{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.902 visninger | Oprettet:

Snart ét år siden lillesøster's død (langt) {{forumTopicSubject}}

Undskylder på forhånd at det bliver langt det her ..
Men som mange af jer ved, så er det snart ét år siden min lillesøster tog herfra. Jeg har her til morgen fundet hendes testamente/afsked frem.
Nogen synes måske det er underligt at jeg vil dele det med jer, men når man læser det er det som om det er en gammel dame på 80 år der har skrevet det og ikke en pige på 18 år.
Hun var så klar til at skulle herfra, og det gir mig på en måde en ro indeni:

Testamente:
Dette testamente, er hvis jeg er afgået ved døden. Mine ønsker i tiden efter, står i dette testamente.
Først vil jeg sige, vær ikke ked af det. Jeg sidder i himlen nu, og kigger ned på jer, og smiler. Jeg følger jer hver dag, og vil altid være med jer. Husk alle de gode tider vi havde sammen, og husk at jeg stadig er ved jer. I jeres hjerter. Jeg vil altid elske jer, og vi ses jo i himlen. Det er ikke et farvel, men et vi ses.
Mor. Du fødte mig, og gav mig den største gave man kunne tænke sig. Hele livet. Det er jeg dig uendelig taknemmelig for. Du er den person jeg har elsket højest i hele mit liv. Den person jeg ikke har kunnet undvære. Du har gjort en forskel i mit liv, og du er den person jeg har set op til hele livet. Du gør så meget for andre mennesker, uden du selv bemærker det. Jeg er ked af, du skulle blive fejlopereret da jeg blev født, det er så unfair at det var dig det skulle gå ud over. Jeg syntes du er en utrolig stærk person, med et rigtig dejligt sind. Hør godt efter disse 5 ord. Jeg mener dem, også selvom du ikke syntes det passer. Du er verdens bedste mor! Det vil du altid være! Lige meget hvad du siger, så kunne jeg ikke have ønsket mig bedre! Bliv ved med at være den du er, for det er den du er som når ind i folks hjerter. Det smeltede hvert fald mit. Det skal ikke være en hemmelighed, at du har været en kæmpe stor del af mit liv, og har hjulpet mig så meget i den sport jeg elskede så højt – Ridning. Du tog med mig til stævner, Sommer, Vinter, Efterår eller Forår. Regn, sne, sol eller blæst, du stod altid på sidelinjen og bakkede mig op. Derfor nåede jeg så langt som jeg gjorde. Takket være dig. Du Tog med mig til træning, i skibukser med varm kakao, hjalp med at muge ud, eller gik med mig på en lang tur i -11 graders frost. Kun for at støtte mig. Og dét viser hvor meget du gør for mig og andre. Det har også været altafgørende. Uden dig og din støtte i min sport, var jeg ikke nået så langt som jeg var! Det var altid dig der bakkede mig op, når jeg var ved at opgive det hele og sælge Duggi. Det var dig der altid nåede først frem, når der blev ringet og jeg var faldet af min hest og lå og ventede på ambulancen. Dét er en kæmpe ting i mit liv, som du har hjulpet mig med, og som jeg ikke kan takke dig nok for, ligesom jeg ikke kan takke dig nok for at have været min mor. Vi ses i himlen, mor. Jeg vil vente på dig, og der venter en ordentlig krammer når du engang kommer herop. Men tag dig nu god tid, og nyd livet, du har det kun én gang. Jeg elsker dig uendelig højt mor! Jeg vil altid være DIN minimus, husk det!
Far. Du har været den, man har kunnet lave alt sammen med. Ride på din ryg, ræse rundt i kælk på vores gamle UB-let i gårdspladsen, eller flygte fra den farlige klo du nogen gange forvandlede dig til. Det var dig vi så Mr. Bean med altid, og dig vi kørte brandbil med somme tider. Jeg husker tydeligt vores far/Datter aften sammen, hvor vi så Mr. Beans ferie i biograften, og hvor vi flækkede af grin midt inde i biografen da Mr. Bean stjal den gamle knallert. Du fik mig til at grine, og jeg fik dig til at grine. Jo mere du grinte, jo mere grinte jeg og omvendt ? Du har kørt mig langvejs til og fra stævner, og også støttet mig en del. Det er jeg også uendelig glad for! Du har også gjort en stor forskel i mit liv, og jeg elsker dig utrolig højt. Du har arbejdet meget, men alligevel satte du hver 2. weekend af til mig, for at være sammen med mig. Og det sætter jeg stor pris på, selvom jeg måske ikke fik det sagt. Vær ikke ked af det, nyd livet mens det er her, i morgen kan det være for sent. Og jeg ved at du er stærk, så du klarer det hele. Arbejde det du vil hvis du kan lide det, men vær nu sød at huske Pernille, hun elsker dig ligeså højt som jeg gør. Tag dig god tid hernede, og nyd det med Pernille og familien, vi ses jo på et tidspunkt, og jeg har det godt hvor jeg er nu. Det er ikke fair at vi ikke skulle have hele livet sammen, nej. Men det var Guds plan for mit liv, så det må jo følges så han også kan passe sit job. Nu sidder jeg heroppe på en lyserød sky og holder øje med hvad i laver. Så husk nu, jeg kan se hvis du ikke opfører dig ordentligt. I skal ikke græde, nogen af jer, for vi ses jo igen, og når vi ses skal vi ikke skilles igen. Så vær glad, og kig hellere op på mig og smil til mig.

Stephanie. Du er min søster. Jeg elsker dig forbandet højt, og har altid været utrolig tæt knyttet til dig! Du er den perfekte søster. Du er der i situationer, hvor man ikke har andre veje at gå hen. Står man og banker på din dør, lukker du gladelig en ind, og giver mad og husly. Du vil altid gøre det bedste for mig, og det betyder rigtig meget for mig. Vi havde ridningen sammen. Men din interesse faldt lidt. Alligevel var du klar til at stå tidligt op om morgenen for at tage med mig til stævne som min hjælper. Og ikke nok med det, gav du mig også vand da jeg blev klubmester for første gang i 2008! Du gav ikke op, og ville have mig med til en fest, selvom jeg forsøgte at slippe udenom, med diverse undskyldninger. Nøj hvor jeg fik fyret en masse undskyldninger af, kan du huske det? Men alligevel fik du mig med. Og jeg elskede det jo. Dét vil jeg huske dig for. Du er en fighter, der vil ha’ hvad du har besluttet dig for, og det kæmper du for! Det beundrer jeg dig for. Jeg vil gerne være som dig i mit næste liv. Det må du lære mig når du kommer herop til mig, om forhåbentlig mange år. Husk, når solen skinner på dig til sommer, så er det mig der får den til at skinne på dig, og varme dig. Se det som et dejlig varmt knus fra mig af. Du lever 100% op til rollen som storesøster, og man kan ikke få en bedre en end dig. Jeg er bare taknemmelig for at det var mig der var så heldig at få dig som søster. Det har og betyder meget for mig. Det er vigtigt for mig, at ingen af jer er meget kede af det! Jeg vil kun se jer glade, og i skal huske på, at jeg har det godt hvor jeg er nu, selvom det ikke lyder hverken fair eller realistisk. Du er verdens bedste søster, og det kan ingen lave om på! Knus Lillesøster.

•Jeg ønsker at blive begravet, helst i en kirke der ligger tæt på min familie, så de kan besøge mig tit.

•Jeg ønsker at ligge i en hvid kiste, og vil meget gerne have en dyne ned i kisten, mine største rosetter og mine vindertæpper..

•Jeg ønsker at få spillet: Jade Ewens med sangen Its My Time i kirken til min begravelse.

•Jeg ønsker en gravsten der er formet som et hjerte, med guldskrift.

•Jeg ønsker mit fulde navn, Natascha Kromann Raún Christensen på gravstenen.

Jeg håber i kan opfylde hvert fald nogen af dem, hvis ikke alle sammen.
Det betyder meget for mig, at jeg kommer godt af sted, og at jeg ved at der stadig vil blive passet på mig her på jorden.

TAK til hele min familie, fordi de har været der for mig.
Det har betydet meget for mig, og jeg elsker hver og én af jer!
Jeg vil aldrig glemme jer, og jeg glæder mig til vi ses i himlen.
Jeg har det godt, glem aldrig det.

Varme, Kærlige kram, knus & kys

Natascha, Tash, Minimus, Myggeben, Tasja, Taz, eller hvad i nu vil kalde mig ?
Vi ses deroppe!

I will always love all of you!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snart ét år siden lillesøster's død (langt)
  • #1   4. nov 2011 Det er urimeligt, at en pige på 18 år skal helt derud. Hun har flere gange sagt til mig, at hun godt vidste hun ikke skulle blive gammel her på jorden - og hun var så afklaret med det.
    Men hvor er det hårdt at sidde tilbage og mangle hende.
    Jeg FRYGTER virkelig november måned!
    D. 13. er det et år siden hun tog afsted.
    D. 19. er det et år siden vi sendte hende på hendes sidste rejse
    D. 25. ville hun være blevet 20 år

    ØV, hvor kan jeg stadig ikke finde den mening med det hele, som hun kunne smiley


  • #2   4. nov 2011 Ej puha søde. Nu sidder jeg jo her og græder!
    Sikke et stærkt og meget afklaret brev hun har skrevet. Det må være så hårdt og urimeligt for jer der er tilbage.
    Håber du/i kommer hurtigt og godt igennem den her måned, så I kan fejre julen og mindes hende og de sikkert mange gode minder i havde omkring den højtid.


  • #3   4. nov 2011 Årh /: det må være skide hårdt. Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre hvis jeg mistede min lillebror s:

    RIP Stepahines søster, og en kæææmper cyberkram til dig stephanie.


  • #4   4. nov 2011 Nina - Ja, det er meget afklaret. Man skulle ikke tro at det er en pige på 18 år dr har skrevet det, og den måde hun skriver det på, det lyder som om hun allerede var død da hun skrev det /:

    Nadiaa - mange tak!


  • #5   4. nov 2011 Mange tak Malene - hun var en skøn pige og søster smiley

  • #7   4. nov 2011 Malene - åh det jeg ked af og høre smiley Ville ønske at det ikke var så tabubelagt et emne i DK, og at der var mere hjælp at hente i psykiatrien smiley

  • #8   4. nov 2011 Kun 18 år og så skrive sådan,det er med tåre i øjene jeg læser det:
    Håber i fik opfyldt nogel af hendes ønsker smiley var hun syg?


  • #9   4. nov 2011 Puha søde.. Sidder og stortuder. Hvor er det vildt, at en pige på 18 år har været SÅ afklaret med, at tage afsted så tidligt fra livet. Men ingen tvivl om det var gennemtænkt og ikke noget hun ville fortryde. Kæmpe trøstekram til dig og hele familien.

    Hvil i fred..


  • #10   4. nov 2011 Puu ha, på trods af man ikke kender hende, så løber tårene, det er ikke fair ...

    hvil i fred smiley




  • #11   4. nov 2011 Frygteligt:(

  • #13   4. nov 2011 Kære Stephanie..
    Jeg kan søreme godt forstå at November bliver en hård måned... Hvor er det uretfærdigt!!! Jeg har haft angst i mange år og med det har der fulgt meget svære depressioner.. Jeg har kæmpet og kæmpet for at få den rette behandling men når jeg har været længst nede og heller ikke har ville være her mere er jeg bare blevet fyldt med medicin.. Det er først nu... efter ialt 15 års kamp at det ser ud somom der sker noget... Jeg har det bedre pga. min dejlige søn og skal snart starte til spykolog. smiley Jeg syntes det er skræmmende at tænke på at din søster har kunne være så afklaret.. og alligevel er det så fredfyldt et brev... syntes slet ikke jeg har en fornemmelse af at hun er ked på nogen måder smiley
    Hvor må du være stolt over at have så stærk en søster som i så tidlig en alder vidste at det var det der skulle til for at hun kunne blive lykkelig... Er bare ked af at det betød i skulle undvære hende...
    Rigtig mange knus og kram fra mig...

    Rest in peace Natascha Kromann Raún Christensen


  • #14   4. nov 2011 Meget velskrevet og smukt ... Pyha.. Hvad fejlede hun? Ej,nu må du ikke sige at hun tog sit egen liv,vel?!

  • #15   4. nov 2011 Puha, sidder med en kæmpe klump i halsen.
    Hvil i fred.


  • #16   4. nov 2011 heidi P
    jo hun valgte livet fra selv smiley

    synes man fornemmer en utrolig ro over brevet og hun er fuldt ud afklaret med valget men synes det er så utrolig sørgeligt at et land som dk er der stadig nogen der vælger livet fra fordi de ikke får den hjælpe de skal have, og hvad jeg husker af med netop din søster prøvede i at få hjælpen men løb panden mod en mur hvergang smiley


  • #17   4. nov 2011 Puha det er hård læsning, kan slet ikke forestille mig hvordan det må være for jer smiley Hvor stråler hendes kærlighed til jer bare ud af alle hendes smukke ord.

  • #18   4. nov 2011 Hvor tårene bare løber ned af kinderne på mig... Og ja som du selv skriver det lyder det som en der er meget ældre... Det er hårdt...

  • #19   4. nov 2011 Tusind tak alle sammen, jeg var meget i tvivl om jeg skulle sætte det ind her.
    Men synes det er så rart at "dele" det med nogen, som jeg "kender" men stadig er fremmed for mig, hvis i forstår.

    Til jer der har spurgt hvad hun fejlede - hun har aldrig fået stillet en diagnose. Hun led af spiseforstyrrelser og havde "to personer" i hendes hoved der styrede hvad der skulle ske. Hun forsøgte selvmord 9 gange, uden der blev noget tilbud om hjælp eller videre behandling. Efter selvmordsforsøg var hun indlagt i MAKX 2 døgn, en gang blev hun udskrevet efter 11 timer...
    10. gang lykkeds det hende at komme herfra (blot to timer efter hun var blevet afvist på koldingsygehus da hun ville indlægges)
    Hun blev ramt af toget kl 23.56, lørdag d. 13, november 2010 ..


  • #20   4. nov 2011 hejsa

    jeg kender jer ikk men kunne ikk læse hele brev det får virkelig tåre frem og puha tanken om man skal mste nogen selv jeg kun ikk læse anden lidt af mor....

    R.I.P og kram her fra


  • #21   4. nov 2011 puha hvor er det hårdt at læse sidder virkelig og græder på jeres vegne... det er så forfærdeligt at hun ikke har fået nogen ordenlig hjælp i tide... håber at i med tiden kan minde hende med glæde. i er i mine tanker!

  • #23   4. nov 2011 Det var tragisk at der ingen hjælp var at hente =o( Og tragisk måde at vælge at tage sit liv på... Ikke kun for hende og jer..



  • Tanja S
    Tanja S Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 11 Emner: 6 Svar: 137
    #24   4. nov 2011 Åååh, sidder helt med tåre i øjnene, hvor er det bare smukt skrevet.

    RIP Natascha smiley <3 smiley


  • #25   4. nov 2011 Jeg er helt tom for ord .. >Tårene triller bare ned af mine kinder ..
    Hvor må det være for ufatteligt hårdt smiley
    R. I . P smiley


  • #26   4. nov 2011 Waarv hold da op hvor er det smuk:) noget a det smukkeste jeg har læst!!!
    Tænk a hun har skrevet noget så smukt!!
    Sidder her og græder ogdet ved jeg er tilladt!!!
    Hun var en smuk pige, nu er hun verdens smukkeste stjerne og den sødeste engel!!
    Jeg ved a hun har det godt hvor hun er nu og jeg er sikker på a hun sidder på den lyserøde sky som hun selv beskriver...
    Stakkels pige a det lige skulle være hende som skulle have de forbandede stemmer.
    Men nu har hun det godt.
    Og husk nu a have god tid i jers liv.. Hun skal nok vente på jer der oppe!!!

    Lige lidt ord fra mig a:)


  • #27   4. nov 2011 Virkelig smukt skrevet - af en smuk personlighed.....

    Bær I jeres hjerter at hun har fået fred, kigger ned på jer og ELSKER jer....

    Sender tanker...


  • #28   4. nov 2011 R.I.P smiley
    er helt tom for ord. :*( Men hvor var det smukt skrevet af hende.


  • #29   5. maj 2013 Er slet ikke hvad jeg ska sige smiley det er virkelig smukt skrevet af hende og man får eb lille tåre på kinden når man læser siden slags ting. Op med hovedet min pige, du er stærk og selvom jeg ikke kender dig ved jeg du er sej...
    R.I.P Natascha.


  • #30   6. maj 2013 Jeg kan godt huske hele sagen om din søster. Dengang fulgte jeg det hele fra HG.

    Men jeg har ikke læst denne tråd før, og har ikke læst din søsters afskedsbrev før.

    Jeg har ikke meget at sige, udover at det er så smukt skrevet, og at hun tydeligvis var en dygtig, betænksom, omsorgsfuld og klog ung pige, som desværre valgte ikke at blive ældre.


    jeg håber I har fulgt hendes ord, og mindes hende for alt det gode!


  • #31   6. maj 2013 R.I.P

Kommentér på:
Snart ét år siden lillesøster's død (langt)

Annonce