{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.387 visninger | Oprettet:

HVORFOR ? {{forumTopicSubject}}

HVORFOR KALDER I MIG KAMPHUND??"

Tænkte hunden, og så på det vrede fordømmende menneske, der stod foran dens menneske og pegede ned på den.

Så du ikke at jeg logrede med halen, og glæden i mine øjne da du nærmede dig, og så du ikke jeg pev fordi af glæde fordi jeg gerne ville hilse på din hund.

Er det min muskuløse krop der vækker din afsky og vrede? Havde jeg været et menneske havde du enten beundret mig eller Misundt mig fordi jeg var så flot og veltrimmet.

Eller er det ud fra mit brede hoved du afgør hvilket sind og hvilke kvaliteter jeg indeholder?

Det er ikke længere end et blink med øjet siden, i historisk tid, at et bestemt folkeslag målte tykkelsen på andre menneskers hovedskaller for at bestemme om de skulle leve eller dø.

Er det dét du nu vil gøre ved mig, måle min hovedskal og mine kæber, for at se om jeg er værdig til livet!

Du dømmer mig og siger at jeg er en kamphund, fordi nogle i min slægt mange generationer tilbage, opildnet og tvunget af menneskene, har kæmpet i frygtelige kampe mod andre hunde.
Jeg tænker på hvor langt skal vi tilbage i din slægt før vi finder en voldsmand eller det der er værre, og om andre dømmer dig for dine forfædres gerninger?!

Du siger at jeg er genetisk belastet, og at jeg skal udryddes fordi min race har været voldelig og farlig for længe siden og som følge deraf stadig er det.

Jeg tænker, hvor mange generationer er det siden det folk du kommer af var aggressivt og voldeligt, og ville du mene at trangen til vold, stadig lå dig i blodet på grund af dine aner?!

Tror du at jeg før jeg blev født sad og så ned på jorden og tænkte "Jeg vil så gerne være kamphund, og kæmpe mod andre hunde til døden, og selv blive udsat for den værste smerte og de værste pinsler i et kærlighedsløst og mørkt liv."?!

Tror du ikke jeg ligesom andre hunde, elsker at blive nusset bag ørene, ligge i sengen, blive kælet på maven, og løbe på græsset og lege tagfat med mine nære venner. Tror du ikke jeg har et behov for at føle mig elsket. Tror du jeg er en maskine og bare en tom skal af instinkter der ikke føler?!

Når jeg bliver født er mit sind ligesom andre hundes som vådt ler. Min ejer kan ælte det og forme mig i sit billede, men man er nød til at arbejde med mig jævnligt, og holde leret smidigt indtil mit sind har fundet sin form, for stivner det først bliver det sværere at ændre, for så skal der files og lægges kræfter i for at få kanterne væk, og så kan det at arbejde med mig, blive så vanskeligt, at nogle vælger at opgive.

Så når du ser på mig og ser mit sind, så ser du mit menneskes værk, for jeg er formet i dennes billede, og af dennes sjæl.

Vi hunde er i sandheden menneskets bedste ven, og alt vi lever for er den kærlighed vi føler til Jer, og den beundring vi har for jer.

Men måske får mennesker som dig en dag held til at få udryddet min race, og jeg vil ligesom så mange andre dyreracer der er kommet i vejen for menneskerne forsvinde ud i glemslen.

Men dette skal du vide: Alt hvad der kunne tjene til jeres bedste, det ville vi dø for.

Derfor.

TILGIVER JEG JER ALT...


Hvad er jeres mening om de såkaldte "kamphunde" ???
Er det okay at vi vælger DEM fra og ikke menneskerne, som opdrager dem til at blive syge ???
Af egen erfaring, har jeg li så tit set en lille hidsigprop af en chihuahua, som både bider osv. som jeg har hørt om en "kamphund" som har bidt ... Netop af den grund at mange køber en FX. chihuahua og bahandler den som et barn !! Det er da ikke mærkeligt at de bliver forvirrede ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVORFOR ?
  • #2   5. dec 2011 Så vidt jeg ved så er det ikke "kamphunde" men kamphunde! I gamle dage blev de brugt til kamp, deraf navnet!

    Og lad nu være med at sammenligne en chihuahua med en kamphund, der er SÅ stor forskel på biddet, en chihuahua kan ikke gøre ret meget skade i forhold til en kamphund, den har altså et enormt kraftigt bid!

    Vi vælger dem fra fordi der sidder en masse idioter og skamavler på dem, og gør dem til modehunde, så alle førstegangsejere SKAL have sådan en hund, og det gør dem pisse farlige.

    Når det så er sagt, så synes jeg at en kamphund er en smuk hund og jeg har heller INTET imod dem når de er i de rigtige hænder ... men kommer der en stor "brian"type med sådan en hund, så må jeg indrømme at jeg bliver lidt utryg når jeg går med min egen hund.


  • #3   5. dec 2011

    Skrevet: 05-12-2011 12:27:35 Slet indlæg

    Jeg har aldrig selv oplevet eller hørt nogle omkring mig blive overfaldet at en 'kamphund'
    Men gravhunde og chihuahua har jeg hørt rigtig mange grimme historier om fra min tidligere nabo som er dyrlæge.

    En labrador havde fået flået hele den ene side af hovedet og hun sagde at hendes første tanke desværre var kamphund.
    en det viste sig faktisk at være en chihuahua der var gået amok på den stakkels labber.




  • #4   5. dec 2011 jeg synes at det er så godt skrevet!!!!!!!! jeg er stor fan af store hunden... jeg synes at de små hunde er mere hidsige af natur... jeg kender mange der har både rotweiler, dobermann, amerikansk buldog og amstiff og min søn har leget med dem fra han var baby og de er de beste hunde !!!! det er helt klart menneskets opdragelse der tæller

  • #6   5. dec 2011 Tania mor.... Det er ikke alle de hunde der bliver sat under navnet 'kamphunde' der er blevet ulovlige.

  • #8   5. dec 2011 Vi har altid haft amerikanske bulldogs, vi havde dog engang en chihuahua som manden havde arvet fra en eks som ikke ville have den mere, hverken Tjekko, Rocco eller Aiko (de amerikanske bulldogs) har nogensinde bidt nogen. Chihuahuaen der i mod gik helt amok en dag de var alene hjemme og bed som en sindsyg i Aiko så til sidst måtte vi få hende aflivet - og det samme med Aiko da han efterfølgende var så bange og simpelthen ikke turde gå uden for en dør - han gad heller ikke løbe rundt eller noget som helst han lå bare inde i soveværelset under sengen.



  • #9   5. dec 2011 synes den lov er til at lukke op og skide i.. ja undskyld mine 2. vi har haft 2 amstaff og de er de bedste familie ever.. vores drenge har/er så gode ved vores datter, ville aldrig ha været dem foruden

  • #11   5. dec 2011 Nu mor til 4> Ja helt bestemt, jeg HADER det der med at få hunde aflivet, men jeg kunne bare ikke klare at se Aiko sådan og til sidst ville han slet ikke spise eller noget så der var ikke rigtig nogen anden løsning smiley han var ellers den første hund jeg nogensinde har haft der var MIN, købte ham dagen efter jeg blev 19.

  • #13   5. dec 2011 heldigvis har man jo ret til sine egne meninger og min er at jeg ikke stoler på mange af de listede racer, heller ikke min svogers søde ambull. Han er så søde og en meget herlig hund, men på nogle punkter er han sin egen og på de tidspunkter stoler jeg ikke på ham og derfor får nicklas ikke lov til at være i nærheden af ham..
    Jeg siger ikke at det gælder alle de listede racer men nogen er jeg bare mere beskyttende over for.
    Derimod vil jeg lige sige at når det drejer sig om børn og hunde så er der jo op til forældrene at sørge for at børn lærer at omgås hunde og dette hælder ALLE racer.


  • #17   5. dec 2011 eva: nej den virker overhoved ikke. alle kan få en ulovlig hund hvs de vil.. jeg elsker amstaf, de er bare super gode ved børn. håber helt klart den lov bliver lavet om en dag

  • #18   5. dec 2011 Man behøver altså ikke at være uerfaren for ikke at kunne lide de hunde, hvad er det for en gang fis at lukke ud?

    Vi skal ikke alle kunne lide alle hunde.


  • #21   5. dec 2011 Jeg elsker ALLE hunderacer, og er inderligt overbevist om at INGEN hunde burde være ulovlige at have, men at det ALTID er ejeren skylden ligger på!!!!!!!!!
    Har respekt for andres meninger, men forstår ikke hvordan man kan have en holdning til selve "kamphunde" på den måde....

    Det er jo det samme med børn, selvom der findes børn som er umulige, uopdragne, og for at sige det skide irriterende, er det jo heller ikke børnenes skyld for fanden!!! Skylden ligger på forældrene!
    Og dermed er min point gjort, synes det er for meget med al den debat om de såkaldte kamphunde!!!

    det burde hedde, misforståede hunde, ikke kamphunde!!!!


  • #22   5. dec 2011 Ville aldrig selv ha sådan en race, ja ved godt mange siger det kommer an på ejeren, MEN her snakker vi altså gener og det kan du uanset hvor god en hundeejer du er IKKE pille ud af hunden..............

    Ja andre hunde kan være ligeså farlig, var jeg en labrador der boede i en hundegår f.eks ville jeg sgu også blive bims


  • #23   5. dec 2011 Jeg har en Rottweiler og en Fransk Bulldog.
    Jeg siger ikke ret tit at Alou er en Rottweiler til folk der ikke kender mig og hende. Altså fx her inde skriver jeg at den ene er en stor hund og den anden en lille. og det er simpelthen fordi at når folk hører ordet ROTTWEILER puuuh så er hun så farlig og næsten frastøder hende med det samme. Nej hun er ikke farlig, hun er en af de mest roligste jeg selv har mødt. Jeg tvivler ikke 1 sek. på at mine hunde nok skal blive gode storesøskende og især min rotte.

    Vi er så forskellige med vores hundevalg, og jeg respektere folk som får en labbe, schæfer, gravhunde, chihuahua mm. Man skal købe den hund der er det perfekte mach for en. Men folk respektere ikke på samme måde jeg har en Rottweiler, derfor vælger jeg tit ikke at sige ordet Rottweiler.

    Bliver tit spurgt : Er du ikke bange for at have en Rottweiler når i nu skal til at være forældre. Hvorfor skulle jeg dog være det?


  • #25   5. dec 2011 man bliver aldrig enig om dette smiley og kamphunde er ingen hunde fra de bliver født. det er noget man gør dem til smiley

    De er hunde som alle andre hunde - der er bare racer som har haft uheldige ejer som har gjort noget og det har så hængt ved og gjort at de racer har dårligt ry osv.

    men altså vi er glade for vores basse og jeg ville gerne have en amr bulldog igen os selvom jeg har børn smiley de er ligeså gode familiehunde som andre hunde er smiley


  • #27   5. dec 2011 Jeg synes egentlig kun at tråden er dum fordi TS vælger at oprette den, for så ikke at deltage.



  • #28   5. dec 2011 Mor til Vigga og Silja - Så en labrador som er jagthund, er kun en jagthund hvis man gør den til det? ...

    En kamphund er en kamphund om du vil det eller ej, det er det den er brugt til før i tiden!


  • #30   5. dec 2011 Jeg mener ikke at man bliver født updragent, eller som kamphund nej!!!
    Jeg mener den genestiske arv fra kamphunde, er hvad mennesker har gjort det til, og bestemt ikke hundene selv!
    Så ja, mener bestemt at det ikke ligger i generne på hunde, men opdragelse, som du kalder miljø, kan gøre en verden til forskel...
    det er jo så bare min mening, og kan godt mærke på måden du skriver, at du ikke er af den samme overbevisning, men det er os fint smiley


  • #33   5. dec 2011 muskelhunde og kamphunde der er altså forskel!!

  • #35   5. dec 2011 Kristina L - Hvad er forskellen?

  • #37   5. dec 2011 en collie bed mig da jeg var 1½ år, har stadig et kæmpe ar på kinden, og er ikke bange for muskelhunde, men det er jeg for en collie, mener dog ikke de generel er farlige, men alle hunde kan til tider slå click, og derfor er jeg også imod forbud af visse hunde, for alle racer kan have noget agressivt i sig...
    Dog mener jeg at den rette ejer, kan gøre en verden til forskel...
    fordi en hund ikke er børnevenlig fx, skal den da stadig have lov at leve, den skal bare ikke i nærheden af børn, så må ejerne være de ansvarlige og kende deres hund godt nok, til at vide hvad den må og ikke må...

    Men ja, det er jo en evig debat, og jeg stopper her, da jeg har fået min mening gjort til kende smiley


  • #39   5. dec 2011 Vi har selv en af de så kaldte kanphunde vi hr tre børn og hun har aldrig gjort dem noget vi har haft hende i syv år nu og børnene ligger meget sammen med hende og det nyder hun bare eg synes det er noget fis med alt det er fordi jeg personligt synes de er de bedste familie hunde men det er min mening jeg må så indrømme at jeg er pisse rad for rotwlere (staves) og vil aldrig eje en fordi det er dem det slår klik for helt uden grund de såkaldte kamp hunde vil eg aldrig være bange for man kan bare se børn kan knapt nok lege med de små racer fordi de bliver vilde og de fleste napper/ bider i leg jeg elsker min og synes det er træls vi ik kan få sådan en igen da hun nu er ve at være gammel og sådan de kan luge så godt forbyde alle hunde bare min mening

  • #40   5. dec 2011 Tja der er vel en mening med alt.
    Jeg ville aldrig under nogen omstændigheder eje en af de "omtalte" ulovlige racer. Derudover kommer min datter aldrig i nærheden af dem. Og når min bror har hans Amr.bulldog med så bliver Isabella taget op, sådan er det bare.

    Sat på spidsen, så ville jeg nu også meget hellere ende i gabet på en "chi", end en amstaff ell lign.......
    Jeg så gerne at loven, når den nu er her, blev overholdt.


  • #41   5. dec 2011 Eva jeg har ikke sagt noget om at det er medieopfundet.........

    Muskelhunde er hunde der har en større muskelmasse i forhold til andre, kamphunde er hunde der er opdrættet til kamp.....

    Rpttweileren f.eks er en muskelhund men opdrættet til at passe på køer


  • #43   5. dec 2011 Vi overholder jo så også loven da vi ik vil købe dem igen efter vores ik kan mere men hun er født 6 år før loven kom så de kan heldigvis ikke bare Tage hende fra os men jeg synes stadig det er noget fis

  • #46   5. dec 2011 Åh ja, den gamle gode diskussion om kamphunde.

  • #47   5. dec 2011 Eva nu hentes jeg også bare til at vi her hjemme overholder loven alt andet end at give mindkurv på der sætter eg sku grænsen hun er 7 år og har aldrig gjort noget der hr min grænse jeg holder hende selv væk fra andre med mindre de selv kommer og slipper hende ik løs men hun skal satme ik ha mundkurv på og sådan er det bare. Og i skal ikke engang diskutere det med mig fordi det synes jeg sku er synd så skal de små sku også have mundkurv.

  • #48   5. dec 2011 Vi har haft en af de såkaldte kamphunde og den var lige så god som dagen var lang.. Det er vel ejerens opdragelse,der gør hunden,til det den blive.., Selv små hunde kan finde på at bide og er oftes de mest hysteriske.. det er min erfaring..

  • #49   5. dec 2011 heidi - Tja, det kommer virkelig an på om man ved hvad man har med at gøre. En terrie skal bruges, ellers bliver de let kullerede i hovedet. Lige som man aldrig skal anskaffe sig en schæffer, medmindre man vil bruge den.

    Folk er simpelthen for gode til bare at anskaffe sig en hund, og lade den gå derhjemme og kede sig. Trods det er en brugshund folk har anskaffet sig.


  • #50   5. dec 2011 *schæfer

  • #52   5. dec 2011 Interessant kunne det jo være at vende den om, og sige: Hvad har disse forbudte racer af gode kvaliter, du IKKE finder i andre racer så de er værd at beholde?
    I min verden, burde racer som amstaff lige så stilles udryddes, som de nu dør af alderdom.. Dog kan jeg udemærket sætte mig ind i de menneskers frustration der ejer disse dyr idag, man elsker jo uanset hvad..


  • #53   5. dec 2011 juni-barnet - Du har en arbejdshund der siger spar 2 i en amstaff (hvis det er fra ordentligt opdræt). De har en styrke og udholdenhed som du ikke finder i anden hunderace.

  • #54   5. dec 2011 Mia- hvad ville du bruge disse egenskaber til? Jeg ser den slet ikke som unik på det punkt..

  • #58   5. dec 2011 juni-barnet - Den er genial indenfor f.eks. lydighed på højt plan, da der er rigtig meget drift i dem. Eller IPO, hvilket er en ret spændende hunde sportsgren, hvis man er til den slags. Faktisk er de også geniale til weightpull, da de ikke giver op.

  • #60   5. dec 2011 TIl weightpull, er der jo andre racer, der er formidable.. Helt sikkert de har gode egenskaber, men de egenskaber kan jeg også finde i andre muskelhunde, hvor de ikke som hos amstaffen har en hæklefejl i kysen.. du kan gøre meget, i forhold til de mennesker der har hunden, men er der en biologisk defekt, som der ofte er hos amstaffen eks. vis, kan du INTET stille op- uanset hvor hundekyndig du er.. sådan er det jo med alle racer, også med min lille fine tavle hund, den er bindegal, og jeg er ved gud hundekyndig.. Men jeg kan styre den,den er lille og er altid i snor.. Forskellen er, at en amstaff i boldsrus, er et kraftfuldt våben- det er en mindre hund (som regel) ikke..

  • #62   6. dec 2011 Sorry tøser, har været indagt med maven .. derfor jeg ikk har været herinde.

    C K H ! - Finder dig enormt barnlig, at sidde og rable om at det er dumt at oprette en tråd, når jeg ikk selv deltager i den !!! ALTING HAR EN ÅRSAG !!!!! Måske du ikk sku grave snotten så langt ned i andre folks ting, uden egentlig at vide noget herom !!! KÆFT MAN !!

    Jeg ser ikke ned på folk, som ikke vil anskaffe sig en kamphund smiley Ja jeg ser faktisk slet ikk ned på nogen ... smiley Jeg finder det bare underligt, at det er okay at dømme alle over en kam når vi taler dyr ... ???? Det er ikk okay, når vi taler mennesker osv .. ??? Det undre mig bare, hvorfor folk har så meget imod dem, når du langt mere ofte hører om de "lovlige" hunde har bidt ...

    OG SÅ VIL JEG LIGE SIGE EN ROTTWEILER ER IKKE EN KAMPHUND !!!!!! Jeg kan simpelthen ikke have folk kalder det en kamphund, fordi så er det et tegn på at de absolut intet kender til racen og så er det IKKE okay at sidde og sige dårlige ting om en race man intet aner om !!! Mine forældre har haft Rottweiler siden jeg blev født, det har været verdens dejligste familie hunde. Efter jeg flyttede hjemmefra fik jeg og Olivers far en Rottweiler og den var god som dagen var lang !! Der findes Mandagsmodeller af ALT .... også af mennesker !! Vil så lige sige at jeg syntes der istedet burde være en lov om at man ikk måtte avle hunde uden stamtavle, så slipper vi da for al den indavl og det er da noget der gør hundene syge om noget !!!


  • #64   6. dec 2011 Ja det kan man smiley Helt enig, men jeg tror bare at der er så meget indavl ... det er nok også derfor der findes så mange hunde der ikke er til at regne en skid med smiley Personligt lader jeg aldrig Oliver være sammen med hunde jeg ikk kender 100%, uanset om det er kamphunde eller ej. For jeg har så mange gange oplevet at folks små pis hunde, de opdrager som babyer er syge i skallen !! smiley Og nej har intet imod små hunde, syntes bare største delen af dem er noget hidsig skrævl. Jeg har selv haft en skøøn Pekingeser tæve, men da Oliver og jeg fik lejlighed blev jeg nød til at skaffe mig af med hende .... men mine forældre ville overtage hende, så jeg ser hende tit .. heldigvis smiley Vi må desværre ikke have hunde her hvor vi boor nu, men når vi flytter og skal have en hund bliver det en Rottweiler smiley Verdens bedste familie hund

  • #66   6. dec 2011 Mine forældre havde oss en lab, på et tidspunkt smiley Det er oss skønne hunde, men syntes desværre tit de har det med hofterne ellers får de kræft smiley Mine forældres fik kræft og måtte aflives :'/ Ville bestemt ikke snakke med mine forældre i en hel måned, fordi de aflivede min hund. Jeg var vist 14 på det tidspunkt smiley

  • #68   6. dec 2011 Dejligt smiley Mine forældres hund blev desværre kun 6 år

  • #70   6. dec 2011 Okay smiley Ihh savner helt at have en hund ...

  • #72   6. dec 2011 Nårrh hvor er hun da dejlig !! smiley

  • #76   6. dec 2011 Linda - Det er nemlig rigtig! Rottweiler har aldrig set skyggen af at være en kamphund! men det tror mange bare.

    Jeg har endda været udsat for at der er nogen der har kaldt min Fransk Bulldog for kamphund. var godt nok ved at dø af grin. det eneste han kan er at snorke, prutte og se "grim" ud smiley


  • #79   6. dec 2011 Malene - Haha, ja den var god smiley Manden der påstod det synes så ikke det var så sjovt smiley

  • #80   6. dec 2011 Camilla - haha, jeg må da igen grine højlyt.. smiley hvor er det dog typisk. men ja engelsk bulldog har mange boligselvskaber lavet et forbud på at have i deres lejligheder. Forstår ikke man kan forveksle en så lille en hund med at skulle være "kamphund"
    Men det er da utroligt man skal så langt ud for at må have en fransk bulldog.. hm.


  • #84   6. dec 2011 Engelsk bulldog, en kamphund??? de kan jo knap nok løbe

  • #86   6. dec 2011 Eva - Det kan vi så ikke blive enige om. Har selv trænet og set dem blive trænet i IPO og det er en hund med et enormt power som er/kan være super lækkert at arbejde med.

    Juni-barnet - Og så ikke alligevel. Du finder ikke en viljestyrke til at arbejde(weightpull) hos f.eks. bulldoggen.


  • #87   6. dec 2011 Nu mor til 4 - ja det har du ret i for mange års siden blev den engelske brugt som tyrekamphund.

    Marlene - Ja det er nu lidt sjovt ikke at kunne se den forskel. smiley hehe.


  • #88   12. dec 2011 hey alle sammen

    jeg må ærligt indrømme at muskelhunde/kamphunde som de blir kaldt her
    er ikke de hunde jeg er helt vilde med

    men vil dog også sige at jeg kender nogle stykker som jeg er helt trygge ved
    mine forældre har en blandning af dobbermann
    en kæmpe dreng på 4 år han er rigtig glad og blir derfor meget voldsom
    dog har han et had mod katte,hanhunde og udlændinge (det sidste ved vi dog ikke hvorfor)

    men lige når man går med ham og møder de 3 ting så stoler jeg heller en disse på ham

    men kender mange der har nogle godmodige muskelhunde som er super dejlige


  • #89   12. dec 2011 Rikke - En dobbermann er ikke nogen kamphund smiley

Kommentér på:
HVORFOR ?

Annonce