Socialfobi/socialangst? {{forumTopicSubject}}
Hej piger.
Jeg tror måske jeg har socialangst/fobi. Vil prøve og beskrive det for jer.
Selvom jeg er sammen med min nærmeste veninde føler jeg at jeg blir nervøs, stammer og svært ved at huske ting, skal hele tiden koncentrere mig for at få mine sætninger til at lyde rigtigt og bange for jeg siger dumme ting. Selvom det er et nært familie medlem der ringer/veninde så får jeg hjertebanken og blir nervøs, det samme gælder når jeg skal ringe til lægen, så skal jeg også tænke samntalen igemmem 1000 gange før jeg får mig taget sammen til at ringe. Når jeg sidder til fest med mine veninder HADER jeg når der kommer folk jeg ikke kender, jeg kommer til at fremstå meget nervøs og har svært ved at holde øjenkontakten med folk..
Jeg har gået arbejdsløs snart 1 år men begynder arbejde igen nu her i en børnehave, og er så nervøs når jeg skal møde nye mennesker, om jeg nu er god nok ,har nok erfaring og om jeg kan leve op til deres forventninger? ..
den sidste tid har jeg fået formuleret mig forkert bare når jeg skulle snakke med min kæreste, der er jeg også begyndt og virke anspændt! ender med jeg isolere mig helt og ikke tør begynde nyt arb hvad skal jeg gøre?? føler mig så dum og siger flere gange til mig selv at jeg ER god nok og kan ligeså meget som alle andre, men føler ikke jeg høre til nogensteder eller passer ind:( mærkeligt jeg har det sådan selvom jeg har veninder, sød familie og kæreste.. i skolen gik det udover min karaktere for kunne slet ikke fremlægge, hver gang gik jeg i sort, stammede og kunne slet ikke huske hvad jeg skulle sige ...
Nogen der selv lider af social angst eller ved hvad man selv kan gøre for at slippe af med det?? er det noget med at skulle prøve at overskride egne grænser eller hvordan? og vil psykolog kunne hjælpe? ..
Synes det er ret hårdt da jeg gerne vil ud og være social men kommer altid hjem med en øv følelse for føler jeg altid er den stille der aldrig siger/bidrager med noget, mens alle andre bare formulere sig så flot og er elsket af alle. mens jeg selv føler jeg bare er en der er der
undskyld det blev lidt langt, er bare så frustreret...
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
Jeg har haft panikangst og jeg begyndte til en psykiater, det hjalp, nu er det kun i en mild grad.
Min svoger har socialfobi, og han har både gået til psykolog og psykiater og gør det vist stadig, men det hjælper vist kun i perioder.
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 1 Emner: 207 Svar: 1.193
Vil helt sikkert også sige at du skal tage til dig læge og tåle om det. Så kan hun henvise dig til psykiater eller psykolog.
Socialfobi/socialangst?