{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Skilles, hva så? {{forumTopicSubject}}

Hej

Ja jeg står desværre i den uheldige situation at mig og min mand skal skilles..Jeg ville hører ad, om der er noget særligt som jeg skal huske på at sørge for? Jeg er hel rundt på gulvet, og ret forvirret.. Såå ville hører ad om der er nogle bestemte ting, sådan praktik at jeg skal sørge for lige nu og her?! Jeg er på su, og bor i lejebolig. Hvad sker der hvis min mand venter med at flytte til han finde noget andet, "må" man det, eller skal han flytte med det samme. (skal lige siges at jeg skal ringe og bestille skilsmissepapirene imorgen)!

Håber der er nogen som der kan komme med nogle gode råd? Da vi jo har vores datter på 2 år og 3 mdr, skal skilsmissen foregå så stille og fredeligt med som muligt.

Mvh, Janni


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skilles, hva så?
  • #2   10. jan 2012 Vil lige sige at det gør mig ondt at I skal skilles, trist smiley
    Var det under opsejling, eller kom det som et chok for dig siden du skriver du er forvirret og rundt på gulvet? Du behøver ikke svare hvis du ikke har lyst smiley

    Med hensyn til råd, har jeg ikke så mange, men hvis du vil søge alle tilskuddene som man kan få som enlig, så tror jeg din mand skal være flyttet ud? Det er noget med at der ikke må bo en anden på adressen med en indkomst, hvis du skal have tilskuddene, men er ikke sikker smiley

    Held og lykke med det hele smiley


  • #3   10. jan 2012 mange tak..Jamen vi har haft en del problemer i rigtig lang tid, og jeg må ærlig indrømme at siden vi har fået vores datter, er det bare gået helt skævt! Og jeg har "holdt" ud i næsten 2 år nu...(min datter er 2 år og 3 mdr.) >Såå synes nu at det kan være nok.. jeg vil ikke udsætte mig selv for flere skuffelser!

    Okay, gid vide om jeg skal tage ned på kommunen og snakke med dem, eller om jeg bare skal udfylde skilsmisse papirene på nettet...Hmmm?


  • #4   10. jan 2012 Ja okay.. Det er heller ikke sjovt at være i et forhold hvor man egentlig ikke har det godt og har en 'facade' på.. Så kan godt forstå dig, og så bliver det nok os bedre for dig (og din datter), hvis du får det bedre, så kan hun vel mærke det? smiley

    I hvert fald hvis du vil søge de der tilskud, skal du nok snakke med kommunen inden, så I ikke kommer til at gøre noget forkert, hvis din eksmand lige skal bo der lidt, inden han finder noget nyt smiley


  • #5   10. jan 2012 Ja jeg ved med sikkerhed at jeg kommer til at få det bedre. Og det smitter automatisk af på mit humør, så det tror jeg både min datter og jeg har det bedst med.

    Er der nogen der ved noget om, hvad man gør når hverken mig selv eller manden har råd til at sidde i vores lejlighed selv. Kan man få hjælp til at finde en ny lejlighed (mest mig, da jeg skal have min datter), eller om det ikke er "kommunes" problem?


  • #6   10. jan 2012 vil du heller ikk have råd til det hvis du får boligsikring osv ???du kan få mere i su os hvis nok..

  • #7   10. jan 2012 Tjoo det kan da egentlig godt være..jeg havde ikke lige tænkt på det, på den måde! men alligevel 6500 kr. er mange penge i husleje for en, synes jeg! Meen må prøve at se på det.

  • #8   10. jan 2012 Vil lige indskyde at så længe han har adresse hos dig, kan i hverken blive skilt eller separeret.

  • #10   10. jan 2012 Heidi- tusinde tak for de nyttige informationer.

    Hvad får du i su udbetalt inkl sulån og forsørgertillæg? Hvis jeg må spørge


  • #12   10. jan 2012 Janni - Du kan ikke rigtigt få noget ekstra tilskud af nogen art før i er flyttet fra hinanden, og blevet separeret. Så på den måde har det noget at sige, hvis manden først flytter når han har fundet et andet sted.

    I må heller ikke dele adresse efter i er blevet separeret, for så bliver separationen annulleret.


  • #13   10. jan 2012 Man kan godt bo samme og blive skilt..
    http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4919


  • #14   10. jan 2012 Men jeg kan så ikke søge om ekstra su eller forhøjet su, før seperationspapirne er gået igennem, eller?

  • #15   10. jan 2012 Linda - Det kunne vi ikke, de ville ikke tage sig af vores sag, før der stod 2 forskellige adresser. Og da vi flyttede sammen igen, blev den automatisk annuleret.

  • #16   10. jan 2012 jeg boede i en periode med min eks mens vi var separeret. så jo det kan man. fra man er blevet separeret og du har papir på det så han den ene part 3 mdr til at flytte..
    jeg har en husleje på 7590 kr i mdr og jeg kan få lidt over halvdelen i boligsikring.


  • #17   10. jan 2012 Hm... Har er vennepar der står for skilsmisse, og har fået at vide at de ikke kan få noget papir på det før de har solgt huset og bor hver for sig.

  • #18   10. jan 2012 Jeg har stået i samme situation som dig.. I kan bo sammen i op til 3 måneder mens i er separerede. I skal være separeret i mindst 6 måneder før i kan blive skilt, med mindre en af jer har været utro (her skal den utro og den der har været den "anden" skrive under på et dokument). Du kan ikke få nogle former for tilskud så længe i har fælles adresse.. Når han er flyttet kan du søge om ordinært og ekstra børnetilskud, fripladstilskud og boligstøtte.. Du kan først få ekstra SU fra det kvartal du er blevet bevilliget ordinært børnetilskud. Husk at han skal være fraflyttet adressen inden den 1 i den måned du søger, ellers får du først fra måneden efter. Og alt skal søges inden den 15, hvis du ønsker tilskud fra den 1.. Hvis der er andet jeg kan hjælpe med, så er du velkommen til at skrive.. Alt mit er først lige faldet på plads i slutningen af december..

  • #19   11. jan 2012 tusinde tak for jeres hjælp. Min mand flytter idag, og flytter self. også adresse med det sammen, men selvom han gør det nu, så kan jeg stadig ikke søge om diverse tilskud og lign. før selve seperationen er blevet "godkendt" eller har jeg forstået det forkert? Mvh Janni

  • #20   11. jan 2012 Du kan godt søge.. Du skal bare gøre opmærksom på at han er flyttet og at i har søgt separation..

  • #21   11. jan 2012 Okay..Ja jeg synes der er mange ting som man pludselig skal have styr på..Suuuuk!

  • #22   11. jan 2012 Der er RIGTIG mange ting man skal ha styr på.. Og den første tid er hård.. Og så økonomisk.. Vi brød i slutningen af oktober, men jeg kunne først få ekstra SU pr 1/1-12, så Tristan og mig har levet på en sten i 2 måneder.. Så mit råd der er: få søgt ordinært og ekstra børnetillæg hurtigst muligt.. Inden den 15, for det er der de kører alle sager.. Så kan du være heldig at få hurtigt besked om du får det bevilliget eller ej, og så kan du få søgt ekstra SU.. Man kan desværre ikk blive bevilliget ekstra SU før man får det andet fra kommunen..

  • #23   11. jan 2012 -Kan jeg godt søge alt det der idag nede på kommunen, selvom jeg ikke har fået separations-papirene endnu?

  • #24   11. jan 2012 Janni - Prøv, nogle vil være flinke og tage ansøgningen og bede dig sende den når du har modtaget den. Andre vil afvise den, det gjorde de med mig.

  • #25   11. jan 2012 Jeg kunne godt søge inden separationen var gået igennem...

  • #26   11. jan 2012 Malena - Underligt der kan være forskel, jeg havde en kamp uden lige med både kommunen og statsforvaltningen.

  • #27   11. jan 2012 Vi havde ingen problemer med det.. Overhovedet..

  • #28   11. jan 2012 Malena - Det er da altid noget, for min kamp var virkelig ikke sjov. Men dejligt at høre at ikke alle skal kæmpe sådan. Håber for TS at hun kommer nemt igennem det.

  • #29   11. jan 2012 Mia - Det håber jeg også.. Det er i forvejen ikk særlig sjovt at skulle igennem..

  • #30   11. jan 2012 Malena - Nej det er det godt nok ikke.

Kommentér på:
Skilles, hva så?

Annonce