gå blandt dem.


  • #12   21. aug 2011 Det er et proteinstof i deres skæl, som man er allergisk overfor... Og den sibiriske kat producerer ikke ret meget af det. Derfor er den race allergivenlig. Du er få velkommen til at besøge mig... Jeg er opdrætter af den hellige birma, hvis det var noget? Jeg bor så godt nok på fyn, men du skal være velkommen.

  • #13   21. aug 2011 * Nise * - Hvor på fyn bor du?? Har noget familie der ovre, så det kunne jo evt slås sammen hvis vi sku over og kigge lidt.. smiley

    Var inde ved naboen og kæle med hendes kat (lille og lys) i går, og det var slet ikke nær så slemt som det har været med vores venners sorte kat... Det kløede lidt i øjnene i ca 10min og så var det faktisk væk igen...


  • #14   21. aug 2011 Vi har main coon katte og dem med allergi reagere ik på vores katte smiley

  • #15   21. aug 2011 Jeg bor i otterup... Vi har lige nu 8 katte inden for, så du vil nok kunne mærke det ret hurtigt hvis du er allergisk.

  • #16   21. aug 2011 Okay.. Har familie i Fåborg, så det er jo ikk en kæmpe omvej.. smiley Ja, det vil nok komme ret hurtigt hvis der er noget.. smiley Jeg snakker lige med manden om det, og ser om vi snart skal den vej over igen, og så kontakter jeg dig hvis det er i orden.,. smiley

  • #17   21. aug 2011 Det er bare i orden... Så kan du ozz evt læse lidt om hellig birma, hvis du ikke kender racen smiley

  • #18   21. aug 2011 British short hair er ved os allergi fri smiley

Kommentér på:
Kat vs allergi

Annonce