{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.268 visninger | Oprettet:

Hjælp, vi er meget på røven :( {{forumTopicSubject}}

Vi er meget på røven lige nu.
Jeg er røget en del ned i minus så banken har lukket mit dankort og jeg kan ikke betale vores husleje eller lånet på bilen. banken vil ikke hjælpe.
Jeg er arbejdsløs.
Betaler vi ik huslejen på fredag ryger vi nok på gaden!

Manden har ikke fået nogle penge pga bøvl med en tidligere arbejdsgiver og a kasse. han er også arbejdsløs.

Så vi står uden lejlighed snart og bilen skal nok væk smiley

Kan man søge noget hjælp på kommunen, har hørt noget om engangs ydelse?

Vi har brug for hjælp til at komme op af det minus jeg/vi er havnet i..

manden er også i rki nu smiley

vi er så meget på røven, håber i ved hvad man kan søge om hjælp henne.
Kan ikke låne af familien.

kan de finde på at tage ens barn, hvis man lige er på røven som vi er nu? er så bange for at de kan tage vores søn?!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, vi er meget på røven :(
  • #1   13. sep 2011 Hvad med at sælge bilen hurtigst mulig ?

  • #2   13. sep 2011 uuh det lyder ikke rart- har i ikke noget i kan sælge? en fladskærm? hvad er bilen værd? eller aftale at afdrage med udlejeren? kan du ikke få et familie medlem til at hjælpe med et lån i banken? så i laver en fast overførsel til vedkommene's bank?

    og SIKKE EN RØV BANK i har,, de burde da ville hjælpe,


  • #3   13. sep 2011 Det bedste er at kontakte din sagsbehandler og på den måde høre om der er mulighed for en engangsydelse.
    Hvis din mand er i fagforening kan de bevillige et lån hvis han ikke har fået løn.
    Bare vær obs på at både kommunen og fagforeningen skal bruge mange papir eks. lejekontrakt, kontoudtog fra alle jeres kontoer de sidste 3 mdr osv.


  • #4   13. sep 2011 Jeg ville også prøve at sælge bilen.



  • #5   13. sep 2011 I kan få engangsydelse på kommunen, og måske også et lån - men tror næppe at de når det til på fredag.

    Gå på kommunen og søg om tingene, og sælg bilen imens. smiley


  • #6   13. sep 2011 sælger jeg bilen har jeg bare stadig en del af lånet jeg skal betale af på..
    vi er igang me dat få fat på kommunen.
    det er en mega dårlig bank, er ved at være rigtig træt af dem.

    har tidligere lånt af min far, men han vi ikke hjælpe med flere penge. har ik andre at få hjælp ved.

    hader også tanken om at skulle af med bilen, for så blir chancen for at finde arbejde uden for byen endnu mindre, da man så skal med lorte offentlig transport, der aldrig passer tiden og har barn der skal hentes og bringes i bh..

    men ja blir nok nød til at sælge den.
    den har desværre mistet noget værdi pga en skramme i forkofanger, hvis den skal laves koster det over 3000 kr. men da det er i plastikkenb skader den ikke. det er mest pga malingen det blir så dyrt. så er der nogle småskrammer inde i bilen på dørene og plet hvor sønnen sidder pga opkast smiley


  • #7   13. sep 2011 Er det kun denne mdr i ikke har betalt husleje?

  • #8   13. sep 2011 ja vi har altid betalt, men i denne måned er det hele lige ramlet sammen

  • #9   13. sep 2011 Så kan i ikke blive smidt på.gaden.. Det i skal gører er er at ringe til udlejer sige der er gået koks i banken. Og i prøver løse problemet. Og sender han en besked om i skal være ude hurtigst mulig, så kontakter i fogden, for det er ulovligt.

  • #10   13. sep 2011 vi har snakket med dem, og vi har fået udskudt betalingen til fredag og så skal vi ringe igen uanset hvordan det ser ud, men de er ikke glade for det..

    overvejer også at tage et kviklån, bare for lige at få lukket hullerne og komme op, men renterne er jo mega dyre på de lån og så står vi med endnu et afdrag smiley


  • #11   13. sep 2011 Kvik lån snakker bare problemer senere hen.. Så dumt..men igen, de må ikke smide jer på.gaden. Kun hvis i ikke betaler leje i 3 måneder, og går han selv til fodgen på fredag, så bliver han bare grine lige op i ansigtet.

  • #12   13. sep 2011 ja kvik lån er alt alt for dyrt, hvad med at prøve en anden bank ?? Og tror du er nød til at sælge bilen hurtigst mulig, også må i nøjes med det flk vil give..

  • #15   13. sep 2011 tvét har vi gennem leasy, meget dum fejl vi begik for nogle år siden smiley så den betaler vi også på.

    ja må nok af med bilen smiley
    Det er bare virkelig at vise vi er fallit og helt nede, er så flov over vi ikke kan klare os, var det ik for min søn og kæreste, havde jeg nok ik siddet her , for dette liv er ikke værd at leve lige nu smiley hader hader hader livet smiley !! ikke at det hjælper noget, men det gør jeg.


  • #16   13. sep 2011 hvad med at sælge tvét så, så kan i jo betale af på jeres lån så i kan få den væk smiley

  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #17   13. sep 2011 sælg det i har af værdi. bil, tv spille konsoler osv.
    det er en r.... situation at stå i, men man kommer altid over på den anden side.
    Se som i ikke kan få et billigere telefon abb, og hvad der ellers kan gøres billigere hver md. Det hjælper selvfølgelig ikke i denne md, men fremad vil det give jer mere


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #18   13. sep 2011 selvom i betaler på det endnu, så vil i stadig få penge nu og her ved at sælge det.


  • #19   13. sep 2011 ja sælg bilen

  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #20   13. sep 2011 Jeg forstår godt din holdning har selv været der nogle gange. for 3 år siden stod min mand og jeg i den situation at vi havde 500kr til en hel md. Jeg syntes ikke jeg kunne se lyset men vi kom igennem den md, med at vi solgte ud af de ting som egentlig var ren luksus.
    Lige i denne md f.eks har min mand kun fået under halvdelen af hans løn grundet noget fejl med lønsystemet, så vi lever igen af næsten ingenting, igen har vi solgt det vi ikke har akut behov for.
    Man skal nok komme ud på den anden side, men det kan godt virke uoverskueligt lige når man står i det.


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #24   13. sep 2011 Der er da heller ingen der siger man skal sælge alt hvad man ejer og har men i nogen tilfælde har man bare ikke den ret til luksus ting hvis man står men røven i postkassen. Så vil jeg til hver en tid sælge hvad jeg har af værdi så jeg kan betale husleje, el, varme og få mad på bordet.

  • #26   13. sep 2011 bevis næ.. ved bare at det er sådan.. Man skal have 3 advarsler for at kunne blive smidt ud.. ved det fordi jeg var med en veninde i foged retten da hun stod i noget ligende, og der sagde fogede at man ikke kan blive smidt ud grundet en måneds manglende bataling, og hvis man ringer til udlejer og laver en aftale enten med afdrag eller lign, ja så kan udlejer ikke gøre noget, bare søg for ALT på skrift..

    bliver de smidt på gaden fredag ja så skal de bare gå i foged retten for det må de ikke, de skal have 3 chancer for at betale tilbage først... håber det var til at forstå.. og ryger de ud, så kommer fogden bare og sætter dem ind i lejligheden igen..


  • #28   13. sep 2011 maja> sorry kan se det lyder surt mit indlæg.. var bestemt ikke meningen smiley okay, må man spørge hvad det selvskab hedder?

  • #29   13. sep 2011 Lovgivningen er klokkeklar på det område.
    Du skal selvfølgelig kontakte udlejer og sige du betaler hurtigst muligt.
    Men hvis de forsøger at opsige dit lejemål, så er der stadig en opsigelsesperiode PLUS hvis man så ikke flytter til den dato, så skal du stævnes og så en tur forbi fogedretten hvor man vil sætte dig ud MEN selv her får du ca. endnu 1 måned.
    Har en meget god ven som var i fogedretten med samme sag i fredags d 9 og han har fået indtil d. 6 oktober til at forlade lejligheden ellers kommer låsesmed og politi


  • #30   13. sep 2011 havde jeg et hus jeg havde til leje ville jeg da også smide personen ud hvis jeg ikke fik min husleje

  • #31   13. sep 2011 ja og huslejen er det første man betaler når man får penge gør jeg ihvertifald

  • #32   13. sep 2011 fandt lige sorround anlæg, som bare ligger og intet fejler så det er sat til salg, er igang med om vi kan finde mere, og vil høre boligselskabet om der er mulighed for at afdrage lidt og så får de nogle af børnepengene der kommer næste måned (dem har jeg nemlig ikke regnet med i budgettet)

  • #33   13. sep 2011 jeg havde da godt nok solgt bilen hvis den havde værdi, og købt en meget billig en, solgt tv'et af værdi og købt et billigt, men det er måske bare mig smiley

  • #34   13. sep 2011 her havde jeg så ikke solgt mit tv og sådan noget men bilen var røget

  • #35   13. sep 2011 elsker mine, det kommer self an på hvor mange penge man manglede tror jeg smiley

  • #36   13. sep 2011 sikkert nok men havde ikke gjord det alligevel

  • #37   13. sep 2011 ARGH En fra banken har haft ringet til mig i eftermiddags, og det var ikke den samme som jeg snakkede med tidligere kunne jeg høre, men det var da jeg hentede min søn hun havde ringet og min mobil var på lydløs pga et møde jeg havde været til, så så det først her til aften.. skrev det til min far og han skrev bare hæhæ, så håber han har haft fat i dem, han har nemlig samme bank og haft det i alle de år jeg kan huske tilbage, så håber han har ku sætte noget i gang der kan hjælpe lidt, vi er igang med at finde lidt af hvert frem som vi kan sælge og skal have vurderet bilen, og snakket med boligselskabet igen.

  • #38   13. sep 2011 http://www.lejerneslo.dk/asp/vispjece.asp?Id=20

    Her står noget om, hvornår de må smide jer på gaden. Håber I kan bruge det til noget smiley

    Sikke en øv situation - håber I får det løst.!
    Har I evt. ikk noget tøj fra jer selv eller jeres barn I kan sælge?


Kommentér på:
Hjælp, vi er meget på røven :(

Annonce