{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Frk L
Frk L
Tilmeldt:
9. sep 2011
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367

Hvad får man fra kommunen når man ikke er enlig? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer herinde smiley

Jeg har termin 6. oktober og skal på barsel fra mit arbejde 4 uger før.
Jeg får jo så barselsdagpenge fra kommunen når jeg ikek længere får løn.
Mig og min kæreste bor sammen så jeg er ikke enlig.
Jeg ved at vi evt også kan søge boligsikring og vi får almindelig børnepenge hvert kvartal.

Men nu får jeg afvide at man kan få starthjælp? Hvad går det ud på og det er vel ikke et tilbud til folk med samlever?
Er der andet man får jeg ikke har skrevet her? Jeg står i huskøb og det er meget rart at have alt med i beregningen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad får man fra kommunen når man ikke er enlig?
  • #1   23. mar 2012 Starthjælp tror jeg ikke du er berettiget til når du / i har fast indtægt. Så skal I i hvert fald have en virkelig ringe økonom - og tænker jeg I ikke kan have hvis i er ved at købe hus, for de kræver jo et temmelig stort rådighedsbeløb for kreditgodkendelsen.

    Barselsdagpenge er det samme som den høje fagforeningssats, hvis du har et 37 timers arbejde - dog vil du aldrig kunne få mere i barselsdagpenge end din oprindelige løn var. Den høje dagpengesats hedder 7??kr om dagen 5 dage om ugen - før skat. Du skal dog ikke betale AM-bidrag ( de 9% før fradraget trækkes fra det skattepligtige beløb ) af beløbet.


  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #2   23. mar 2012 Men hvad er starthjælp for noget? smiley Det lyder på mig som et beløb man får til hjælp til køb af ting? Og nej det er jeg 100 på at vi ikek er berettiget til smiley


  • Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #3   23. mar 2012 Starthjælp har intet med barsel at gøre. Det er for dem, der skal på kontanthjælp. Du har job og ret til barselsdagpenge og det er det du kan få.

  • #4   23. mar 2012 man skal være meget heldig hvis man får starthjælp... starthjælp er hjælp til køb af udstyr....

    jeg søgte det da jeg ventede min datter, da pengene var små og hun ikk var planlagt..... men da man har 9 mdr at spare op i, så vælger se oftes og give afslag.....

    og i og med at i har arbejde og er ved at købe hus, vil i helt sikkert få et nej, for har man råd til at købe hus. har man også råd til at købe babyudstyr smiley sorry to say it, men det er sådan de tænker, når de sidder med ansøgningerne til det...


  • #5   23. mar 2012 tror fakstisk ikk at det hedder starthjælp, men kan ikk huske hva det hedder, men er helt med på hva du mener smiley

  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #6   23. mar 2012 Som jeg skriver så ved jeg godt at vi ikke får start hjælp. Jeg undrede mig bare over hvad det var smiley Har ikke tænkt mig at søge det.

    Så man skal søge om barselsdagpenge og alm børnepenge og ikke andet?


  • #7   23. mar 2012 ved ikk med barseldagpenge..... men mener man skal underskrive nogle papir på sit arbejde og så skal de sende dem ind.....

    alm børnepenge kommer automatisk når du har født, i januar, april, juni og oktober.........


  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #8   23. mar 2012 Okay mange tak smiley

  • #10   24. mar 2012 Det er som Dina siger. Til det nyuddannede der er ikke får nogle penge indtil dere KH eller dagpenge kommer

Kommentér på:
Hvad får man fra kommunen når man ikke er enlig?

Annonce