1.266 visninger
|
Oprettet:
Sigrid og Clara's mor elsker sine frække prinsesse
5. sep 2008 Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
5. sep 2008 Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Forslag?? Mad {{forumTopicSubject}}
Ja situationen er den at min far kommer og spiser i morgen og har ingen anelse om hvad jeg skal finde på at lave af mad...
Det skal være lidt nemt, meget lækkert og ikke hverdags agtig men til rimelige penge
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
mar 2008
Og så ind i ovnen i 40 min på 180 - 200 grader.. put noget sølvpapir over så de ikke bliver sorte..
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 1 Emner: 174 Svar: 2.333
Så har jeg en god ide
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 58 Svar: 204
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 22 Svar: 804
sep 2008
Fik panerede skrupper mandag hos min mor
Ellers nogle gode forslag?
mar 2008
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 23 Svar: 619
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 58 Svar: 204
jun 2008
Smager goodt
Øhm, lasagne?
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 68 Svar: 135
http://www.babygalleri.dk/grupper/kogebogen
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
Eller kyllingefilere hvor du skære en rille i pytter f.eks. pikantost i og ruller bacon om og så i ovnen ved 200 grader i 20-30 min. og så kan du jo servere bagekartofler, salat, flødekartofler eller andet til.. Super nemt og billigt.
sep 2008
Orange kylling??
Kylling i cola synes jeg mange taler om jeg har bare aldrig fået det. Er det nemt at lave?
jul 2008
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 76
ih go ide, har du en go opskrift på noget wok ??
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
apr 2008
Kylling eller kalkun bryst
Minimajs, løg, champion, gulerødder.
Appelsiner eller appelsinjuice
Ris eller kartofler
Boullion
karry
salt og peber
Skær gulerødderne i stave og championer i havle, alt efter størrelse, løg i ringe, minimajs kan man lige skære over 1 gang.
Man bruner kyllingen på panden med salt og peber. kom grøsagener på panden i ca 5 min.
kom det hele i et stort ildfast fad, sammen med frisk presset appelsiner eller appelsinjuice, tilsæt noget boullion og karry i juicen.
Det skal have ca 40 min i ovenen alt efter hvor stor kødet er.
Sauce: si juicen fra og kom det i gryde, tilsæt fløde, evt ekstra juice og boullion, ønskes den tykkere så kom meljævning i.
Serveres med Ris eller kartofler.
Håber det er forståeligt nok:o) Smager ihvertfald hammer godt:O)
sep 2008
Men har overvejet laks på franskbrød bare som hygge forret
mar 2008
Og så kan man lave det klar i god tid - så man kan nyde at have gæster!
sep 2008
Tror orange kylling minder for meget om det fad mad vi skal have idag
mar 2008
Mexi crepes (ca 12 stk):
2 hakkede løg
400 g hakket oksekød
4 spsk tacosauce
1 ps tacopulver
2 dl creme fraiche
revet ost
løg og kød brunes i olie, kom tacopulver og sauce i smag til med salt og peber - lad det køle lidt, mens du bager 12 usødede pandekager.
Kom creme fraichen i kødsaucen.
Kom 1-2 spsk kødsauce i en pandekagen buk siderne ind og rul pandekagen sammen (ligner lidt en lang forårsrulle).
Lægges tæt i et ildfast fad. drys ost på.
Sætte i ovnen ved 180 grader i ca 15 - 20 min. til pandekagerne er varme og osten er smeltet.
Serveres med tacosauce og evt grøn chili (fra dåse)
Beregn 3-4 pr person.
Velbekomme.
Fryseegnet og god til en tur i sommerhuset eller lign.
mar 2008
apr 2008
sep 2008
Så kom endelig med en masse lækre nemme retter. Vi gider jo ikke stå flere timer i køkkenet med baby men skal jo have mad
jun 2008
Jep, det kan du tro jeg har
Endda noget jeg selv har mikset sammen
Det smager herre godt og manden er endda også vild med det
Ingredienser:
Kyllingetern (eller andet kød efter eget ønske)
Ris
Karry
Gurgemeje (for farve)
Porre
Minimajs
Champignon (enten på glas eller friske)
Bambusskud på dåse
Peberfrugt
Løg
Hvidløg
Evt frisk chili (hvis man er til det stærke)
Evt sur/sød sauce til at komme oven på.
Kog risene, efter antal ønsket portioner.
Imens risene koger steges kyllingeternene i wokken i olie, tilsæt krydderi efter eget ønske.
- Skær grøntsagerne ud i den størrelse og i de former man nu selv ønsker.
Når kyllingerne er stegt tages de af wokken.
Sauter nu grøntsagerne i wokken i en smugle olie.
Start med løgene, samt hvidløgene, og evt chili. Når de har fået nok tages de af.
Sauter derefter porre, peberfrugt, champignon, bambusskud og minimajs.
Når risene er færdikogt, kommes de i en si så alt vandet kan løbe fra!
Derefter kommes risene i wokken med lidt olie, så de kan blive stegt.
Tilsæt karry efter smag og gurgemeje efter farveønske
Tilsæt nu kødet og alle grøntsagerne og varm retten igennem og server det evt med sur/sød sauce
Det ser rigtig indbydende ud pga. alle farverne fra grøntsagerne samt de gule ris
Bon appetit
mar 2008
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
et par hakkebøffer med løg og brun sovs så er den hjemme! (der behøves ikke være grøntsager til efter de fleste mænds mening, slet ikke farmand-alder)
sep 2008
Min far sætter pris på rigtig god mad og er selv en mesterkok derfor det er vigtigt at maden er god Købte en hvidløgsroast og så skal vi have de der pommes lousianna eller hvad de hedder, friske bønner og bearnaise...
jun 2008
Nej generaliserer dem ikke som fede og usunde, vi buler lige så meget som mændende hvis ikke mere. De kan bare godt lide det man kalder god mad om det så er sundt elelr usundt. De går ikke så meget op i om det er sundt som vi gør, de nyder livet lidt mere og tager den med ro.
men gav man 95% af alle mænd valget mellem stuvet grønsags ret og et par gode bøffer med lækker sovs til eller en engelsk bøf ville de vælge de sidste par ting. Men ja, de skal vel også have lov at være mænd og spise lidt mere mandemad. De spiser jo mere kød. Skal de næsten også have lov til når det glæder dem sådan hvis det ikke skader dem for meget (hvis de jo er overvægtige i forvejen) for ville nok også synes det var lidt fesent hvis de gik mere op i grøntsager end vi gjorde.
fiskefrikadeller er også god mad, så nej usundt behøves det ikke være. Men kommer min far på besøg ved jeg pr automatik hvad der som mand gør ham glad at få. Så vil gerne have han nyder maden og nyder en god middag hos mig. Fisk spiser min mor ikke så det får han aldrig, så kan da enten lave en medister eller en fiskefilet. fisken er sund og det gør ham også glad. Bare det man betegner som god mad. For fed mad kan også blive kvalmende
Da jeg lavede tortilla var det ikke et hit, tror trods alt der var FOR meget grønt for ham, så lavede medister næste gang og dte var et hit
sep 2008
Men en succes var det da og min svigerfar kom også rigtig hyggeligt det er første gang de sådan er sammen så lidt sjovt også
jun 2008
Jeg skal ikke putte hvidløg eller krydre med andre krydderier for så er det vandet står af ham så han ikke kan spise sin mad færdig. Aner simpelthen ikke hvorfor det sker, det er virkelig underligt for sådan får vi andre i familien det ikke.
vi er opfostret med pæredansk mad -ALDRIG noget nyt -ikke engang lasagne, det er for Italiensk til den mad vi fik. Og jeg er så træt af det så efter jeg flyttede hjemefra har jeg lavet alt andet end det, så en dag jeg var hjemme og spurgte om jeg ikke skulle lave mad syntes jeg at de skulle prøve at smage noget nyt, så selvom min far sagde at han ikke ville have udenlandsk mad syntes jeg at han skulle stoppe sit pjat, han kunne godt tage at smage på noget nyt for han ku sikkert godt lide det når først han smagte det.
det var ikke engang stærkt, for vidste godt at jeg ikke burde starte hårdt ud derhjemme og min mor elskede det men ved ikke hvorfor vandet løb af min far sådan så følte mig lidt dum over at have ødelagt aftensmaden for ham et sted alligevel. og det sker hver gang hvis maden blir krydret lidt ekstra. Så det smager for et godt ord ikke af en pind hjemme hos mine forælre
Hvor lyder det hyggeligt! Kunne også godt tænke mig at min svigerfar kom på besøg hos mine forælre. De har hilst på hinanden en gang før men ville også gerne prøve en dag hvor vi alle spiste sammen. Kunne være så hyggeligt. Mine forælre bor bare her på Fyn og kærestens far i Aalborg øv øv
Forslag?? Mad