{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

hjælp med afspadsering/ferie inden barsel... {{forumTopicSubject}}

situationen er den at mit vikariat udløber den 31 maj. jeg skal gå på barsel fire uger før termin og det må være fredag den 13 juli. Står så i den situation at jeg på mit arbejde har 100 timer til afspadsering + jeg har 40 timers ferie tilgode som skal afholdes inden det nye ferieår fra 1 maj.. Fra den 1 maj får jeg så ferie på ny, som så nok også skal afholdes inden min barsel.. hvordan ville i gøre det?? smiley tænker der er to muligheder:
1 - afholde afspadsering og ferie inden 1 maj og afholde ferie fra 1 maj og seks uger frem, hvor jeg så ca får 5 ugers arbejdssøgning da jeg er ledig, inden barsel
2 - afholde afspadsering og ferie slut april og frem til 31 maj hvor jeg går af, hvor jeg så der starter mine 6 ugers ferie, så jeg går direkte fra ferie til barsel..
nogle af jer som har prøvet det, som så kan anbefale hvad er bedst for en når man er højgravid til den tid!! ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp med afspadsering/ferie inden barsel...
  • #2   6. feb 2012 Tanja - tak smiley du kan ligefrem svare på mere end de kunne i a-kassen/kommunen smiley så det var som en start en god god hjælp... troede netop ikke man måtte få en ekstra "pose" penge når man gik på dagpenge

  • #4   6. feb 2012 nå for sivern da smiley ja der kan man bare se.. mange tak for svaret

  • #5   6. feb 2012 Lige vigtigt at huske, at det ferie, som du ikke kan nå at afholde først kan udbetales når den periode, hvor det burde have været holdt er ovre.
    Dvs. 3 ugers sommerferie først kan udbetales efter oktober, ved godt du sagtens kan nå at holde dem.
    De sidste tre uger kan så først udbetales til maj næste år, da du ikke på nuværende tidspunkt kan garantere med 100 % sikkerhed, at du ikke kan afholde dem - dybt latterligt, da du jo selv ved, hvor længe du vil holde barsel osv. men det var den besked jeg fik.

    Personligt, tror jeg, at jeg ville holde alle seks uger lige op til barsel, simpelthen for, at slippe for deres aktivering i den periode. Du har simpelthen ingen anelse om, hvad de kan finde på at sende dig ud i, og når det er så tæt på, at du skal på barsel synes jeg det er vigtigt du passer på dig selv.


  • #6   6. feb 2012 janni - ja kan netop godt nå at afholde dem og tror jeg vil have sat mig ned i aften sammen med manden for at regne ud på det hele.. og tror muligvis jeg vil have overflyttet min 6 ferie uge her fra dette ferieår og så holde det i maj.. så jeg ca skal holde midten af maj + jeg så har al min afspadsering. men kan da godt se når man borer dybere og dybere ned at jeg ikke har lang tid igen på arbejdet... ca 2 mdr smiley

Kommentér på:
hjælp med afspadsering/ferie inden barsel...

Annonce