{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Frk L
Frk L
Tilmeldt:
9. sep 2011
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367

"retfærdiggøre" bud overfor hussælger? {{forumTopicSubject}}

Hej bg smiley
Jeg er lidt i vildrede. Vi har budt 800.000 på et hus der står til 995.000. Skal lige siges at det er et gammelt hus og serunvendigt ud derefter. Selve huset er i fin stand i tilstandsrapporten, bortset fra badeværelset som har k3'er der SKAL udbedres. Køkkenet trænger til renovering. Alt sakal males og der er huller i nøgle af væggene og døre kan ikke lukke m.m. Samtidig er der noget ulovligt el.

Jeg har fået pris fra en håndværker på 30.000 for el og 40.000 for badeværelset. Skal dog siges at prisen på badeværelset erfor nye klinker overalt, da jeg selvfølgelig ikke kun vil skifte k3'er og så ellers have forskellige fliser.

Ejendomsægler kommer så tilbage med at sælgwer vil have fuld pris. Men dog vil betale arbejdtimerne på k3'er på badeværelse (ikke materialer), kigge på el-instalationerne og så give og 15 timers malerarbejde (ikke materialer) for sælger er maler.

jeg takker nej til tilbuddet og skriver at vi kun er interesseret i afslag da vi selv vil lave tingene. Vi har mange håndværkere i familien og vil gerne sætte vores eget præg.

Nu vil ejendomsmægler og sælger så have en redegørelse for hvad jeg vil lave og hvad det koster?
Vi vil jo udover fejlene lave ting der i princippet ikke fejler noget, men blot er gammelt og dårlig stil.

jeg synes egentlig ikke at jeg skal retfærdiggøre overfor dem hvad vi vil lave og hvad det koster? Kan da godt skrive nogle af de vigtige og ødelagte ting til dem. Dette bliver dog nok "kun" 80-90.000 kroner.

Ved nogle af jer om det er "normal" praksis? Synes egentlig ikke jeg skal sende prislister. Et bud er et bud vel? Take it or leave it?
Er jeg helt galt på den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "retfærdiggøre" bud overfor hussælger?
  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #1   28. feb 2012 Og der var der lige en del stavefejl smiley

    skal lige siges at vi har haft håndværkere med ude og besigtige og sælger er lidt blind for fejlene. Der er meget amatørhåndværk som dur i princippet men ligner lort. Kan da godt være det fungerer i det store hele og at sælger kan leve med det. Men det betyder da ikke at jeg gider se på det?

    tak fordi i gider læse denne smøre! smiley


  • #2   28. feb 2012 Nu er jeg ikke ekspert pÅ området da jeg kun har købt et hus og aldrig solgt et, men jeg har da aldrigt hørt om at nogle skulle redegøre over for sælger hvad de forskellige ting koster.
    Et bud er vel et bud og så kam de jo vælge at sælge til den pris eller lade være.


  • #4   28. feb 2012 Har ikke selv været den rumle igennem endnu, men jeg deler sgu nok din holdning. et bud er et bud og så må de tage det eller lade være.

    Hvis huset som det står nu for jer kune er 800.000 spir værd, jamen så er det da sådan som det er. alt det der pladder som at specificere hvad man gerne vil have lavet rager da hverken sælger eller mægler.

    Jeg synes det lyder mærkeligt, men det er jo nok et forsøg på at alligevel at presse prisen lidt i vejret og i mine ører lyder det ikke som om i "slipper" med de. 800.000 :0/


  • #5   28. feb 2012 Du er ikke gal på den ..

    Et bud er et bud også må de tage mod det eller ej smiley


  • #6   28. feb 2012 Du kan nøjes med at sige det er hvad i har råd til at give når huset trænger til så meget omsorg. Iøvrigt ska de da være glade for nogen ville købe det !

  • #7   28. feb 2012 Nej du skal overhovedet ikke redegøre for noget som helst. Enten vil sælger gå med til det, eller også vil de ikke. Byd 800.000 også må sælger tage det eller lade være.

  • #8   28. feb 2012 Det ulovlige EL skal SÆLGER sørge for bliver lavet. Det er ikke noget I på nogen måde skal betale og lave selv!

  • #9   28. feb 2012 Altså jeg har hørt om det. OG du skal huske det er 20% under den udbudte pris hvilket er meget så det er sikkert derfor. Men hvis det er for høj pris så sig dog nej til tilbuddet

  • Mor til babyD
    Mor til babyD Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 152
    #10   28. feb 2012 Nej du skal slet ikke retfærdiggøre over for sælger hvorfor du byder som du gør- det kunne jo også være at I bare generelt ikke synes at huset er mere værd end det I byder, eller for den sags skyld "kun" har 800.000 at gøre godt med..
    Jeg er ved at sælge mit hus, og kunne aldrig drømme om at kræve en forklaring på hvorfor køber byde som de gør, man kan sige ja eller nej som sælger.. Men tænker alligevel at det måske kunne være en fordel for dig at vise de tilbud I har fået, så de kan se at der rent faktisk er nogle store udgifter for jer i forbindelse med at få lavet de ting der skal laves, for hvis, som du skriver, at sælger er lidt blind, kunne det måske være med til at få øjnene op hos ham..
    Held og lykke med det:-)


  • #11   28. feb 2012 husk at står der i tilstands rapporten at der er ulovlig el så dækker ejerskiften ikke. OG for det meste så er der mere ulovligt el end man lige ser/opdager så den konto kan man godt forvente at den bliver dyrer.

  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #12   28. feb 2012 Mange tak for jeres svar smiley så er jeg ikke helt gal på den kan jeg høre! smiley

    Det er skam heller ikke fordi at sælger skal betale for det jeg vil lave om. Jeg kan bare kun låne udbudsprisen og det jeg kan få det billigere til, kan jeg renoverer for. Og så synes jeg generelt bare ikke huset er det værd. Derfor byder jeg en del under smiley
    Jeg er ligeledes blevet rådet af de hådværkere der var med ude og kigge, til ikke at give mere end max 850.000. Så jeg vil følge deres råd smiley og tænkte at så havde jeg lidt af gi af smiley

    mange tak for jeres hjælp til en grøn førstegangskøber smiley


  • #14   28. feb 2012 Det skal du da slet ikke.

    hvis du føler der skal noget respons på, kan du jo sige at din håndværker mener at der SKAL udbedres ting for 90.000 og derudover er der visse ting som du af æstetiske årsager vil have renoveret, og det vil koste dig xx.xxx , og derfor mener du ikke boligen er mere værd.


Kommentér på:
"retfærdiggøre" bud overfor hussælger?

Annonce