{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

to børn og evt tredje barn?? {{forumTopicSubject}}

altså vil liie sige at jeg UDELUKKENDE KUN spørger af ren nysgerrighed for er på ingen måder psykisk eller fysisk klar til tredje barn...


men ku godt tænke mig og høre jeres erfaringer med forskellen på to og 3 børn...

gjorde det stor forskel økonomisk både godt ellers skidt??

hvorn klarede de 2 første børn det??

hvor gamle var de 2 store børn før nummer 3 kom...??

havde i uddannelse på plads eller noget som helst andet??

og er der andet i kan fortælle...??

jeg er nysgerrig fordi jeg da ved med mig selv at dagen hvor jeg bliver skruk igen selvfølgelig vil komme... dog har jeg en masse jeg først skal ha bearbejdet.,...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  to børn og evt tredje barn??
  • #1   4. maj 2012 jeg har kun 1 barn nu. og ønsker selvfølgelig et barn mere, men lige pt kan jeg mærke på mig selv at 1 er rigeligt smiley vil slet slet ikke kunne overskue nr 2. og da min mand og jeg har skiftene arbejdstider og lillepigen bliver passet utroligt meget ude, har jeg super dårlig samvittighed over aldrig at se hende. men tror og håber at det er noget man bare kan mærke når man er klar til det.
    hvis jeg ikke psykisk kommer til at mærke at jeg er klar, så må Emma bare forblive enebarn.. smiler..
    og penge mæssigt så er et barn ikke dyrere end man gør det til jo... er sikker på man får det til at fungere hvis det virkelig er det man vil...


  • *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #2   4. maj 2012 Venter nr. 3, og der er ca. 3 år mellem dem hver især, altså ældste på 7, så 3½ og nu ny på vej. Syntes ikke det er særlig skræmmende med en tredje i hverdagen, hverken økonomisk eller overskudsmæssigt. Vi har desuden mandens 2 børn hveranden weekend, så der er 4 børn, 5 med den lille ny. Eneste problem er i forhold til at komme rundt:-) Ønsker os et køretøj med plads til min. 7, men herreste gud, så er det heller ikke værre, bytter lidt rundt engang imellem weekend og ferie mæssigt, så børnene er her på kryds og tværs, det giver os mulighed for at tage dem på oplevelses og forlystelsesture.

    Manden startede på uddannelse sidste år, og er færdig om ca. 2½ år. Indtil da har han de sidste 15 år arbejdet som ufaglært, indenfor samme branche, men som tiderne er blevet finder vi det mest sikkert nu med uddannelse i baghånden.
    Selv skal jeg igang med ny uddannelse efter barsel, da jeg ikke kan bruge den uddannelse jeg i sin tid tog pga. helbredsmæssige problemer, rigtig trælst, men det er man desværre ikke herre over:-)

    Antallet af børn man har lyst til og magter, afhænger helt sikkert af hvordan man griber det an, og om man formår at være enige i arbejdsfordelingen i hjemmet, og kan både støtte og forstå hinanden som partnere og forældre.

    Er stadig "ung", har ikke rundet de 30 endnu, så om der kommer en efternøler til om en 8-10 års tid er ikke usandsynligt. Lige nu, kan jeg dog godt mærke at jeg er en anelse mættet af gravivditet og småbørn;-)


  • #3   4. maj 2012 det er så dejligt i gider dele jeres erfaringer... her skal manden igang med uddannelse til sommer men da jeg stadig har besvær med og beslutte mig for hvad jeg vil så vil jeg ikk bare begynde med noget tilfældigt... dog er det også enormt svært for mig og finde noget job...

    men jeg spekulerer meget over det her med tredje barn... godt nok er min søn 3 år til august og min datter er 4 mdr her den 8 maj så det skal da bestemt ikke være liie nu og her overhovedet og som sagt har jeg også liie nogle ting jeg skal ha bearbejdet... men jooo spekulationerne er der da for jeg elsker simpelthen børn


  • *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #4   4. maj 2012 Vil sige jeg føler jeg har taget min tørn med børn pt. Og selvom der har været både fast arbejde og studier i mellem dem, så glæder jeg mig til at komme ud i erhvervslivet igen efter barsel, og så koncentrere mig fuldt ud om det, uden spekulationer om hvornår vi skal have flere:-) Det er en helt fantastisk følelse, endelig at være afklaret, på alle områder.

    Kan sku godt forstå man kan blive helt rundt på gulvet og i konflikt med sig selv, når man både balancerer med planlægning af børn og uddannelse, foruden hvad der ellers måtte være.

    Oprigtigt talt fik jeg selv først fornemmelsen af ro og afklarethed omkring min fremtid da jeg rundede midt 20, påtrods af 2 børn, uddannelse osv. Det er nok minusset når man tidligt får børn, at alt pludseligt går alt for hurtigt, og man pludselig ikke kan finde sig selv i en alt for hektisk hverdag, hvor der konstant er krav fra alt for mange sider.

    Nyd hvad du har nu, og tag vare på dig selv, så tror jeg resten vil komme til dig:-)


  • #5   4. maj 2012 maj pige er også lidt det jeg har tænkt mig også derfor jeg skrev at spørgsmålene mest var af rent nysgerrighed for der skal bestemt gå noget tid før vi skal have flere herhjemme men når man er på barsel så får tankerne jo ofte lov til og vandre...

  • #6   4. maj 2012 altså jeg har 3 og der er 14 mdr mellem nr 2 og 3. den ældste blir 5 på mandag og så er der pigerne på hhv. 2 og 1 år smiley de første måneder var det hårdt sys jeg, inden vi ligesom fandt en rytme, men også mange ting der spiller ind jo smiley

    som en anden siger er det kun på tøj og inst. man kan mærke det og en lille smule på maden sys jeg vi er begyndt nu når de alle spiser godt til. men sys ikke det er så slemt smiley

    de store har også klaret det fint med nr 3 smiley det blir jo hurtigt hverdag, freja forstod dog ikke så meget og hun kunne ikke lide os på sygehuset, men så snart vi kom hjem var der ingenting smiley


  • #7   5. maj 2012 2 prinser.... jeg sys ikk det har været så slemt fra 1 til 2 smiler selvfølgelig skal der købes en del mere tøj men det er jo hvad det er så er det da heller ikk værre hehe

  • #8   5. maj 2012 ok er bare glad ved i gider dele jeres tanker erfaringer og oplevelser af dette emne

  • #9   5. maj 2012 ja det kan jeg godt se hihi...

Kommentér på:
to børn og evt tredje barn??

Annonce