Knude i brystet . {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at jeg de sidste 4 mdr har døjet med smerter i alle led og muskler , nogle dage mere end andre . Jeg erså træt på trods af 8 timers søvn, og har hovedpine dagligt.
Jeg kontaktede min læge i starten af oktober sidste år og hun mente det var mit hormonspejl der var ved at stabilisere sig .
Efterfølgende blev det lidt bedre men en måned efter gik det ned af bakke .
Jeg ringede til min læge her i januar og var afsted i tirsdags hvor hun undersøgte mig og tog 9 glas blod til diverse prøver .
Hun kunne af goe grunde ikke give en afklaring inden hun fik svarene .
Men i fredags får jeg en stikkene smerte i mit højre bryst og finder en knude på størrelse med en glaskugle . Hun nævnte godt at det kunne være tegn på alvorlige sygdomme men at man ikke skulle tage sortere på forskud - men nu er jegSÅ bange .
Jeg skal derned i morgen igen og får hende selvfølgelig til at undersøge det . Jacob nægter at tale med mig om det !
Har nogen af jer haft knuder i brysterne nogensinde , og hvis ja hvad var det så ?
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Synes bare det er så uhyggeligt at 1ud af 10 kvinder får brystkræft og jeg kender personligt ingen .
apr 2008
Jeg håber det bare er en godartet knude som en mælkekirtel eller lignende .
Tak for svarende
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
rigtig rigtig mange kvinder, har knuder uden de er ondartede.
Kender til flere som er hos lægen flere gange om året, for at få taget biopsi, fordi de så ofte får nye knuder.
Det behøver ikke betyde kræft - overhovedet. og hvis det gør, har du højst sandsynligt fundet det i god tid!...
Det er rigtig svært at slappe af, når man tænker på den slags og bekymrer sig, men det er sikkert en ganske harmløs knude - det er de flste trodsalt
apr 2008
Jeg kan bare slet ikke styre det lige nu . På den ene side er jeg rædselsslagen , men på den anden side vil jeg være lettet over at vide hvad der er galt .
Jeg er så træt og har så ondt , og ingen af mine nærmeste forstår det ud over Jacob . Jeg er normalt ikk en der pylre men det her har sq ramt hårdt .
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Hvor er jeg ked af at læse det her altså!
Men som de andre siger, så rolig indtil du har fået svar... Tror nu også bare det er en kirtel eller sådan!
Kæmpe krammer herfra, skriv endelig hvis du har brug for at snakke.. KNUS
apr 2008
apr 2008
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Da jeg fik lavet celleskrab, som var helt standard, og total rutine var jeg også ved at døøøøø da jeg skulle vente på svar!! Var så bange for at der måske var noget.
så jeg forstår fuldstændig. Du skal bare igennem i dag, og så til lægen i morgen, så er du lidt tættere på at vide noget
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Tror jeg ville gå helt agurk over det selv!
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
apr 2008
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
kan godt være muligheden er mindre jo yngre du er MEN der er altså små børn på 3 år der får kræft.... så man skal ALDRIG sige man er for ung...
fru nøhr jeg krydser fingre for det viser sig ikk og være noget alvorligt...
men det er godt at høre du får det undersøgt... jo tidligere det bliver opdaget jo nemmere er det og behandle hvis nu det sku vise sig og være kræft...
selv bliver jeg undersøgt for kræft en gang hvert andet år....
har nemlig en del i familien der har lidt af det ud af alle dem har kun 1 overlevet.... så jeg frygter klart selv og få det...
fru nøhr... skriver ikk alt det her for og skræmme dig... men jeg sys bestemt ikk mankan sætte alder på sådan en sygdom.. det er bare det der er min pointe...
jun 2009
som jeg skrev til ts prøver jeg heller ikk på og skræmme hende men det er altså vigtigt at man heller ikk sidder og gør det til mindre end det er... når nu emnet er oppe så kan man liie så godt ligge kortene som de er... ja risikoen er mindre jo yngre du er... MEN den er ikke væk fordi hun eller vi andre er unge.... jeg sys det vigtigt og være både åben og helt hudløst ærlig omkring sådan en sygdom som kræft liie meget om det bryst kræft eller andre former for kræft...
jeg håber virkelig for ts at det er noget godartet... og eg sys det er rigtig fint hun får det undersøgt mine tanker og krydsede fingre er med hende...
jun 2009
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
jun 2009
jeg hopper stille og roligt ud af emnet igen med håb om for fru nøhr at hun får et rigtig godt svar i morgen....
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 158
Sender dig nogle varme tanker, det er ulideligt at gå med selv.
apr 2008
Hun bad mig mærke efter på hals og nakke for lymfekirtlerne og der er også flere der er hævet og ømme .
Hun har svarende på blodprøvers i morgen og regner med at sende mig videre efter jeg har set hende i morgen . Som minimum skal jeg have en mammografi .
Hun sagde dog også at jeg ikke skulle blive bange men at det var en ny ordning man kaldte pakkeløsning for at undgå spildtid hvis det skulle være det værst tænkelige .
Hun mente at chancen er meget lille grundet min alder og min form .
Loge en Update herfra .
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 158
apr 2008
apr 2008
Min læge nævnte også fibro men hun ville helst ikke komme med nogen udmelding inden hun havde testet for alt , men det var selvfølgelig før jeg fans knuderne
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 35 Svar: 626
Jeg håber det bedste for dig, og selvfølgelig må du have lov til at være rædselsslagen!! Det var jeg virkelig også!!
Knude i brystet .