{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Hvad siger loven??? {{forumTopicSubject}}

I sommers dummede min søn sig sammen med 3 andre børn grusomt. Hvad de lavde vil jeg ikke ind på.
Men nu er der så en mor til dene ene af de her børn der sammen med nogle andre forældre fra vejen der har sendt breve rundt til bla. skole, børnehave og dagpleje plus til en anden drengs skole som INTET havde med det i sommers at gøre.
Denne her mor er ansat ved vore kommune og jeg tror at hun har fundet oplysninger om div børn igennem sit arbejde.
Men må du som privat person godt sende breve rundt ang andre børn???
Snakkede med en om det i dag og han mente at det var ulovligt, men er det også det?????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad siger loven???
  • #2   20. sep 2011 Hvis oplysninger er kommet fra hendes arbejde, er det dybt ulovligt og hun kan blive retsforfulgt. Jeg ved der findes paragrafer, for kommunalt ansatte der har med privatpersoner at gøre har tavshedspligt... Mener at derer forholde for denne tavshedspligt frafalder, men alt afhængig af situationen burde hun ikke lovligt gøre det...

• #3   20. sep 2011 Hvad handler brevet om? Uden at du skal komme ind på hvad din søn har gjort? Altså er det anklager mod din søn eller hvordan?

• #4   20. sep 2011 Som sagt ved jeg ikke 100% om hun har brugt sit arbejde til at finde oplysninger. Men jeg tror det for drengen som intet har med sagen at gøre går på en special skole.
    Men vil da prøve at høre politiet eller ligne om det.
    1000 Tak for jeres svar.

• #6   20. sep 2011 Brevet er en advarelsel om os og vore genbo og de ønsker os smidt ud. Ved ikke om brevet indeholder oplysninger om hvad der er sket.

• #7   20. sep 2011 Hold da op... Det kan du faktisk melde som chikane. Selv som privatperson er det chikane. Hvis jeres drengs opførsel fortsat er uacceptabel, kan jeg forstå at man er bekymret, men at sende breve ud på denne måde er da helt ude i hampen...

• #8   20. sep 2011 Det var kun denne ene gang de gjorde det. Og der er taget hånd om det så der er ikke mere at bekymre sig om. ud over at hende som skrev de breve hendes søn var også med, men hun nægter at han har gjort noget.

• #10   20. sep 2011 Det vil vi få gjort, Mange tak for jeres gode råd.

• #11   20. sep 2011 Har hendes egen søn været med? Hold da kæft man... Så kan man da snakke om ikke at kunne se ud over sin egen næsetip.

Men det her ville jeg klart gå videre med, det er grov chikane

• #12   20. sep 2011 det kommer an på sagen omfang.
    men som udgangs punkt må hun gerne kontakte sociale foranstaltninger, men må på ingen måde bruge oplysninger fra sit arbejde.

• #13   20. sep 2011 Kommunen er informeret da det var dem der informerede os om brevet. Så ved der er fra kommunens side sat noget i værk. Men fordi hun evt mister sit job betyder jo ikke at det stopper chikanen.

• #14   20. sep 2011 Mille: Hvis sagen er afsluttet, hvorfor skulle hun så kontakte sociale foranstaltninger? Det kan sagtens være du har ret, stille bare ? ved det smiley

• Mor til babyD
    Mor til babyD Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 152
    #15   20. sep 2011 Jeg vil også sige at hvis der er den mindste tvivl om, om hun har fået oplysningerne som privatperson eller igennem sit arbejde- altså at der kan såes tvivl om det, er det meget ulovligt.. Jeg ville ringe til hende i mens hun er på arbejde og få at vide hvor hun har oplysningerne fra, og hvis hun ikke vil sige det, ville jeg ringe til børn og ungeafdelingen i kommunen og forhøre mig om tavshedspligt og indsende en klage over hende..

• #16   20. sep 2011 De sociale foranstaltninger har været inde i sagen med der er 4 børn fra starten af så det får hun ikke noget ud af. Både børnehave, skole og dagpleje VAR informeret om sagen og at der var taget hånd om det. Hverken skole, børnehave eller dagpleje har ville blande sig i sagen så der kommer hun heller ikke vidre.
    Hvis hun har misbrgt sin stilling ved kommunen så finder de højtsandsynlig ud af de efter som hun har sat sin underskrift på det papir. Vi har desværre ikke fået brevet af kommunen inu, men når det kommer komtakter vi de rette myndigheder.

• #17   20. sep 2011 der står ikk noget om at sagen er afsluttet.. der står omfang.

• #18   20. sep 2011 altså en forældre har til enhver tid ret til at ytre sin bekymring omkring forhold de mener kan have indflydelse på deres børns trivsel i skole, dp, bh osv..
    Hvis de mener, at deres barn, på den ene eller anden måde påvirkes negativt af det der skete i sommers, eller det er noget der er sket igen, så må de gerne underrette div. institiotioner og videregive deres bekymring, og opfordrer til en løsning af problemet.
    MEN hun må ikke søge oplysninger på arbejdet og bruge i sit brev.
    som skolelærer har jeg adgang til elevfiler og mapper af forskellig art, men jeg må ikke videregive oplysninger fra dem, eller kigge i filer der omhandler børn jeg kender privat uden at blive holdt under opsyn, og der skal stå i mappen hvornår jeg har kigget og efter hvad...
    har skolen/institiotionen kontaktet jer og fortalt at de har modtaget en henvendelse om jer?

• #19   20. sep 2011 Sagen er afsluttet.
    Og børne får den hjælp de skal ha pga det der er sket. Det er kun ET forældre par af de 4 børn der var med der IKKE vil afslutte sagen.

• #20   20. sep 2011 Børnehave og skole har fortalt genboen (da det kun er deres børn der går i skolen og børnehaven her i byen) at de har modtaget et brev. Kommunen har også henvendt sig til genboen og fortalt at de har modtaget det her brev og der vil blive under søgt om denne her ansat har misbrugt sit arbejde til at skaffe oplysninger om de her børn. Min søns skole har så vidt jeg ved ikke modtaget noget brev, min yngste datters dagpleje mor her ikke modtaget noget brev, men jeg ved at enten dagplejekontoret eller gruppelederen her i byen har fået et brev. Alle rede INDEN brevet blev ALLE instanser oplyst om hvad der var sket i sommerferien og og at der ER taget hånd om det.
    Jeg vil ikke sidde og fortælle hvad der er sket da det vil vække en masse fordomme hos folk. Men som sagt er sagen AFSLUTTET!

• #22   20. sep 2011 Nære heller ingen ønske om at tale med hende. For som du siger ender det med vi begge taler grimt (been there, don that).
    Men endnu engang tak til jer alle for jeres råd.
    Venter lige på en kopi af brevet så jeg har nogle bevise inden jeg kontakter nogen.

TAK TIL ALLE. ;o)

Kommentér på:
Hvad siger loven???

Annonce