{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Supplerende kontanthjælp
  • #1   16. feb 2012 wauw - kan man virkelig få det? smiley

• #2   16. feb 2012 Uh, må hellere lige høre med her, da jeg skal starte uddannelse senere på året..

• #3   16. feb 2012 tvivler stærkt på det kan lade sig gøre, da der somregel gælder de samme regler som ved SU smiley

• #4   16. feb 2012 jeg gik i klasse med en på sosu der fik det. det var odense kommune. hvordan og hvorledes ved jeg ikke smiley

• #5   16. feb 2012 Hun spørger fordi hun VED det kan lade sig gøre da hun har et par veninder som får det... Det er åbenbart bare ikke alle kommuner der har det... Derfor spørgsmålet smiley

• #7   16. feb 2012 Jeg har to veninder som får det, plus at min veninde også kender to der får det og de er allesammen enlige mødre!

Ja elevlønnen er 9000 før skat!

• #9   16. feb 2012 Lene - Ja? Hvordan skulle jeg ellers kunne overleve med 5500 udbetalt?

• #10   16. feb 2012 Der er lukket i de fleste kommuner for disse tilbud da det er sparetid!
    Men jeg fik tilbudet for 2 år siden, men blev gravid...

• #11   16. feb 2012 Sonne - Okay, det var da træls. De sparer jo halvdelen af min kontanthjælp på at jeg tar en uddannelse fremfor at jeg går hjemme, og jeg er sygemeldt så jeg "skal" ikke søge job.

• #12   16. feb 2012 Tilgengæld er du under 25, og går derved under deres lov eller hvad det hedder så de kan give dig et uddannelses pålæg.... Det vil sige de kan tvinge dig i uddannelse.... Det blev en masse jeg gik på jobcenteret med.... Derudover kam du ikke stille det op på den måde med de spare halvdelen af din kh, for på sigt skal du jo af kh'en!

Det går nok for mit vedkommende, jeg er 25, og er berettet til voksen lære nu....

Derudover har jeg et issues, min telefon er ikke hel smiley

• #13   16. feb 2012 Sonne - Nej, de kan ikke tvinge mig i noget som helst så længe jeg er syg, og grupperet som jeg er :o)

Send en pb.. Gider ik bruge forummet til det der.

• #15   16. feb 2012 Lene - Det er jeg godt klar over, men det er ikke det jeg vil arbejde med. Vil gerne være frisør eller dyrepasser, og ingen af de uddannelser er SU-berretiget. Har ikke lyst til at tage en uddannelse, bare for at tage den, og så ikke ha interessen derfor.

• #16   16. feb 2012 Hot- ja det kan man også i Gladsaxe kommune!

Når man er under 25.
    Man Skal op med lønsedlen på kommunen også udbetaler de resten op til alm. Kontanthjælp. De vil gerne have unge i job, men er jk svært at leve for 5500
    Om måneden med to børn

• #17   16. feb 2012 Jeg er mor - Okay, mange tak. Så kender jeg da 3 kommuner der gør det .. Det vil jeg sige til min sagsbehandler, så må hun jo ringe og få rådgivning af de andre kommuner, for den lovgivning er da landsdækkende. Der må jo være en eller anden paragraf.

• #18   16. feb 2012 Hot, jeg fik da su på dyrepasseren ??
    Er det virkelig lavet om:) vildt:)

• #19   16. feb 2012 Hot- desværre er det hver enkeltes kommunes valg:)

• #20   16. feb 2012 Jeg er mor - Du fik vel ikke SU i praktikperioderne? smiley Iflg. www.ug.dk får man elevløn på 9000kr og slutløn på 14000kr.

• #21   16. feb 2012 jeg vil lige sige at selvom du er under 25 og du nu ikke havde været syg kan de ikke tvinge dig til uddannelse der gir mindre udbetalt end kh. min mand blev nemlig fyret samme år vi fik freja og de ville også pålægge ham udd men fandt ud af at det måtte de ikke når han havde børn.

hende fra min skole var også enlig. du må hører på kommunen, de er nok villige til at give det hvis de føler du er seriøs og kan gennemfører det så du på sigt kommer ud ad systemet smiley

• #22   16. feb 2012 Carina - Har desværre snakket med min sagsbehandler som siger at hun ALDRIG i hendes 7 år på Ringsted kommune har HØRT om det, og det har hendes (ene) kollega heller ikke. Men jeg sagde til hende at Faxe, København og Græsted kommune tilbyder det, så hun må undersøge det lidt nærmere.
    Tak fordi du sagde det, det vidste jeg slet ikke :o)
    Min veninde prøver at finde paragraffen frem så jeg har noget at forholde mig til.

• #23   16. feb 2012 3. Unge under 25 år uden uddannelse med forsørgerpligt for hjemmeboende
    børn og unge uden uddannelse mellem 25 og 30 år.
    Unge i denne gruppe skal have et aktiveringsforløb, der hjælper dem til at
    komme i varig ordinær beskæftigelse. For en mindre gruppe af disse unge
    vil et tilbud om ordinær uddannelse på hidtidigt ydelsesniveau være en mulighed.
    Unge, som enten er forsørgere eller har betydelig forudgående ledighed på
    mindst 15 måneder på offentlig forsørgelse inden for de seneste tre år, kan
    modtage tilbud om ordinær uddannelse, herunder SU-berettigende uddannelser
    på hidtidig ydelse, eksempelvis på dagpenge. Jobcentret kan give
    den unge dette tilbud, hvis de vurderer, at tilbuddet om uddannelse er den
    hurtigste vej til varig tilknytning til arbejdsmarkedet.
    Denne gruppe bliver således tilgodeset i forhold til tidligere, idet en større
    gruppe unge end i dag får mulighed for at tage uddannelse på hidtidig ydelse.
    Ved at tilbyde uddannelse på hidtidig ydelse får den unge et ekstra incitament
    til at kvalificere sig til arbejdsmarkedet. Der er begrænsninger på,
    hvilke uddannelser der kan gives som tilbud. Det skal være uddannelser,
    som arbejdsmarkedet enten har brug for eller forventer at få brug for, og
    der må højst være tale om mellemlange videregående uddannelser som for
    eksempel skolelærer og sygeplejerske.
    Eksempel:
    Ditte Christensen er 23 år og mor til en 2-årig datter. Hun er på kontanthjælp
    og har med flere kortvarige ansættelser aldrig fået varigt fodfæste på arbejdsmarkedet. Ved samtale med jobcenteret bliver
    hun tilbudt at tage en uddannelse som sygeplejerske, mens hun bevarer
    sin kontanthjælp. Det sker, fordi jobcentret vurderer, at hun vil
    kunne gennemføre denne uddannelse, hvis hun får mulighed for at
    gøre det på en ydelse, der svarer til den kontanthjælp, hun får. Skulle
    hun uddanne sig til sygeplejerske på SU, ville hun med stor sandsynlighed
    ikke gennemføre uddannelsen.

fandt dette her: http://www.bm.dk/Beskaeftigelsesomraadet/Flere%20i%20arbejde/Afbureaukratisering/~/media/BEM/Files/Dokumenter/Beskaeftigelsesomraadet/Afbureaukratisering/unge.ashx

så det kan godt lade sig gøre smiley

• #24   16. feb 2012 men det er så fra 2008 så ved ikke om der er sket yderligere ændringer smiley

• #25   17. feb 2012 Carina - reglerne er lavet om i 2010.... Det offentlige KAN når man er under 25år Ove dig et uddannelses pålæg, om du er forsørger eller ej, bare du har været ledig 6mdr.... Her i januar er 2 af mine veninder blevet pålagt uddannelse trods de er forsørgere, den ene til en lille dreng, den anden til 2 små piger... Det har intet og sige....! Det for at få flere unge i uddannelse.....
    Også laver de meget sjældent supplerende kontanthjælp nu, både grundet den nye lov, men også fordi det ser bedre ud i statestikkerne, også igen fordi der er spare tider....

• #26   17. feb 2012 Hov ja, og det jeg fortæller har jeg fra det jobcenter jeg selv har været på....

• #27   17. feb 2012 ikke i alle kommuner så for min mand er på supplerende kh og han har af hans sagsbehandler fået at vide de ikke må sende ham i udd. men nu er der sfl også forskel på kan og skal så måske han barew har en venligere sagsbehandler end dine venners smiley

• #28   18. feb 2012 Carina - hvornår er han startet på den supplerende kontanthjælp?
    Som sagt har de fortalt der er lavet nogen regler om, som gør at hvis man er under 25, kan de give en et uddannelses pålæg, for at få flere unge i uddannelse, børn eller ej...

• #29   18. feb 2012 Forresten, hvor gammel er din kæreste?

• #30   18. feb 2012 det var han i 2009 og så igen i 2010 det er dog arbejde han har og ikke udd han er i gang med. han er 26 men han var 24 i 09 da han var det første gang smiley

men sys da bare det er lidt dårligt den er lavet om og kan ikke forstå de må tvinge folk med børn at forsørge ned på så lav en indtægt som su :s

• #31   18. feb 2012 Man kan komme i løntilskud, som sikkert er det din mand er i nu, og kom i i 2010....
    Det der er tale om her er supplerende kontanthjælp under uddannelse, og de regler blev lavet om i 2010, som jeg skrev, altså året efter din mand var i uddannelse med supplerende kontanthjælp.....
    Derfor, reglerne er ændret, og det er IKKE let at få dem med på den mere, grundet den nye lov som kom i 2010, med at de kan give unge under 25 et uddannelses pålæg, der er sparetider, og det ser bedre ud i papirerne hvis folk er helt af kontanthjælpen.....

Jeps, din mand har været under uddannelse med supplerende kontanthjælp, det tilbud fik jeg os i 2009, men blev gravid, og efter endt barsel var reglerne lavet om, og derfor ikke længere en mulighed.......

• #32   18. feb 2012 nej han er ikke i løntilskud smiley men på supplerende kh da han havde 2 job, det ene dog kun 1 bijob og så har han noget afløser ved siden af, dvs hans indtægt er meget svingende så de måneder hvor ligger under kh satsen supplere kommunen op smiley han har ikke været under udd på noget tidspunkt mens han har været på supl. kh.

• #33   18. feb 2012 altså han blev fyret fra det job der var hans hovedeindtægt.

• #34   18. feb 2012 Arg må lige ud med det.

- synes det er godt de supplerer op til dem der laver noget, så de minimum for KH satsen.

Men håber da ikke de går ind og "hjælper" alle der vælger at få børn før uddannelse.
    Der er mange der klare det selv - sån burde det også være. !

• #35   18. feb 2012 ja det burde det smiley men nu har han også en udd. men job hænger jo ikke på træerne og så kan man jo være nødsaget til at søge udenfor sin udd. og evt tage en ny for at forbedre sine chancer. det kan man jo ikke gardere sig imod og så ville jeg da mene det var lidt øv at blive tvunget ud i en ny udd på lav indtægt når man har børn at forsørge.

Kommentér på:
Supplerende kontanthjælp

Annonce