{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

Hjælp tøser... :'/ {{forumTopicSubject}}

Hej bg

Ja, vil prøve at gøre det så kort som muligt, selvom det i mit hoved er meget frustrerende!!

Jeg står og skal til at være alene pr. d.1feb, der flytter x'en, og jeg begynder studie i feb, så skal have søgt om alt muligt...
skal vel søge, friplads? Boligsikring/støtte? Men hvad mere??? Kan jeg få mere i su, og hvornår kan jeg søge om det da min x, først flytter adresse i februar...

Mig og Theos far går fra hinanden på ok talefod, og vi har en ordning som passer til os, angående hvor lang tid hos hvem... Men jeg skal jo have de der 1100kr? i måneden af ham eller hvordan forgår det? Vi er meget enige om at statsamtet ikke er nødvendigt, da vi begge bare ønsker det bedste for Theo, og er enige om hvad vi synes det bedste er...
Skal vi oplyse til nogen hvordan vores ordning er, eller står vi bare helt selv for det????

Hvis der er nogen derude, som er enlige mødre, med et barn, og studerer på SU, og som er villig til at snakke om deres budget, fx, deres husleje, forbrug af forskellige arter, vil jeg blive meget glad... For er helt i vildrede med hva jeg li skal gribe og gøre i... smiley

Har normalt meeeeget orden og styr på mine sager, men det føles bare som om lidt af min verden ramler, sammetid med den tryghed jeg står overfor at mangle også... Puuh

Det har været længe undervejs, for dem som muligvis har læst nogle af mine tråde.. Men ja...
Vil gerne uddybe min situation, så jeg kan forklare nærmere... Men vil ikke ud med mere i et åbent forum...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp tøser... :'/
  • #2   27. dec 2011 Hvor søger jeg disse ting, er slet ikk inde i hvordan systemet lige fungerer? og det er forvirrende synes jeg... smiley

  • #3   27. dec 2011 Mener godt du kan få lidt mere. Men ellers ring til su og snak med dem og det samme med kommunen og hører dem hvordan de bedst kan hjælpe dig nu du bliver alene..
    Held og lykke med det hele smiley


  • #4   27. dec 2011 Jeg ved det heller ikke. - men gå på din kommune imorgen, de kan helt sikkert vejlede dig.

    Håber det bedste for jer.


  • #6   27. dec 2011 Go'aften.
    Ked af at høre i ikke længere er sammen, men ved selv at det kan være det bedste.

    Jeg er enlig mor til 2 å su, for omring 8500 i ren su men har taget su lån på 4300 for at få det til at løbe rundt. du kan gå ind på su s hjemme side og læse dig til det hele smiley

    hvis i selv kan finde ud af det med børnebidrag hver måned skal i ikke informere det nogen steder. du kan tjekke satsen inde på stasforvaltningen s hjemmeside. den stiger vidst lidt her pr 1 januar af.

    boligsikring skal du ned på kommunen og have nogen papir, samtidig med du er dernede skal du have papir til at søge ekster børnetilskud.

    Inde på borger.dk kan du søge friplads. det er nemt hurtigt og simpelt. kan ikke huske om du kan søge enlig forsørger tilæg derinde, men det står også nogen ting derinde. ellers ring ned til din kommune og snak med dem, de plejer at være søde tl at hjælpe smiley husk til din boligsikring at have din lejekontakt og ved ikke om du bor privat eller hvad du gør men or du i privat leje skal din udlejer udfylde en side.

    håber det er lidt hjælp smiley


  • #7   27. dec 2011 Jeg er også enlig forsøger, og skal på su her d. 1/1-12.
    Har lige læst mit brev fra su, og jeg får 8900 kr. udbetalt i su, alm. su og su-forsøger. Du kan søge om det på deres hjemmeside, og så får du brev i din eboks og på su's hjemmeside, om du har fået det eller ej.. Du kan også ringe og snakke med den der har med su at gøre på skolen. Mener det er tidligst 1 måned inden skolestart du kan søge su..

    Derudover så kan du self. søge boligsikring.
    Børnepenge fra faren, kan du søge gennem kommunen, så er du sikker på, at du får dine penge, får så skal han betale dem til kommunen..

    Jeg vil rigtig gerne fortælle dig mit budget, men så send en pb smiley


Kommentér på:
Hjælp tøser... :'/

Annonce