{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Enlig på SU? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvordan ser økonomien ud, når man er på su som enlig mor?

jeg synes det er ret svært at finde rundt i, når man kigger på deres hjemmeside.

Er der nogle af jer herinde, som er enlig og studerende, og kan fortælle hvad I ca. har udbetalt?

Jeg vil gerne uddanne mig, men hvis ikke det kan løbe rundt økonomisk, må jeg jo finde noget andet end skole, så jeg kan få løn undervejs.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Enlig på SU?
  • #1   9. feb 2012 jeg er enlig mor på su , jeg får udbetalt 8.303 kr . men jeg har taget su lån oveni så får jeg udbetalt 12650 kr. smiley

• #2   9. feb 2012 Puuh, 8303, det var godt nok ikke meget :S

Men det er så uden boligsikring?
    Jeg vil meget nødigt sætte mig i gæld, hvis jeg kan undgå det.
    Men jeg har ingen ungdomsuddannelse, og det er jo ofte vejen frem, hvis man vil noget..

• #3   9. feb 2012 ja det er kun selve su smiley , det er meget forskelligt hvad folk får i boligstøtte jo (: , jeg får selv 2007 kr .

ja folk mener godt nok man skal ha sig en uddannelse før det er til at få sig et job på længere sigt smiley

• #4   9. feb 2012 Lever du meget skrabet så, eller er det derfor du har taget su-lån?

I dag er jeg på KH og klarer det fint nok, men er da ikke lgiefrem rig.
    Dog bor jeg i en lille bolig, som jeg forhåbentligt flytter fra inden for det næste år (gerne før). Og det vil jo betyde en større huslejeudgift, men dermed også mere i boligsikring.

• #5   9. feb 2012 Jamen har faktsik kun taget su lån for at spare penge op til kørekort smiley , men kan godt klare mig uden su lån uden problemer, vil bare gerne lige ha penge til det kørekort, så regner jeg os med jeg stopper min su lån igen (:

men nu bor jeg så os rimlig billigt smiley

• #6   9. feb 2012 Jeg bor i lejlighed til 6000 kr i mdr, og kunne som sådan godt klare mig på SU uden lån, uden at føle jeg ikke kunne leve ..

• #7   9. feb 2012 Anna Faustina,
    det er rart at høre..

Når jeg regner på det, burde det også kunne lade sig gøre uden lån. Eller måske med blot et lille lån..

de steder jeg er skrevet op, ligger huslejen på 6000-7000 kr og jeg får jo ca. halvdelen i boligsikring. Og vil få friplads til Vito.
    Så det er mest halvdelen af huslejen + forbrug. Og selvom jeg jo nok ikke vil vælte mig i penge, burde det kunne løbe rundt..

• #8   10. feb 2012 ACS : Du behøver jo heller ikke tage fuldt lån smiley
    Her overvejer vi om farmand skal tage et lille lån når han ikke får ekstra su mere. F.eks. bare 1000 kr ekstra i måneden vil jo gøre en forskel smiley
    Vi vil nemlig helst heller ikke sætte os i gæld, men det er bare billigere igennem su, hvis man mangler lidt.
    Tror der hvor det går galt for mange er dem som f.eks. tager max lån i alle de år de studere, så er det altså svært at betale tilbage, eller det tager hvertfald lang tid smiley

• #10   10. feb 2012 Er glad for at høre jeres erfaringer, og glad for at det kan lade sig gøre..
    Må kigge mit forbrug igennem, for det burde kunne lade sig gøre at skrue ned for det. Lige nu får jeg jo ca. 3000 mere udbetalt.
    Men det burde da være til at finde, og ellers kan et mindre lån som du Mette, foreslår, være vejen frem..

Tror jeg skal tage ned og snakke det igennem med ung mor-vejlederne, og evt. kigge på noget budget sammen med dem.

Tusinde tak for svar - det virker da til at det kan lade sig gøre!

• #11   10. feb 2012 Det er en investering at tage en uddannelse - siger de kloge , smiley

Kommentér på:
Enlig på SU?

Annonce