{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Luft, laaaaaaangt! {{forumTopicSubject}}

Jeg har bare utrolig meget brug for at få det hele ud og hvis nogen skulle ligge inde med nogle gode råd der kan hjælpe mig så modtages de gerne.


Jeg er bare så utrolig træt af at føle mig som enlig mor til 2 når jeg faktisk har en kæreste. Problemet med ham er så at han arbejder HELE tiden, han har både et fuldtid og deltids job og er fuldstændig arbejdsliderlig. Ja, det er fedt det overhovedet er lykkeds ham at få to jobs når det i Danmark er svært nok at finde bare et. Han har gået arbejdsløs i næsten et år indtil han så fik et ìg 3 uger efter et mere. Men nu er han her bare ikke til at hjælpe med børnene. Hver morgen vækker han mig fordi jeg skal gøre Magnus klar til at komme i dagpleje, hvor han er sådan lidt: op i røven med at du har været oppe i nat med Mille, du står bare op og gør Magnus klar! Agtig...

Selvom han står op 3 kvarter før han skal køre hjemmefra og har masser af tid til at gøre det selv. Han køre så Magnus i dagpleje og så videre på arbejde. Ved middagstid kommer han så hjem efter en madpakke som han forventer at jeg har smurt til ham fordi han ikke gider selv. Og for ikke at blive uvenner gør jeg det bare. Ved 15 tiden går jeg op efter Magnus i dagplejen og handler ind på vej hjem hvis det er nødvendigt. Når jeg så kommer hjem rydder jeg op og gør rent hvis jeg ikke har haft overskud til det tidligere på dagen, for hvis der ikke er pænt og nydeligt bliver min kæreste rigtig sur og så går det ud over alle.

Når han så kommer hjem ved 18-19 tiden forventer han også der er mad eller St jeg er igang med maden. Hvilket bare ikke er lige nemt hver dag, men sørger altid for at der er aftensmad til Magnus hvis min kæreste kommer senere hjem eller jeg bare ikke orker.

Når han så endelig er færdig med at rydde af bordet (HURRA han hjælper) sætter han sig i sofaen og gider så ikke mere resten af dagen, så det er mig der sørger for at gøre ungerne klar til at komme i seng og putte dem. Når jeg så endelig får lov til at sidde og slappe lidt af begynder han at ævle om hans arbejde og bilen og han bliver ved indtil han har gentaget sig selv 400 gange for St være sikker på St jeg har hørt hvad han siger. Og hvis jeg så endelig vil fortælle noget sjovt jeg har oplevet eller fortælle om noget ungerne har gjort, fx den dag Mille grinte første gang fordi Magnus hoppede i sofaen så kommer den der bare: " ja det er fint skat, vi skal have vinterdæk på bilen snart!"


Øh og hvad så?! Jeg fortæller sig om din datters første grin og su bekymre dig lige pludselig om vinterdæk! Og sådan er det hver gang jeg fortæller noget, så afbryder eller svarer med noget der omhandler bilen eller arbejdet. Eller hans iPhone for den sags skyld.
Jeg har ingen veninder efter jeg har fået børn så er faktisk også en del ensom så jeg gider da bare slet ikke høre om det, og har heller ingen til at brokke mig til så det går lige ud over jer i dag smiley

Han arbejder 6 dage om ugen så selvfølgelig fylder det en del i hans liv. Men jeg gider bare ikke høre på det dag ud og dag ind og har prøvet at forklare ham det her 1000 gange men han må fejle et eller andet for han høre ikke efter.

Han forventer at jeg står for mad, vasketøj, unger, rengøring osv. Og siger ar det er mit job, for jeg har barsel! Ja gu har barsel men det betyder ikke at jeg skal tage mig af alt. Han er ligesom far til de her børn så det er lige så meget hans pligt at sørge for de har rent tøj på, sørge for de får mad, lave en flaske i ny og næ, putte dem i bad osv.

Ja, han arbejder og forstår godt det er hårdt og han er træt, men når han har fri halvdelen af lørdag og hele søndag så vælger han at bruge tiden hos sin storebror så de kan makke bil, vi bliver tilbudt at komme med, men bagefter siger han: ej kan du ikke blive hjemme med ungerne så de kan sove til middag, det er alligevel ikke til at slæbe dem med.. Og når jeg så siger jeg godt vil være sammen med ham og også have lidt aflastning fra børnene så kommer den der: jamen det er min eneste fridag så jeg bestemmer selv hvad jeg bruger den på, er det for meget forlangt? Hvor jeg bare tænker JA!


Hvad gør jeg ved ham??? Og tak fordi i gad at læse det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luft, laaaaaaangt!
  • #1   6. okt 2011 puha han var røget ud for lang tid siden !
    Sådan noget finder jeg mig i meget få gange xD


  • #2   6. okt 2011 smide ham ud vil jeg nu ikke gøre med det samme .

    men jeg forkæler osse min mand med madpakke og aften tøj vask og holde huset men jeg nyder det, nå men jeg vil nok fortælle ham at vis han ikk vil hjælpe lidt til med jeres børn så må han selv stå for smøre hans madpakke og varme aftensmad selv evt osse selv ordne hans vaske tøj da du ikk er født som en blæksprutte, og kan han ikk med det jamen så der kun en løsning og det må være det som de andre skriver men jeg syntes ikk det rimelig over for dig at han ikk vel hjælp dig for så må han jo sige det ene job op men på den anden side det lyder heller ikk til det intrasere ham hva dig og børnen har lavede hele dagen

    har du prøvede fryse ham lidt ude ved ikk være den søde husmor men kun tænke på dig selv og børnen?

    eller måske sige du trænger til ferie og tag hjem til dine forældre sp kan han jo se om han kan undvære dig og børnene..


  • #4   6. okt 2011 nu tænker jeg sådan lidt at du går hjemme så synes ærlig talt det er ok at det er dig der står op og gør sønnen klar og jeg synes egentligt os at det er ok at du står for en del af det huslige når du nu engang er hjemme.
    Synes det var mest fair at han skulle til det efter og ha været afsted på to job? mens du alligevel havde været hjemme?
    jeg smøre altså også tit mandens madpakke på trods af at jeg selv har et fuldtids job, vil da hellere end gerne forkæle ham med det.

    ang jeres samtaler har du så selv prøvet og svare ham på samme måde som han svarer dig? evt sige til ham at det han fortæller rager dig en høst blomst.


  • #5   6. okt 2011 Jeg ville heller ikke smide ham ud med det samme... Det er på ingen måde fair at han hverken interesser sig for dig og børnene eller for det huslige!!!! Men jeg ville stille det op for ham at enten bliver han en del af familien ved at hjælpe med børnene og mad lavning, tøjvask, rengøring osv.. Og selvfølgelig bruger sin fritid på jer også.. Det kan godt være det er hans eneste fridag, men hvornår har DU fri? Eller også må han flytte ud, du er jo i forvejen enlig mor så du klare jo i forvejen ALT selv, og hvis han er ude af vagten har du kun dig selv at være irreteret på over tingene ikke er gjort!! Men synes du skal give ham en chance for at forbedre sig måske det hjælper ved at du truer ham lidt med at ellers er han ikke en del af familien mere og må finde et andet sted at bo... Og det er jo ikke kun en mdr han skal forbedre sig det kan jo forsætte i fremtiden smiley

  • #7   6. okt 2011 Man skulle tro du skrev et uddrag af mit liv.... Sådan der levede Jesper og Jeg i omkring 1 år.... Indtil jeg knækkede sammen, og der skete en masse lort.... Vi stod ved afgrunden af vores forhold, og jeg var faktisk fast besluttet på at nu kunne jeg simpelthen ikke mere.....

    Han har så ændret sig ekstremt oven på alt det lort der er sket, og nu har vi det ganske enkelt fantastisk sammen.... Langt om længe.....
    Kan godt forstå de er ved at rive håret ud af hovedet på dig selv... Det eneste råd jeg desværre kan give dig er, gør ikke som jeg gjorde..... Det kunne ha haft fatale konsekvenser!


  • #8   6. okt 2011 jeg har også en arbejdsliderlig mand, men han hjælper også til herhjemme og i perioder hvor han ikke er så god til det, ja så blir hans tøj ikke vasket og hvis han ikke selv handler så får han ingen mad, det hjælper, så går der lange perioder hvor han er rigtig god til at hjælpe med alle børnen og det huslige smiley

    hva sker der for alle madpakkerne, de er da voksne mennesker og kan smøre deres mad selv smiley har aldrig smurt en madpakke til min mand, jeg er ikke hans mor smiley

    så jeg synes i skal tage en snak og hvis han ikke vil lytte så må han føle jo - ingen madpakke ingen rent tøj osv

    jeg tager også størstedelen herhjemme og det er også fair nok, men der må også være en grænse for hvor luksus de lige skal have de der mænd der smiley


  • #9   6. okt 2011 Sabrina: det er også fint jeg skal stå for det huslige, men han hjælper jo heller ikke med børnene, putter dem ikke i bad, skifter ikke ble, gør intet. Eller jo nu lyver jeg, han skælder Magnus ud hvis han laver ulykker, men det kan jeg godt selv klare.


    Dina: det gør han når de skal sættes ind og ud af bilerne, ellers aldrig udover at han aflevere Magnus hver morgen.


  • #11   6. okt 2011 Dina: ja det er det, men det fatter hans vist ikke! smiley

  • #12   6. okt 2011 så var jeg altså gået fra ham, det kan ikke være rigtigt. min mand har også flere jobs, men han har også fået at vide at hvis han ikke kan bruge den fritid han har sammen med os, ja så kan blive helt fri ellers må det ene job ryge.

  • #13   6. okt 2011 Den del der virkelig holder mig tilbage fra at skride er at han ligesom er den eneste jeg har, hvis jeg går fra ham har jeg ingen mennesker at snakke med, jo dagplejemoren når jeg henter Magnus og kassedamen i kiwi eller hvor jeg nu handler. men det er ligesom det, rent økonomisk er det heller ikke en mulighed.

  • #15   6. okt 2011 hvis du har forsøgt at snakke med ham og han ikke lytter - hvis du har forklaret at du ikke finder dig i det , ja så prøv for alvor en sidste gang, ellers må han ud til højre, og så må han jo finde ud af om i betyder noget for ham, det du skriver - får mig til at tænke at i ikke betyder noget for ham

Kommentér på:
Luft, laaaaaaangt!

Annonce