1. jun 2010 Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
Udd. {{forumTopicSubject}}
Jeg har søgt ind på PAU ( Pædagogisk assistent uddannelse) med start i januar.
Jeg har været til optagelses samtale, og jeg synes det gik rigtig fint. Jeg er en MESTER til jobsamtaler osv.
Nu går jeg så og venter svar, vi får MÅSKE svar sidst i uge 47. Men der er kun 25, der kommer ind, og uddannelsen har 2-300 ansøgere.
Men jeg bliver mere og mere nervøs for om jeg kommer ind.
Så skal jeg have en anden uddannelse, men hvad er der lige og vælge imellem? Det er jo nærmest umuligt at få en elevplads uanset branche.
Jeg vil ikke på SU. Det bliver simpelthen for hårdt for os. SU er en mulighed, når min kæreste er færdig uddannet.
Årrh, jeg er helt i vildrede.. Jeg har snakket med en vejleder over www.ug.dk og spurgt om hjælp, for jeg vil jo gerne kunne starte på en uddannelse meget snart, men hendes svar var bare "Lad os satse på du kommer ind, og ellers tage den til den tid", men så kan jeg jo ikke nå og søge ind på en anden uddannelse med start januar-februar.
Kender i til nogle brancher, hvor der er stor mulighed for elevplads? Jeg er åben for nye idéer mht. uddannelse. Jeg har ellers altid sværget at jeg skal være pædagog. Det skal selvfølgelig være på sjælland.
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 144 Svar: 1.405
hvilken skole har du søgt ind på?
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
Hvordan kan det være du er skuffet over den? Lever den ikke op til dine forventninger? Jeg tager den kun så jeg kan komme ind på seminariet bag efter.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 168
Starter selv på tirsdag
apr 2008
er skuffet over praktikken og deres måde at køre det på... de tror vi er seminarie elever og kan alt....
jeg fortryder at starte på så ung en uddannelse da den stadig har mange "børnesygdomme" som der absolut ikke er styr på og havde troet den var bedre end den er...
jun 2010
Mille - hvilken skole går du på?
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 301
jun 2010
Uha, jeg har åbenbart mange undskyldninger
apr 2008
dec 2008
Du kan hvad du vil, og jeg er sikker på du nok sul klare den:)
jun 2010
Junibarnet - det kunne jo godt være en mulighed så, jeg må bare lige vente 2 års tid, før har vi ikke råd til at jeg skal være på SU i 4½ år.
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 18 Svar: 90
Men jeg er selv i gang med PAU - og jeg syns det er den bedste uddannelse EVER! Er så glad for jeg min muligheden. Og da jeg blev sygemeldt pga graviditet/diabetes, var de så forstående, og fik lov til at genoptage min udd efter barsel.. Mangler 9 mdr.. Så har bare været så heldig.. Både med skolen, klassen og ikke mindst min lærere.. Vores projekter, undervisning har været super.. Har faktisk kun positivt at sige om PAU. Jeg går selv på kolding, og er elev i billund kommune..
Jeg arbejde med udviklinghæmmede voksne i 1. praktikpeiode, wauw det var en øjenåbner, og efterfølgende har jeg arbejdet med en multihandicappet pige, og det er også det jeg vil når jeg er færdigudlært... Arbejde med udviklinghæmmede/multihandicappet børn... Og det havde jeg aldrig regnet med inden jeg gik i gang med udd, tænkte bare SFO..
Sorry blev lidt langt - men syns virkelig man skal give det en chance...
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 18 Svar: 90
Men det Ella skriver passer ikke helt her i jylland.. Har fået tilbudt flere stillinger.. Og at finde job efter jeg er færdig - blir ikk svært.. Når det er inden for udviklingshæmmede...
dec 2008
apr 2008
jun 2010
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.140
Men, jeg har os selv taget udd. og jeg var os viiildt skuffet over den, det var vi vist allesammen der gik i klassen.. De havde ikke styr på en skid, og føler det er spildt nu hvor jeg ikke kom ind på semi, der er INTET job at finde her når man har den udd. Det er i Aalborg kommune, og jeg tog udd. i Randers på social og sundhedsskolen...
Udd.