{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Umoden pige vil have barn? {{forumTopicSubject}}

Historien er ikke så lang.

En pige jeg kender, som er yderst umoden og som har et massivt problem med at styre sit temperament og sin jalousi, ringer til mig den anden dag.

Hun er vidst i gang med at abortere og jeg bliver noget chokeret... Havde ingen anelse om at hun gik og havde de tanker, da hun normalt ikke kan fordrage børn og slet ikke babyer... Nå, men jeg får spurgt lidt ind til det og hun lyder meget som om at hun helst ikke vil have det her barn, men kæresten vil godt osv osv...

Den her pige holder jeg rigtig meget af og hun betyder alverden for mig. MEN hun er bare ikke klar til at blive mor. Når hun fortæller om det, lyder det som om at hun kun gør det for kæresten skyld og så hun kan komme på barsel og dermed væk fra sit praktiksted(som i øvrigt er virkelig ringe)

Pigens mor ringer til mig i dag og vi snakker lidt sammen... Men hun er helt blank. Hun siger selvfølgelig at pigen ikk er klar til at blive mor og alle de ting jeg har skrevet længere oppe, MEN så siger hun til sidst at jeg skal presse mere på for at hun IKKE skal have det her barn. Og der blev jeg altså sur. Det er ikke noget vi kan bestemme om hun skal have det her barn eller ej jo.

Nå men back to the probleme... Hvad fanden gør jeg? Hun aner jo vitterligt ikk hvad hun går ind til og jeg frygter at denne pige ikke ville kunne styre sit temp. overfor et spædbarn... og hvis hun nu kun gør det for at holde på kæresten... Åhr jeg kan ikke holde det ud..!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Umoden pige vil have barn?
  • #1   16. okt 2011 Hmm, hvor gammel er pigen? smiley

  • #2   16. okt 2011 Charlotte: Hun er snart 19..

    Lena: Jeg har været meget diplomatisk når jeg har snakket med hende, for vil bestemt hende det bedste. Og sku hun gå hen og få et barn, så er jeg der 100% for hende. Men jeger skide bange for at hun kunne finde på f.eks. at ruske sit barn. Hendes temperament er... ja ubeskriveligt..


  • #3   16. okt 2011 Forstår godt din bekymring, men jeg tror ikke rigtigt, at du kan gøre noget - andet end at håbe på at hun venter, og så støtte hendes beslutning uanset hvad.
    Når alt kommer til alt, så kan det jo også være, at hun rent faktisk ændrer sig og bliver mere moden, hvis hun sku' gå hen og blive gravid..


  • #4   16. okt 2011 Charlotte: Nej jeg ved det godt, det er bare rigtig frustrende... smiley Men støtter hende også uanset hvad hun vælger, men er bare bange for konsekvenserne af hendes valg smiley

  • #7   16. okt 2011 Dina: Problemet er at hun kan blive gravid igen og det ønsker jeg ikke for hende. Hun har ikke styr på sit liv overhovedet...

    Der er stor forskel på hvordan man reagere når man er jaloux og sådan som hun reagere, det er sindssygt. Nej jeg mener bestemt ikke man skal have børn hvis man ikke kan styre sit temperament!!!!!


  • #10   16. okt 2011 Fordi man har et lidt varmt temperament kan man da godt få et barn smiley
    Jeg har et temperament der siger spar to, og der skal heller ikke meget til før jeg er oppe i det røde felt hvis jeg føler folk ikke er rimelige overfor mig ..
    Men men men, derfor kan man jo godt være en go mor smiley
    Jeg er da ikke i tvivl om at jeg blir en go mor, selvom jeg har et tiltider skørt temperament smiley


    Tror man skal passe på med at sætte folk i bås - folk er forskellige, men derfor kan de blive ligeså gode forældre som en selv smiley


  • #11   16. okt 2011 Jeg har selv et meget iltert temp. men jeg kan styre det. Det er under kontrol...

    Nu kender jeg denne pige meget, meget godt så jeg ved hvordan hun er. Hun er den skønneste i verden, men der er bare nogle ting hun ikke er klar til endnu og det er blandt andet børn.

    Hvis hun er heldig, udvikler sig hun sammen med graviditeten, men jeg tvivler...

    Dina: Hvordan kan du sige jeg skal blande mig uden om? Det handler jo ikke om at hun brændende ønsker sig et barn, det handler om at hun har nogle totalt langt ude bevæggrunde for at handle som hun gør...

    Plejemor: Præcis, at få børn, kræver nemlig tons af tålmodighed og det ved jeg bare hun ikke besidder... Jeg er ikk i tvivl om at når hun er blevet lidt mere moden, så bliver hun den bedste mor i verden, men på det grundlag hun vil ha barn nu og de behov som jeg mener hun kan opfylde for et barn, er det bare et alt for tyndt grundlag...


  • #12   16. okt 2011 Line - Du kender hende selvfølgelige også bedre end os, og det er svært for os at sætte os ind i hvordan hun helt præcis er smiley

    Nogen gange synes jeg bare at folk tit mener man ikke kan blive en go mor, fordi man ikke gør tingene som andre fx gør. Folk er nogen gange lidt for hurtige om at dømme andre smiley


  • #14   16. okt 2011 Jeg synes bestemt ikke, at Line bitcher eller maler fanden på væggen! Hun er vel bare bekymret for sin veninde og i syv sind over hvordan hun skal tackle situationen..

  • #15   16. okt 2011 Jeg er med Dina her..

    Sidder og græmmer mig over sådan en tråd..

    Der er virkelig rigtig mange dygtige og omsorgsfulde mødre, som i sin tid har fået mistillid fra andre.

    Man kan altså godt virke umoden, men pludselig blive voksen.
    Jeg kender flere piger som er blevet uplanlagt gravide sm 18/19-årige, og i den sammenhæng er blevet modne og voksne, og rigtig gode mødre.

    De fleste vokser med den rolle og gør folks fordomme til skamme..

    Og får hun et barn, har hun nok mere brug for råd, støtte og en hun kan få ærlige og helhjertede råd fra - ikke en der nærer mistillid.


  • #16   16. okt 2011 ACS: Hvad så med problematikken i at hun muligvis gør det for kærestens skyld?

  • #17   16. okt 2011 Charlotte,
    det er hammer-ærgerligt at blive gravid på de forkerte grundlag. Men TS ved jo ikke med sikkerhed om det er tilfældet.

    Og man kan nu stadig få et meget nært forhold til sit lille barn, selvom man får det for en andens skyld.

    Min søns far mente bestemt ikke at jeg skulle gennemføre graviditeten, og håbede på at jeg tabte barnet.
    Men han er ufattelig stolt af den lille unge, og holder meget af ham.. Og det på trods af at han intet ønske havde om at blive far..

    Selvfølgelig skal man ikke lege med det at blive forælder - for det er en stor og vigtig ting, og man er herre over det lille liv, og kan gøre så meget skade. Men de fleste forældre klarer sig ganske udmærket, og langt fra alle børn kommer til verden på ens præmisser - alligevel har de fleste af dem gode forældre.


  • #18   16. okt 2011 ACS: Muligvis, men jeg synes stadig, at det er helt igennem forkert at blive gravid for en andens skyld - specielt når man kun er 19 år.
    TS ved det ikke med sikkerhed, nej, men det er vel netop dét, hun spørger om råd til at håndtere?
    Jeg synes bestemt heller ikke, at TS skal blande sig, men hvis de er så nære, som der gives udtryk for, så mener jeg sagtens, at hun kan spørge ind til det og råde og vejlede så godt hun nu kan. Trække på egne erfaringer osv. Evt. diskutere fordele og ulemper med hende, HVIS pigen er interesseret, selvfølgelig. Jeg mener stadig, at TS skal gøre det klart for pigen, at hun støtter hende uanset hvad. Og hun skal selvfølgelig ikke angribe hende ved at sige, at hun er umoden, temperamentsfuld og ikke vil blive en god mor.

    Jeg kan ikke blive forarget over tråden, for TS spørger jo bare om råd..


  • #22   17. okt 2011 Hold da kæft...

    Det her har INTET med at jeg sviner nogen til, hvor fanden i helvede ser I det henne????????

    Hvor står der henne at jeg ikke vil støtte hende hvis hun vælger at få et barn????

    Hvad er problemet i at lave en tråd om at man er frustreret over at et menneske som normalt ikke kan fordrage børn, vælger at få et barn for kærestens skyld?? Da jeg snakkede med hende, sagde hun på INTET tidspunkt at hun ønskede et barn, men remsede op at kæresten ville, at hun kunne gå på barsel fra sit praktiksted og sådan nogle ting, intet om at hun godt kunne tænke sig at være mor.

    Dina: Du vover på at trække min egen situation ind i det her! Det er for respektløst!



  • #23   17. okt 2011 Da hun ringede til mig var hun ikke ked af det... Hun tænkte ikke et øjeblik på at hun var ved at miste et barn, kun hvad fordelen ved at få et barn ville være...

    Og ret mig hvis jeg tager fejl, men fordi man har mistet et barn, kan man jo altså rimlig hurtigt lave et nyt og det der DET jeg bekymre mig om nu..



  • #25   17. okt 2011 igen hvor sviner jeg hende henne???

    Og jo, det er da præcis at trække min egen situation hen over, som i øvrigt slet ikke kan sammelignes...


  • #27   17. okt 2011 Jeg bliver jo nød til at fortælle de faktuelle ting, ellers kan man da ikke tage stilling til mit problem??



  • #29   17. okt 2011 Jeg må give dina ret og sige at jeg er rystet over at du føler at du kan tillade dig at på forhånd beskylde din veninde for at have samvittigheden til at ruske sit barn. Og så skriver du at veninden betyder alt for dig. Jøsses, det er ret dobbeltmoralsk.

    Og så har den omtalte pige ingen jordisk chance at forsvare sig på.


  • #30   17. okt 2011 Jeg må indrømme, at jeg synes, det er HELT iorden, at have sine bekymringer. Der er jo heldigvis ingen her, som VED hvem omtalte er, og derfor kan der jo tales rimelig objektivt, når nu TS har behov for at få luftet sin bekymring, og måske endda få lidt mere ro på.
    Det er jo ikke ens betydende med, at TS synes hendes veninde er et dårligt menneske, vil blande sig i venindes valg eller noget som helst andet.
    Som jeg læser det, er TS mest bekymret for sin veninde, og så en smule for et muligt kommende barn.
    Har i aldrig været bekymret for andre?

    At blive gravid, planlagt, af de forkerte årsager, ser jeg altså heller ikke ligefrem som en kæmpe fordel. Det kan selvfølgelig gå godt, og det gør det jo heldigvis også i mange tilfælde, men der er da også kvinder som ender ud i fødselsdepressioner, og har det rigtig rigtig skidt. Og det at hun vil væk fra sin praktikplads, styrker jo nok ikke lige lysten til at komme tilbage og fuldføre sin uddannelse efter en barsel med et lille barn.


  • #31   17. okt 2011 Dina: Mit problem er at jeg ikke ved hvad jeg skal stille op... Jeg vil vejlede, støtte og råde alt det jeg kan hvis hun vælger at få et barn, men er der en evt. måde man kan sige til hende at man ikke synes det er den bedste ide at få et barn i hendes situation lige nu...

    mor til...: Jeg beskylder hende ikke for noget som helst, jeg siger at jeg er bekymret... Jeg kender henes temperament, jeg har set hvordan hun kan være overfor min egen datter, hvordan hun altid har bandet alle mindre børn langt væk. Hun har nogle seriøse issues og ja, hun betyder alt for mig, lige netop derfor er jeg pisse bekymret for hvad hun laver!!!!

    Camilla: Du har forstået hvad mit problem er, mine bekymringer. Jeg synes bestemt ikke denne pige er et dårligt menneske, slet slet ikke. Men jeg kender hende og jeg tvivler stærkt på at hun kan sætte sine egne behov under et barns.



  • #32   17. okt 2011 Som jeg ser det, er det her ikke beskyldninger af hverken den eller den anden slags, men bekymringer. Hvis hun vælger at få et barn indenfor den nærmeste fremtid, vil jeg være der mest muligt for hende, men derfor vil jeg stadig være dybt bekymret. Jeg kan jo kun håbe på at HVIS der kommer et barn, at hun vokser med opgaven, men også der har jeg mine tvivl. Jeg kender hende..

  • #34   17. okt 2011 HELT enig med Camilla S!
    Jeg har set LANGT værre indlæg herinde! Desuden ser jeg det overhovedet ikke som tilsvining af nogen som helst art - hvis Line havde nævnt pigens navn, ja så var det en helt anden sag. Come on, altså.


  • #35   17. okt 2011 Dina: Problemet er jo netop at hun på trods af sine 19 år, ikke er voksen...

  • #37   17. okt 2011 Charlotte: Det er i hvert falde langt fra min mening at svine hende til..

  • #38   17. okt 2011 dina: hvis du kun er ude på at provokere, hvorfor skriver du så herinde? Sys det er dybt umodent af dig det der...

  • #40   17. okt 2011 dina: Smut du bare videre i programmet... Du har vidst ikke noget konstruktivt at sige.



  • #42   17. okt 2011 Du japper stadig? Sjovt nogle mennesker ikke kan se hvornår de er uønsket...

  • #43   17. okt 2011 Line: Jeg forstår godt din hensigt - fordi jeg gerne VIL forstå den smiley

  • #44   17. okt 2011 Charlotte: det er jeg glad for smiley Vil hende kun det bedste og selvfølgelig også hvis hun sku blive gravid... Men som sagt, derfor kan det odt være rigtig frustrerende at være vidne til, når hun nu siger de ting hun gør. Ønskede hun sig vitterligt et barn, jamen så var det en hel anden situation...

  • #46   18. okt 2011 Dina: Nu kan det godt være du synes det her er en sjov situation, men det mener jeg så ikke det er...



  • #48   19. okt 2011 Japjapjap

    En lille up-date: Har snakket med pigen de sidste par dage og hendes hcg tal er ikke faldet ordentligt, så nu skal hun tiæ tjek på sygehuset i morgen.

    Derudover er hun begyndt at tage sine p-piller igen.

    Hun har ikke rigtig reageret på at hun faktisk har mistet et barn endnu, men vil helst ikke snakke om det. Så jeg giver hende plads og håber hun kommer til mig hvis der er noget hun vil snakke om...


  • #49   19. okt 2011 Sofie: Jamen så må jeg jo være en dårligere veninde end dig smiley Her, der en medalje ( O )-------


  • #50   20. okt 2011 Sofie*: Jeg er til dels enig. Men jeg forstår ikke, hvorfor Line skal angribes sådan, når der er så mange andre herinde, der gør nøjagtigt det samme? Hvor ofte bliver der ikke smidt indlæg ind, hvor piger fortæller, at deres kæreste/mand er ih så åh så træls? smiley Eller hvor dårlig deres børns dagplejemor er, osv. osv.. Jeg kan ikke helt se forskellen..

  • #51   20. okt 2011 Selvfølgelig gør det ikke det, men jeg kan stadig ikke forstå, hvorfor ts skal angribes for at spørge om råd. Jeg har aldrig set, at nogen er blevet angrebet på den måde herinde, hvis de havde spurgt om råd mht. deres kæreste. Jeg vil give dig ret i, at det er hårdt skrevet, at veninden måske kunne finde på at ruske sit barn, men som jeg læser det, så forholder det sig sådan, at ts er blevet chokeret over at en veninde, som hun slet ikke troede gik med de tanker, pludselig er/var gravid. Hun føler ikke, at det er, hvad pigen egentlig vil, men derimod hvad hendes kæreste vil (!!). Derudover forklarer hun, at pigen er umoden og har et stort temperament, og at hun er bange for, om hun nu vil kunne klare det. I mine øjne ville sagen være helt anderledes, hvis pigen blev gravid for hendes egen skyld, og ikke fordi kæresten gerne vil. Hvis du forstår, hvad jeg mener...? Jeg ser ikke tråden som et angreb på den omtalte pige, så længe der ikke nævnes navne el. lignende, men derimod som et indlæg, hvor ts spørger om råd til at håndtere situationen og om råd til hvad hun skal sige til sin veninde - eller ikke sige, for den sags skyld..

  • #52   20. okt 2011 Jeg ville også blive ked af det, hvis jeg fandt ud af, at min kæreste spurgte om råd på nettet omkring vores parforhold.. smiley

  • #53   20. okt 2011 Sofie: Jamen, jeg er fuldstændigt enig. Den her tråd udviklede sig bare pludseligt til at det gjaldt om at angribe Line - og dét mener jeg, er meget forkert. Især når der er så mange herinde, der gør nøjagtigt det samme uden at blive behandlet på den måde. Folk burde feje for deres egen dør først.
    Ja, pigen bliver måske stemplet, men det synes jeg også, at de, der kommenterer indlægget, er ret så gode til. Man er nødt til at ta' det, man læser herinde, med et gran salt, og altid have i baghovedet at der er to sider af én sag.. smiley


  • #55   20. okt 2011 Sofie: Misforstå mig ikke, jeg kunne skam heller ikke finde på det. Og da slet ikke med en profil, der ikke er anonym. Men derfor synes jeg stadig, at det er forkert at "rotte sig sammen" på den måde - lige meget hvem, der gør det. smiley

  • #56   20. okt 2011 Jeg står 100 procent indenfor det jeg har gjort... denne pige ønsker nemlig ikke at nogen ved det her og hvem skal jeg så spørge om råd?
    Ud fra denne her beskrivelse, er der ingen der kan vide hvem hun er, da jeg kender ikke så få mennesker der kunne beskrives lige så..

    Jeg gik over stregen med beskyldningen om at hun kunne finde på at ruske et barn... Agree... MEN alt det andet står jeg ved og jeg kunne sagtens finde på at gøre det igen,

    Tror I ikk jeg har spurgt hende direkte om de her ting? Snakket med hende om det her?

    Men jeg har ikke rigtig fået nogle svar... Måske sku jeg også bare ud med noget frustration, noget angst for hvordan det hele nu sku gå for hende?

    Hvis ikke man kan spørge til råds om sådanne ting herínde, hvad kan man så spørge til råds om? Hvor varm mme skal være og hvilken størrelse bleer ens børn bruger?

    For skal alt personligt holdes udenfor BG, så ville det da hurtigt blive ret ensformigt...


  • #58   20. okt 2011 Jette: Lige meget hvad hun beslutter sig for, vil jeg være der 100 % smiley Men hun siger hun er startet på p-piller igen, så nu må vi se hvad der sker.

    Jeg synes selv at jeg har gået over grænsen ved at være bekymret for at hun kunne finde på at ruske et evt. barn, men det er også det. Alt hvad jeg ellers har skrevet, føler jeg ikke overskrider MIN grænse i hvert falde smiley


  • #60   21. okt 2011 Dina: Alt muligt respekt for din sidste besked! smiley

  • #62   21. okt 2011 Dina: Undskyldning modtaget smiley

    Jeg tror ikke jeg ville blive skuffet hvis der blev skrevet om mig, altså at jeg var umoden og det. Men jeg ville blive rasende hvis en veninde beskydlte mig for at kunne finde på at ruske mit barn, så det er helt forkert af mig at skrive. Men i frustration tænkte jeg mig bare ikke om smiley


Kommentér på:
Umoden pige vil have barn?

Annonce