{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

fuck systemt {{forumTopicSubject}}

hvor er jeg træt af systemet....

miste mit job i marst 2011 og søger søger og atter søger. intet job, men så desværre fået problemer med ikastnerve at min læge har sagt jeg pt skal sygmelde mig, da ikke vil kunne arbejde med mit ben før vi fået styr på det.

ringer og melder mig syg til akassen og jobcenter, som så lige spørge hvor længe er syg og dir og dat. og det ved ikke kommer jo an på behandlin virker.

men så siger så til mig, ja du har 3 dags ferie i april månede ja den kan ikke får hvis du syg...

jamen det er bestillt og i skal ikke betale mig jo de tre dage... nej men er syg har ikke ret til ferie. jamen jeg skal ned og besøg min familie og rejse en betalt, og kan ikke får penge tilbage. øvøv altså.

synes bare det er noget lort den bestilt det koste dem ikke krone jeg er væk de tre dag. op til påske hvor at min datter heller ikke kan komme i vuggestue og alligvel skal tag mig hende


måtte bare ud med det. så gal og sur lige nu, og samtid rigtigt ked, for vi have virkelig sparet op til denne ferie. hvad fanden skla man gøre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fuck systemt
  • #1   2. feb 2012 Meld dig rask før ferien hvis du stadig er syg;-)

  • #2   2. feb 2012 er det jobcenteret eller akassen som siger dette ???? fordi du er som sådan ikk på kontanthjælp så du burde have lov at rejse...

    da manden var på orlov og fik barselpenge eller hvad det hedder fra kommunen fik vi at vide man godt måtte rejse da man ikk er på kontanthjælp.


  • #3   2. feb 2012 nej er på dagpenge akassen. men det er begge steder som siger det


  • #4   2. feb 2012 men kan så sygemelde mig igen efter hvis jeg syg stadigvæk
    hvis jeg rask melder mig


  • #5   2. feb 2012 Man har os ret til ferie på kontanthjælp, du skal bare havde været i systemet min 11 måneder og den 12 måned har man så ret til 4ugers ferie:)

    Men tag afsted alligevel hvordan skulle de finde ud af det ?? Så får du bar penge for at rejse penge på


  • #6   2. feb 2012 ja jeg måtte også for jobcneter men er blivet sygmeldt idag og så siger begge nej


  • #7   2. feb 2012 stik prøver, og hvis det opdags, så er noget rigtigt røv


  • #8   2. feb 2012 man har ikk ret til ferie sagde min kommune da jeg var på kontanthjælp. så det er da lidt underligt at der er forskellige regler.

    Altså hvis det bare er til steder i DK så kan du tage af sted - men vis du skal flyve osv ville jeg ikk da du kan blive stoppet i tolden


  • #9   2. feb 2012 det er spanien
    skal besøg min far som er der ned og hele familie kommer


  • #10   2. feb 2012 Du er jo sygemeldt og kan ikke arbejde, derfor antages det at man så heller ikke kan tage på ferie.

  • #11   2. feb 2012 ja det forstår godt. men har været sygmeldt før hvor jeg fik lov, men fik ingen sygpenge i denne uge


  • #12   2. feb 2012 men måtte bare også ud med dette


  • #13   2. feb 2012 Det er fordi du kommer på sygedagpenge når du er sygemeldt, og der er andre regler når det er kommunen som betaler.. De bliver nød til at lave en fælles regel for alle sygemeldte, da de ikke mener man kan tage på ferie hvis man er for syg til at arbejde..

    Jeg fik ekstra ordinært lov til at rejse til Island, ferien var bestilt og betalt og vi skulle til bryllup deroppe. så jeg fik lov selvom jeg var sygemeldt.. smiley


  • #14   2. feb 2012 hvor søgt du om det henne
    ?????


  • #15   2. feb 2012 Faktisk er det ikke ens for alle syge.. for jeg har altså også rejst på sygedagpenge, men min sygdom var ikke en der holdt mig i sengen, blot en der forhindrede mig i at arbejde.. og ved at nogle kommuner endda ligefrem opfordre til at komme lidt væk hvis det fx er stress man er sygemeldt med..

  • #16   2. feb 2012 Jeg snakkede bare med dem i telefonen, hvor de var meget søde og gav mig lov.. Jeg forklarede dem situationen.. Mener det bare var min a-kasse jeg snakkede med, som er Foa..

  • #17   2. feb 2012 du må da ringe til dem igen og forklare tingene en gang til smiley

  • #18   2. feb 2012 oki.... ja forstå godt... problem er jeg ikke kan lavet et fys arbjede lige nu, da det giver mig krampe.


    det kan også være når jeg komme i behandling fra i morgen af, at det løser sig...


  • #19   2. feb 2012 tak linda h det vil jeg så gøre her om 14dag når jeg skal der op igen


  • #20   2. feb 2012 takke alle....

    det ikke fordi jeg synde og forstår også at der nød til være regle, men blev sgu pænt ked, og pga det pænt hård ord der blive snakke med.
    men tror jeg tag med min læge. og man kan sige jeg begynder min behandling i morgen og det kan være det hjælper jo. som jeg håber da det er eneste form for behandling pga jeg også er gravid


  • #21   2. feb 2012 Når det er det Gladsaxe kommune sir lovgivningen er:) jeg følger jo blot den lovgivning smiley har os fået det på skrift smiley

  • #22   2. feb 2012 så håber behandle hjælper ellers er sgu lang tid går med smerte


  • #24   2. feb 2012 Det er vel egentlig fair nok at man ikke kan tage en fysisk rejse til spanien, når man ikke kan passe et job????

    Jeg måtte selv aflyse en bestilt rejse forrige år, fordi jeg var sygemeldt med angst. Det er super ærgerligt, men kan på sin vis godt forstå det. altså hvis man er for syg til at arbejde, må man i princippet også være for syg til den slags fornøjelser. Jeg tænker, med din iskiasnerve i klemme, så kan det jo heller ikke være rart eller smart at sidde i et fly i flere timer?

    Ja, du kan raskm elde dig, tage afsted og så sygemelde dig igen, men lur mig om ikke der kommer et par spørgsmål fra kommunen, hvorfor du lige var rask den ene uge du pudsigt nok skulle afsted smiley så pas på.

    Ved som sagt hvor super ærgerligt det er, men du siger at i har sparet sammen til ferien? Du og din nærmeste kan altså få pengene tilbage, hvis det er sygdom der gør at du ikke kan rejse. Går ud fra at du har bestilt afbestillingsforsikring?


  • #26   2. feb 2012 Linda/ Marianne og Lars: Så efter jeres mening så må jeg aldrig tage nogen steder resten af mit liv ?? for jeg har fået pension pga min sygdom, så i princippet er jeg jo sygemeldt for evigt..

    Jeg synes som sagt det kommer an på hvorfor man er sygemeldt.. nogle sygdomme både fysiske og psykiske gør man ikke kan passe et job, men man kan godt klare andre ting og behøver ikke ligge i sengen og glo..
    Er man sygemeldt med influenza, nej så kan man selvfølgelig ikke rejse..
    Og typen af rejse betyder jo også noget.. jeg ville fx aldrig tage på ski ferie, det er for hård og for koldt til min krop..


  • #27   2. feb 2012 Jamen jeg håber at det hjælper at vi begynder behandling i morgen, og håber det hjælper. Grunden til lægen har sygemeldt mig er pga jeg er gravid og de kam ikke tilbyde mig andet ind fys, pga gravitet. Og det her med mit ben helst ikke skal blive værre. Da der ikke er andre behandling eller undersøgelse pt pga graviditet

  • #28   2. feb 2012 jeg havde også problemer med iskiasenerven under min ene graviditete og kunne næsten ikke gå, men fysioterapi hjalp megameget - så op med humøret måske er du raskmeldt og kan afholde ferie - de er trods alt næsten 2 mrd til :-)))

    bortset fra det syns jeg det er en fornuftig regel at have at man ikke holder ferie når man er syg , ligesom man har ret til erstatningsferie hvis man bliver syg inden ferien , disse to ting kunne jo nemt kolliderere, jeg kunne da godt forestille mig en arbejdsgiver der ville vægrer sig mod at give erstatningsferie hvis andre holdt ferie som syge.......



  • #29   2. feb 2012 Signe, jeg synes også din situation er en helt anderledes, du er udredt og fundet "uegnet" til at arbejde, grundet en kronisk sygdom.

    Hvis man er syg for en periode, og i dette tilfælde en fysisk sygdom hvor ts er blevet sygemeldt pga hun skal holde sig i ro for ikke at det bliver værre med benet, synes jeg det er fair nok at man heller ikke kan sidde i et fly eller rende rundt i et andet land.

    Tania: jeg selv var sygemeldt med stress relateret angst og i den sidste halvdel af min sygemelding, følte jeg også godt at jeg kunne tage på den planlagte rejse, netop fordi det var stress og angst, mener jeg at jeg kunne have godt af det. Men man er jo også nødt til at skære alle over en kam med dette som med alt andet i Danmark, fordi der ikke er ressourcer til at enkelt behandle/tage stilling individuelt. Det er irriterende og sørgeligt, men sådan er det jo.

    Jeg ændre dog ikke mening omkring lige dette sygdomstilfælde, da ts jo netop skal behandles og holdes i ro, og ingen af delene kan lade sig gøre hvis hun rejser ud af landet. Så nej, her synes jeg faktisk at det er ok at hun ikke må rejse til spanien.


  • #30   2. feb 2012 Linda: Da jeg rejste på bryllupsrejse var jeg ikke udredt og havde ikke fået min pension.. men vidste jo hvad jeg fejlede.. så hvis jeg kan rejse nu med min sygdom hvad var så forskellen fordi kommunen endnu ikke havde besluttet hvad de ville ?
    Som sagt synes jeg det kommer meget an på hvilken type sygdom og hvilken type rejse..
    Nej man kan ikke være på sygedagpenge resten af livet.. men en pension er jo egentlig en permanent sygemelding..

    Marianne: Som skrevet opppe over var jeg jo ikke udredt eller havde fået pensionen da jeg rejste... Giver bare ikke helt mening at man ikke kan rejse som sygemeldt (med forbehold for sygdom og rejse type) men at hvis man så erklæres aldrig at kunne arbejde igen dvs permanent syg (med samme sygdom) så er det pludseligt ok at rejse..
    Men jeg udtalte mig ikke om denne sag direkte men generelt.. netop med forbehold for sygdom og typen af rejse.. fx er TS rejse jo blot et familie besøg bare i udlandet og hverken aktiv eller dase ferie.. synes egentligt man altid mburde kunne besøge sin familie hvis man selv føler man kan..


  • #31   2. feb 2012 Linda: Hvor pokker skriver jeg dog også at en pension er en sygemelding med sygedagpenge ?? det ved jeg ikke hvor du får fra..
    Jeg skriver at jeg tog på bryllupsrejse som sygemeldt.. før jeg fik min pension.. men jeg var jo hverken mere eller mindre syg der.. min sygdom forhindre mig desværre i at passe et job, men den skal ikke forhindre mig i at leve og jeg ville da ikke aflyse min bryllupsrejse fordi jeg tilfældigvis gik og ventede på at blive udredt af kommunen..
    Og så skrev jeg at en pension jo i princippet er en sygemelding for resten af livet.. idet det jo er en konklusion om at man er for syg til at arbejde både og og i fremtiden.. man holder jo ikke op med at være syg når man får pensionen..
    Og jeg ved jo altså godt hvad en pension er når jeg jo selv er pensionist.. og så regner jeg med at du mener for syg til at arbejde ikke rejse smiley
    Tjahh jeg forstod det som at TS er syg med benet samtidigt er hun så gravid hvilket gør behandlingen svær (sikkert pga meget medicin ikke må tages som gravid) og hun kan ikke udføre sit job med benet fordi graviditeten ligger ekstra vægt på samt ekstra pres mange steder.. Tror ikke at nogen ville mene der var noget galt i at hun tog sin bil og kørte ned til sin far et par dage i den situation eller ?? men fordi far bor i udlandet er det pludseligt forkert..


  • #32   2. feb 2012 Nå, jamen jeg forstår det sådan at ts har problemer med iskiasnerven, som er et ret udbredt fænomen når man er gravid. Så graviditeten har følger for ts i form af iskias nerven.

    Jeg mener bare at hvis det er så slemt med iskias nerven, så kan det da heller ikke være rart at sidde i et fly i flere timer og generelt alt det besvær der er forbundet med en flyrejse, gå laaaaant i lufthavn fo at komme til terminal, sidde lidt preset i flyet osv.

    Signe i den perfekte verden, så havde vi ressourcer til at kigge individuelt på hver sygemelding, men det kan man ikke forlange med alle de syge der i danmark i dag, vel.

    Og når det er sådan at man ikke kan det, så synes jeg reglen er fair. Jeg har selv lidt under den som skrevet, men har altså stadig den holdning. Det ville da ikke være fair, for f.eks arbejdsgiver, at de skal ligge og betale løn til en medarbejder ( i hvert fald det kommunen ikke dækker) og så finde ud af at vedkommende alligevel er rask nok til at fare til udlandet mm. Så ville jeg nok som arbejdsgiver blive lidt øv.

    Og ja det kommer an på hvad sygdom det er og hvilket rejsemål, men igen, det har vi bare slet ikke ressourcer til at sidde og kigge individuelt på.


  • #33   3. feb 2012 Marianne: Nej helt enig i at der ikke rigtig er folk til at tjekke alle individuelt og give ok.. og ja man er nød til at have samlede regler.. det var mere at nogle herinde mente at hun ikke kunne tillade sig det.. og da tænker jeg at hvis hun mener hun kan klare det (hvem ved måske hun har hjælp så hun ikke skal gå osv) fordi det netop er et familie besøg og jo ikke "ferie".. og fordi folk med garenti intet havde sagt hvis hendes far boede i Danmark smiley
    Folk kom lidt til at lyde som i folkeskolen hvor man skulle ligge i sengen hvis man var syg.. voksne mennesker mener jeg godt selv kan tage stilling til hvad de kan og ikke kan (eller de burde kunne)..


  • #34   3. feb 2012 Linda: Jamen er da helt med på at man bør følge reglerne, men derfor kan man vel godt være uenig i reglerne..
    Men hvad er forskellen på om man er på sygedagpenge fordi man endnu ikke er udredt eller har fået pensionen ?? (nu snakker vi generelt ikke denne sag for ved godt hun ikke er på vej imod pension heldigvis)..Altså du skriver at hvis man kan rejse så kan man også arbejde.. men burde det så ikke være det samme når man er pensionist ?? altså hvorfor må en pensionist gerne kunne rejse uden at kunne arbejde ?? håber det gav mening smiley
    OG hvis TS skrev at hun ville tage en weekend til skagen og besøge sin far ville du så mene det var ok som sygemeldt eller no-go for man må jo ikke rejse som syg ??


Kommentér på:
fuck systemt

Annonce