{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.914 visninger | Oprettet:

hjælp ang hund/øre {{forumTopicSubject}}

min labrador er her for 30-60 min siden begyndt at ryste vildt på hovedet og klør sig meget. der er brunt/sort snask i øret. nogen der ved hvad det kan være og hvordan man eventuelt kan hjælpe den stakkel..
har ikke råd til at fare til dyrelægen nu. og ingen løftede pegefingre/kommentare over vi ikke har råd nu tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp ang hund/øre
  • #1   16. nov 2011 Altså jeg ved at alm ørevoks hos hunde er brun/sort snask... det er det i hvertfald ved min hund... og hvis der går mere end 4 dage hvor jeg ik har renset hans ører går han også og klør sig og er irriteret ved hovedet (: ... Det kan være du lige skal ind med lidt papir (: - Det kan også godt være øremider.... de er vist også sorte/brune... men ved ik hvordan det ser ud (:

  • #2   16. nov 2011 hvordan renser du dem, der har aldrig været noget med hendes øre før..

  • #3   17. nov 2011 Jeg tager og holder øret med den ene hånd så jeg kan se noget og komme til (bukker det bagover og holder lidt ud i "hullet") så tager jeg toiletpapir rundt om min finger, i så tykt lag at det ikke går i stykker, men også så tyndt at jeg har føling med hva jeg laver, da der er mange kanter, kroge osv man skal ned i for at få det hele med + man skal være forsigtig med ik at komme for langt ind da man kan prikke hul på trommehinden... man må aldrig bruge vatpinde da man ik har føling med det og kan komme til at prikke hul på trommehinden (:

  • #4   17. nov 2011 Camilla: det har jeg også sommetider gjort hvis jeg ik kunne folde og bukke papiret så jeg kunne komme til, men ik længere ind end at jeg kan se hele vatpinden smiley
    Resten tager jeg bare så godt jeg kan med en finger og noget papir smiley


  • #5   17. nov 2011 har lige taget hvad jeg kunne komme til at tage, syntes bare der er lidt blod også, og så er øre rødt.......................................................................................

    kan simpelhen bare ikke falde i søvn hvis hun ryster på hovedet hele natten...


  • #6   17. nov 2011 det kan sagtens blive irriteret hvis ørevokset sidder længe, og især hvis det er en hund med hængeøre og blodet kan godt være hvis hun er blevet lidt "mør" i huden efter det har siddet og fugtet så længe, evt smør meget lidt zinksalve på lige der hvor hun bløder... Men hvis hun stadig er meget rød i øret i morgen og stadig bløder mere end hvad godt er synes jeg du skal ringe til dyrlægen (: - Det koster jo (næsten) ikke noget at ringe til dyrlægen og spørge om råd smiley ...
    Men vil skyde på at hvis det ik "bare" er pga ørevokset er det da sikkert øremider eller betændelse (: - men hvis det er betændelse burde du kunne lugte det...


  • #7   17. nov 2011 de lugter ikke overhovedet. har lige taget det værste med stofble, da jeg hverken har vat eller noget hjemme, og hun er lidt mere rolig nu.
    nej ringer også under alle omstændigheder til dyrelægen i morgen..


  • #8   17. nov 2011 hun har bare aldrig haft øre voks før eller andre problemer med øre eller noget.

  • #9   17. nov 2011 underligt (: - Min hund har haft behov for at få renset ører altid (: ... jeg har to faste pjeledage (: - Dvs ørerens, rens af øjne + render, hans rynke over næsen (han er mops;) ),en god frisering med en børste der tager underuld og så tjekker jeg poterne for sprækker og sår (: Så kommer han i bad hver 3. uge fast og får klippet negle (: og så børster jeg ham dagligt med en alm børste der bare frisere og tager løse hår (: ...

  • #10   17. nov 2011 To faste dage i ugen skulle der selvfølgelig stå (:

  • #11   17. nov 2011 jamen vores kommer også javnligt i bad var i forrig uge, og tjekker deres øre, og alt på dem jævnligt, men hra ALDRIG set øre voks på dem før..
    nu sover hun da heldigvis så jeg smutter også i seng og vil prøve at sove lidt, men tak for jeres svar indtil videre, skriver når jeg har talt med en dyrelæge i morgen


  • #12   17. nov 2011 Det lyder som øremider. Ørene kan renses i kamillethe ( kogt men koldt) og hvis du har sådan en næse suger som man bruger til babyer så træk noget af det kolde kamillethe derop i sprøjt lidt ned i øregangen og derefter massere øret godt i 1 min. Og luk hunden ud og lad den ryste hovedet smiley

  • #13   17. nov 2011 forstod det godt smiley

  • #14   17. nov 2011 lige præcis det jeg selv havde overvejet at gøre, hvad med eddike vand som man også bruger på børn med mellemørs betændelse

  • #15   17. nov 2011 Dyrlægen skal se på den, den har sikkert øregangsbetændelse og skal på Fucidin øredråber nogle dage når øret er rødt og varmt er det tegn på betændelse.

  • #16   17. nov 2011 Nej ikke eddike vand.. Jeg har arbejdet hos en dyrlæge smiley du kan roligt prøve det med kamillethe i morgen og hvis du ikke føler det hjælper så skal hun nok tilses af en dyrlæge.


  • #17   17. nov 2011 ok.. kan bare huske at det var det vi brugt på min datters øre smiley

  • #18   17. nov 2011 har lige kogt en gang kamille te så kan den køle F TIL I MORGEN TIDLIGT

  • #19   17. nov 2011 sorry så ikke lige selv hvad jeg fik sendt afsted der


  • #20   17. nov 2011 Tror ikke jeg ville hælde kamillethe i min hunds øre så heller lidt saltvand men tror ikke det er en god ide når øret er rødt, så skal der noget kraftigere til at tage det. Kan du ikke prøve at ringe til dyrlægen nu og forklare hvordan øret ser ud og måske få ham til at ringe noget ind på det nærmeste apotek.

  • #21   17. nov 2011 Marie: det er det jeg altid har gjort ved min gamle lab når han gik det. Men saltvand kan du også sagtens bruge, men jeg ville personligt selv bruge kamillethe smiley

    Nu vil jeg lige lufte mine hunde og så i seng smiley godnat.


  • #24   17. nov 2011 Har ikke læst alle de andre kommentarer.. Men min golden retriever har også lige haft det..
    Vi kom til dyrlægen, hvor hun fik taget prøver, der viste sig at være striptokokker og stafilikokker...
    dyrlægen sagde at man skulle tage øreproblemer alvorligt.. Hunden før os var lige blevet aflivet, fordi den havde så ondt i ørene at den var blevet bidsk..
    Så synes du skal tage til dyrlæge, og så må det koste det det gør.. Vi måtte også afsted en lørdag.. det er de risikoer man løber når man har dyr..
    God bedring til hunden smiley


  • #25   17. nov 2011 Hvis du har noget frontline eller andet loppemiddel kan du give den 2 dråber i hvert øre efter du har renset dem, det vil slå evt. mider ihjel.


  • #26   17. nov 2011 Hvis det er øremider kan du tage frontline på spray og fylde en engangssprøjte og sprøjte forsigtigt i øret og gentage efter nogle dage det hjælper her både v hund og kat smiley og det er også det vore dyrlæge gør

  • #28   17. nov 2011 Uhh der er mange velmente råd, MEN når vi taler om øre skal du altså passe meget på med hvad du gør.
    Jeg har haft en hund hvor øreproblemerne startede med brunt snask. Jeg rensede med kamillete, som ikke hjalp. Rensede med flere ting da jeg simpelthen ikke havde pengene til at tage til dyrlæge med ham, da han led af allergi og netop havde kostet mig flere tusinde kr.
    Problemer var bare at ingenting virkede og det udviklede sig til kronisk ørebetændelse.
    Havde jeg ladet dr dyr rense og behandle ham, så kunne jeg måske ha undgået meget, og han kunne ha undgået mange smerter.

    Jeg kan ikke sige hvad du skal gøre , det er din beslutning. Men var det min hund havde jeg snakket med dyrlægen om en afdragsordning, som mange dyrlæger har.


  • #29   17. nov 2011 har lige kigget på det igen og det er allerede MEGET pænere end i nat.. og hun ryster kun lidt med hovedet nu og klør sig slet ikke (hvad jeg har set af )

  • #30   17. nov 2011 altså du skal virkelig passe på med at gøre alt muligt ang ørene - fordi de er meget sarte.

    så jeg ville få dem tjekket selvom man bare ikk har råd. sådan er det desvære så må man lave en aftale med dyrlægen. ørene er et ømt sted på hunden osse på mennesket. så hvordan ville du ikk selv have det hvis du havde ondt og ingenting blev gjort.

    husk jord og skidt kommer ind i øret og sidder der.. så det kan hurtigt blive en omgang mider eller værre desværre.


  • #31   17. nov 2011 jeg tænker øremider, vores hun døjer en del med det indimellem, det er især hunde med hængeører der får det, der skal nogle øredråber til og så skal ørenen renses ofte, du kan evt prøve at rense med lidt saltvand først..

  • #32   17. nov 2011 Jeg ville aldrig begynde på alle mulige hjemmelavede ideer når det handler om et øre.
    Jeg ved at rigtig mange dyrlæger er til at snakke med mht betaling.
    Spørg evt om du kan udskyde betalingen eller afdrage.
    Men uanset hvad, så begynd ikke på alt muligt med vatpinde, væsker der hældes ind i øregangen mm.


  • #33   17. nov 2011 Dyrelægen, han er den eneste der kan give dig det rigtige svar og medicin.. Vilje du ikke selv gå til lægen hvis dit øre kløede, var rødt og der kom sort snask ud af det? Eller tage til lægen med dit barn for den sags skyld? Hvorfor skal hunden så ikke?

  • #34   17. nov 2011 Mht til frontline.... For ca. et år siden gav jeg det i nakken på min hund mod lopper, flåter mm. og efter det var smurt godt ind, så jeg at min neglelak var væk. Så ind i øregangen på en hund ville jeg ALDRIG overveje. Jeg bruger det ikke engang i nakken på hende mere efter den oplevelse.

  • #36   17. nov 2011 Tanja- Det lyder i mine øre bare meget voldsomt når det er så kraftigt at det kan fjerne neglelak. Er det samme som det man dypper i nakken som dyrlægen bruger???

  • #37   17. nov 2011 ang neglelak..
    Det oplevede jeg flere gange i vuggestuen i sommers med solcreme.. altså den kommunene bestiller til daginst.. :s


  • #40   17. nov 2011 Tanja: Så er jeg med :o)
    Denne er ikke nær så kraftig som de små pipetter.

    Men uanset hvad så ville jeg ALTID ringe til dyrlægen inden jeg gik igang med en masse selv. Især når hunden er så plaget og der også er blod. For hvis der er rifter i øret tror jeg man skal være en hel del mere forsigtig end hvis det 'blot' var mørkt snask.

    Men jeg håber dig og din dyrlæge finder en løsning på øreproblemet :o)


  • #41   17. nov 2011 Det med neglelak..jeg tror ik i skal være så bekymrede... i kan jo sagtens få neglelakfjerner på huden uden den ætser op smiley

  • #42   17. nov 2011 Christina- med solcreme! Nej hvor underligt. -og skræmende samtidig.

  • #43   17. nov 2011 Tenna- Det er ikke så meget bekymring for at det ætser huden.
    Jeg fik bare sat tankerne igang om hvad det egentlig var at jeg puttede i nakken på min hund. Så i dag bruger jeg rosmarin og i næsten et år har jeg hverken set lopper eller flåter. :o) -og min neglelak er stadig fin :o)


  • #44   17. nov 2011 Mette, jeg tør ikke bruge alt muligt min dyrlæge ik har foreslået smiley ... - Jeg valgte nemlig selv at give min hund rosiner da han var mindre og havde bøvl med maven... og så finder jeg ud af bagefter at jeg kunne have slået ham ihjel.... så var jeg færdig med alt det fis... (:

  • #45   17. nov 2011 har vtalt med dyrelægen, skulle prøve at rense med ørerens de næste par dage og se hvordan det gik. tak for jeres svar og hjælp piger, phu lidt sjovere at spørger jer herinde end på hundegallerie..

  • #46   17. nov 2011 Maiken - Ja det er klart smiley herinde har vi hjerner og hjerter... på hundegalleri har de tænder og klør længst fremme... jeg kan ikke tælle på hænder og fødder hvor ofte jeg har slettet et indlæg hvor jeg skulle bruge hjælp, men folk bare flåede min selvtillid i stykker og svinede mig til på det groveste :S ..

  • #48   17. nov 2011 Tenne- He he ja, der er så mange gode husmoderråd. Man siger ofte at de gamle råd er de bedste, men jeg oplever tit det modsatte. -som du jo også har gjort :o)

    Maiken- Hvor var det godt du ringede. God bedring med vovsen :o)


  • #49   17. nov 2011 ja må sige de er sære derinde på blot 13 min (fordi jeg ikke sad på nettet og svarede dem med det samme) kom nogle af dem frem til at jeg INTET ville gøre ved det at jeg ikke engng ville rigt til en dyrelæge og at jeg var ligeglad med min hund

  • #50   17. nov 2011 tak tak, har en ven der har noget mod øremider som vi også har fået lov til at få og bruge hvis det var vi ville.

  • #52   17. nov 2011 Jeg har fået afvide at jeg er uansvarlig og ikke burde have hund og at det var synd for min hund at have en ejer som mig....
    Det var pga noget foder.. de mente at BRAF var det bedste hvorimod jeg mente at Royal canin racespecifik foder til mops var bedst til min mops.... -.- Noget underligt fis.. jeg har flere gange haft fat i adminstrator osv fordi det gik over gevin... og har sågar oplevet at der blev oprettet en ny tråd efter jeg havde slettet min hvor de der havde skrevet fortsatte med at skrive og gøre nar af mig... det er meget barnligt derinde...


  • #53   17. nov 2011 ja det er da også nemt at starte der først..


  • #54   17. nov 2011 nemlig.. er stadig overrasket over hvordan de dømmer en

  • #55   19. nov 2011 hun har det MEGET bedre i dag og det er hverken rødt eller hævet mere..

  • #56   19. nov 2011 ej hvor dejligt at høre (:

  • #57   20. nov 2011 smiley

Kommentér på:
hjælp ang hund/øre

Annonce