"akut" hjælp søges - RYGSMERTER ! {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at jeg sidst på sommeren blev sparket af en hest, og da jeg ramte betongulvet efter en "flyvetur" på halvanden meter, ramte jeg skævt, dvs med både venstre side af hoften, og højre skulderblad... - Derefter har jeg gået til fysioterapeut hvor jeg stoppede da jeg ingen smerter havde, og det er nu 3 mdr siden... det var dengang.
Det resulterede i en indre blødning i rygsøjlen, umiddelbart harmløst, og "kuren" mod mine rygsmerter var at jeg fik bevæget min ryg noget mere...
Igår aftes begyndte jeg så at få nogle smerter øverst i den ene balle, som om jeg havde brugt mine muskler for meget... Og da jeg vågnede i morges havde jeg en bidende og stikkende smerte i lænden, jeg kunne ikke stå ud af sengen, og da jeg endelig kom op, havde jeg meget svært ved at gå... Idag har jeg prøvet at slappe af så meget som muligt, hvis jeg finder en god stilling at ligge i, og slet ik bevæger mig, er det til at holde ud, og ellers er det til at tude over !.. Jeg ryster simpelthen af ren og skær smerte når jeg sidder op..
Jeg har taget en lille dosis morfinlignende medicin, det er nu omkring to timer siden, og jeg kan overhovedet ikke mærke nogen forskel :S ... Jeg frygter at jeg ikke kan sove i nat..
På mandag starter jeg på uddannelse, så håber det er ovre der.. Men lige nu er problemet... hva *BIP* skal jeg gøre :S ?..
Er det bare at bide det i mig, mere smertestillende, varme, kulde, skal jeg strække ud, prøve at massere det, vagtlæge... hva skal jeg gøre :S ?..
Det er ikke muskelsmerter jeg har i lænden, det er længere inde, og på et meget lille sted, det føles som om det er lige ved siden af min rygsøjle, og lige omkring trussekanten...
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
Dog tænker jeg at hvis det er så slemt som et siger, måske skal prøve at ringe til vagtlægen og gøre hvad de mener. Det kan jo aldrig skade at ringe og forhøre dig.
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Ring ti vagtlægen
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 55 Svar: 646
Jeg vil lige prøve at give vagtlægen et kald (: .
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
jan 2011
Så nu skal jeg hente mig nogle piller (: ...
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 90 Svar: 2.061
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
og fik og øvelse a fys før de viste det var en diskos så det blev det værre a .. så gi en update
jan 2011
Jeg er glad for at jeg har nogle dejlige tøser som jer, at dele mine elendigheder med (:
mar 2008
mar 2008
tro de er uddanet i a sige tag en smerte stillende el det er virus det kan man ikk gøre noget ved.. he he
jan 2011
Oftest får man afvide at det skal løbes væk, man skal slappe af eller tage noget smertestillende..
Tænk at de ik lærer mere på sådan en lang uddannelse alligevel..
mar 2008
og jeg har da aldrig læst medicin eller noget ;=)
jan 2011
Med den første rygskade jeg fik, faldt jeg pludselig sammen, og det sortnede for øjnene af mig, og min ryg var helt deform... Da jeg kom til lægen fik jeg afvide "det er hold i ryggen, slap af et par dage" ... Så tog jeg da til en anden læge efter en uge, og fik så afvide at det var mit skulderblad der var gledet ind under mine ribben og havde sat en nerve i klemme... Hold i ryggen, min bare *** !
mar 2008
jan 2011
mar 2008
"akut" hjælp søges - RYGSMERTER !