{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

SU hjælp {{forumTopicSubject}}

Oki hvordan er det med SU ???

Hvis man skal på su fordi man skal igang med en uddannelse - hvad kan man så søge om ??

fordi bare på su kan man sku ikk leve - det er jo mindre end kontanthjælp og det er svært at leve for allerede..

men hvad kan man søge osv ?? aner INGENTING om SU. har aldrig fået det nemli *G*

håber i kan hjælpe mig da jeg går og tænker på at tage en uddannelse istedet for at blive førtidspension fordi det sker aldrig med den kommune !!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SU hjælp
  • #1   28. nov 2011 Jeg tror du får det aller bedste svar til din situation hvis du kontakter den su ansvarlige på den pågældende uddannelse du tænker at starte på smiley
    Men så længe du er sammen med din mand kan du kun få alm. su + su lån, så vidt som jeg har forstået smiley

• #3   28. nov 2011 kan man godt få forsørgetillæg når man bor sammen med faren?
    Troede kun det var når man var enlig..
    Dem fra min klasse får kun alm su, og så kan man søge su-lån oveni.. (men de skal jo betales tilbage)
    når man er alene, får man vist nok bobbelt op i SU..
    Men prøv at læs på su.dk, eller kontakt en su-vejleder på et uddannelsessted..

• #4   28. nov 2011 Min mand er på su. Han får knap 5400 før skat. De første 6 måneder efter Xanders fødsel fik han dobbelt. Men det er kun de første 6 måneder ved ham. Ved ikke om du kan søge andet end su og lån når du ikke er alene. Men spørg en studievejleder. Held og lykke:)

• #6   28. nov 2011 Det er kun hvis din mand også er på su at du kan få forsørgertillæg smiley Men du kan søge om su-lån, og så fik min mand dobbelt op su de første 6 mdr af Malthes liv smiley

• #7   28. nov 2011 mor til Tobias: Okay, det troede jeg godt nok ikke man kunne.. Synes da både mig og kæresten har læst på deres hjemmeside at man kun kan få det hvis samleveren også får su...? :s

• #8   29. nov 2011 Er du sikker på det ikke er et forsørgertillægs lån du har fået? smiley Det kan man nemlig få, selvom den anden ikke er på su..

På deres hjemmeside står der :

Alle forsørgere, der modtager SU, kan få supplerende SU-lån
    Hvis du er forsørger til et barn, kan du vælge at få supplerende SU-lån. For at få lånet skal du modtage SU.
    Dit barn skal som minimum have folkeregisteradresse hos dig i første døgn af det kvartal, du søger supplerende SU-lån til.
    Vi udbetaler det supplerende SU-lån sammen med din SU (eller dit slutlån).

Det er til forsørger sammen med su modtager, som kan få et forsørgertillæg sådan som jeg læser det smiley

Kommentér på:
SU hjælp

Annonce