{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Jer der er på kur, kig her :) {{forumTopicSubject}}

Hej Piger..

Hvad gør I når I virkelig får lyst til noget sødt??

Jeg har til tider virkelig rygrad som en regnorm, og falder så i.. smiley Det er ikke mega tit det sker overhovedet, men nogle gange sker det altså!

Jeg er ikke på en vild kur som sådan. Jeg forsøger bare at spise sundt, og lade alle de søde sager ligge. Jeg vejer 58 kg og vil gerne ned på 55 og have en flad mave!

Jeg er igennem mit arbejde med i kampagnen Tæl Skridt, hvor vi skal opnå 10.000 skridt om dagen. Man går faktisk meget mindre hver dag end man lige regner med, men jeg gør en masse ekstra ting og ligger i gennemsnit på de 14-18.000 skridt pr dag.
Jeg håber dette også kan give et lille spark til vægttab og en fladere mave.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der er på kur, kig her :)
  • #1   15. mar 2012 Hvis jeg får lyst til noget sød om aftenen så tager jeg et stykke kanel knækbrød med et stykke mager ost smiley Det tager min sukker trang smiley og bliver det ved så tager jeg et par store glas vand

• #2   15. mar 2012 Du kan spise lidt mærk chokolade det tager sliktrangen men det mætter os lidt smiley

• #3   15. mar 2012 Jeg har altid lakrids tyggegummi eller en anden god smag på mig.. Så kan jeg snyde mig selv til at tro jeg får sødt. Et glas cola zero kan jeg også snyde mig selv med eller frugt..

Engang imellem tager jeg også bare lidt slik eller chokolade. Jeg gider heller ikke det bliver alt for kedeligt og har jo heller ikke tænkt mig at holde mig fra søde sager resten af livet, så jeg tror også det er bedst at man får lidt af det hele med måde..

• #4   15. mar 2012 hvor høj er du? det der lyder for meget, jkeg er 160 og vil gerne ned på 55 kg igen som jeg var før jeg fødte men med mavebøjninger 3x 15 morgen middag og aften så kommer der ret hurtigt resultat og så spiser jeg bare som jeg plejer undtagen junk

• #5   15. mar 2012 Altså jeg er ikke gået så vidt at jeg tæller kalorier. Jeg forsøger bare at spise fornuftigt uden af være fanatisk, og så dyrke noget mere motion. :o)

Men den der trang til det søde kommer jo af og til! Frugt vil nok ikke du så godt, da jeg spiser meget frugt i løbet af dagen, samt gulerødder.. smiley Så når den søde tand melder sig, er det os lidt fordi jeg bare har fået nok af frugt. smiley

men jeres forslag lyder super gode. smiley

Mine måltid ser CIRKA således ud i løbet af dagen:

Morgen: 2 knækbrød med light marmelade (% smør)

Mellemmåltid: Frugt eller gulerødder

Frokost: Rugbrød eller en lun ret som jo kan være mange ting, men får mad på jobbet. Oftest også en lille portion salat.

Mellemmåltid (hvis jeg er sulten eller får lyst til noget) : Frugt, rosiner eller gulerødder

Aftensmad: Oftest en skål salat og noget køb tilberedt på grill eller i ovn. Hvis jeg får nok af det, kan jeg godt finde på at spise en rugbrød med torskerogn eller makral - ellers er det fuldkornspasta og kødsovs med gulerødder i osv. Altså ikke noget der i mit hovede feder vildt meget.

Mellemmåltid: Rosiner

Ser det helt forkert ud?? smiley

• #6   15. mar 2012 Gaias mor: Jeg er 168 høj.. smiley

• #7   15. mar 2012 Tanja: Nåååårh ja, sodavand! Den glemte jeg lige at nævne.. Lider nok lidt under navnet: COLAHOLIKER smiley Men det er ALTID light sodavand: Pepsi Max, Coca Cola Zero eller Light colaen fra Rema der står i vores køleskab. Og der drikker jeg nok i gennemsnit 1-2 glas af om dagen.

• #8   15. mar 2012 Drikker en flaske vand, og prøver at foretage mig noget. enten rydde op, eller gå en tur.

For mig er det en trang til sukker, og ikke et behov. Og da det er en trang, er det noget der er styret psykisk samt som en fysisk afhængighed.
    jeg prøver derfor at dirstrahere mig selv.

Jeg har altid koldt vand i køleskabet, som jeg drikker af.
    Nogle gange tænker jeg så "ej, jeg går sgu i netto og køber chokolade." men når jeg så kommer ud, husker jeg på mit vægttab, og så går jeg en tur i stedet.

Jeg har tabt mig 6 kg den sidste måneds tid smiley

• #9   15. mar 2012 ryger en smøg, drikker en halv liter vand (altså 1 glas af mine) og tager en sukkerfri gajol ell.lign. de har nogle pastiller i rema1000 i blik dåser, de skulle være helt okay at spise nogle af om dagen har jeg haft snakket med en diætist om, ellers light saft - det gør heller ingen forskel på vægten sagde hun smiley

• #10   15. mar 2012 Inden jeg blev gravid spiste jeg "sund slik" når jeg var lækkersulten.
    Fx bananchips, nødder, mandler osv ..

• #11   15. mar 2012 At have lyst til chips, slik, chokolade osv. er jo aldrig et behov for nogen, men en trang og lyst man har ;o)

Stephanie: Jeg er ret kræsen og kan ikke lide noget af det der - men det er jo heller ikke noget man må spise rigtig meget af.. smiley

Mor til Skønne Magnus: Åhh ja, jeg brugte også altid mine smøger førhen, men nu er jeg stoppet med at ryge og det kan til tider gøre det hele meget værre ;o) ØV!

Tror jeg vil forsøge mig med noget 70% chokolade. Er ikke vild med mørk chokolade, så det vil blive meget små stykker jeg vil tage i ny og næ, og så nogle sukkerfri gajoler og light saftevand. smiley

Tusind tak for jeres indput tøser..

• #12   15. mar 2012 Hvis der er nogen af jer der har nogle gode råd til hvordan man bedst får ens topmave væk, så modtager jeg dem også gerne smiley

Pt bruger jeg min hulahop ring 5-10 min hver dag, cykler 15-20 min på motionscyklen hver dag og går 3 km med min hund hver aften.. smiley

• #13   15. mar 2012 Så lav en lækker tallerken med frugt smiley

Hvis man bruger tid på at skøre det ud, og lave en god tallerken med en masse forskelligt frugt, så er det ligeså lækkert som slik smiley

• #14   15. mar 2012 Stephanie: og det er ikke engang løgn! ;o) Idag på job havde jeg en skål med med en hel honningmelon skåret ud i små stykker, og til eftermiddag skar jeg to æbler ud og sad og spiste med en gaffel. Det er bare vildt lækkert, og det gøre lige ned! smiley
    Men man kan også godt blive træt af frugt og gulerødder når det er det man spiser til alle mellemmåltider i løbet af dagen.. smiley

• #15   15. mar 2012 Hvis det er helt udholdeligt spiser jeg 10-20 gram mørk chokolade med chili. Men jeg har vel spist ca. 40 gram siden 1-1-12 så det er ikke ofte. Til gengæld spiser jeg meget , grød til morgenmad fra urtekram, kl. 9.30 lidt frugt, min. 2 hele stykker 10 mm bagerrugbrød til middag med mager pålæg eller rester fra aftensmaden dagen før, til aften spiser jeg magert kød, grøntsager og grov pasta/ brune ris el.lign , og om aftenen får jeg en hjemmelavet smoohtie, en ligthis, eller noget frugt. Jeg har tabt 12-13 kg siden 1-1-12 og 20 kg siden min højeste vægt i 2011. Jeg er ved at indføre motion men er stadig på begynder stadiet, f.eks powerwalk på 4 km, 7 km cykling eller min begynder-løbe træning efter en fast plan.

• #16   15. mar 2012 Ja, det er rigtig. Men nu kommer der jo en super sæson for frugt.
    Vandmelon, kirsebær, jordbær, ananas osv .. Bare spis noget forskelligt, så blir det ik kedeligt smiley

• #17   16. mar 2012 Må vist ned og købe lidt 70% chokolade, det må vist være nok udover alt frugten og gulerødderne (og rosinerne) smiley

Stephanie: Ja, det er rigtigt.. smiley uhm, det bliver godt...

Bonnie: Sikke et flot vægtab.. Godt gået!!!!! smiley Hvad putter du i din hjemmelavet smoothie?? Mangler lidt gode forslag, for at få så få kalorier som muligt nemlig.. smiley

• #18   16. mar 2012 Camilla,
    når jeg laver smoothie bruger jeg skyr, frosne bær, en halv banan og lidt tørret vanille, for at søde den.

det gode ved skyr er jo at det mætter rigtig meget, men ikke feder

• #19   16. mar 2012 ACS: Er man helt dum, når man ikke ved hvad skyr er?? smiley

• #20   16. mar 2012 Camilla,
    det er et mejeriprodukt, lidt som yoghurt eller creme fraiche smiley

Der er bare næsten intet fedt i, og det mætter helt vildt. men har en ret kedelig smag.

det bruges rigtig rigtig tit af folk som skal slanke sig smiley

• #21   16. mar 2012 Jeg bruger bare alm. Yougurt 2% , "sød" som søde,inddel, og så lidt frosne bær , nogen gange bare hvad jeg har andre gange køber jeg de der smoothieblandinger.

• #22   16. mar 2012 Okay.. smiley

• #23   16. mar 2012 Når jeg laver smooties bruger jeg cheasy vanille yoghurt, lidt skummet mælk, blåbær og en lille smule jordbær.

Kommentér på:
Jer der er på kur, kig her :)

Annonce