Nogen der kan hjælpe? Problemer med huskøb {{forumTopicSubject}}
Hej Herinde.
Jeg ville lige høre om nogen kan hjælpe da jeg har lidt af et problem
Jeg har købt et hus med overtagelse her på fredag.
Jeg skal have tegnet en ejerskifteforsikring og mangler et tillæg til min tilstandsrapport for at kunne gøre dette. Og man skal have tegnet forsikrignen inden man overtager huset da man ikke kan tegne denefter manhar fået nøglerne.
Men jeg har ikke fået tillægget endnu selvom jeg har bedt om det de sidste 14 dage!!
Og hvis jeg ikke får det i dag kan min forsikring ikke nå at tegne ejerskifte til mig
Dvs. at vi måske skal vente med at overtage huset hvilket jeg er godt gal i skralden over da vi ikke kan vente. Vores tidsfrist med istandsættelse og indflytning er for kort i forvejen.
Hvad sker der hvis jeg ikke kan overtage huset på den dag som der er skrevet i kontrakten? Det kan vel ikke bare være synt for mig kan det?
Tænker om der er regler med kompensation eller andet? Kan ikke finde noget på nettet og kan ikke lige få fat i min advokat.
Puha det kan mit gravide sind slet ikke magte
sep 2011
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
Det eneste han sagde var at man kunne kræve noget økonomisk kompensation. Det er jeg bare ikke interesseret i altså
Ja lige et brokkeindlæg herfra. Er godt nok sur og ked af det nu.
Især fordi jeg startede med at bede om de papirer for 14 dage siden! Har lyst til at skrige!
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Man står med hele regningen selv, man kn ikke kræve noget økonomisk fra sælger hvis man ikke tegner en ejerskifteforsikring. Da sælger har fralagt sig ALT ansvar ved at tilbyde betalingen af ½ ejerskifteforsikring - af det tilbud de selv er kommet med.
Altså ikke ½ af hvad forsikringen i virkeligheden koster, men ½ af den skravede forsikring de har hentet tilbud på. Som for det meste ikke kan svare sig at vælge, da den er for ringe. (bare til info, for ikke at skabe mere forvirring end højst nødvendigt)
nov 2009
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 236 Svar: 1.060
nov 2009
Kan det tænkes det har noget at gøre med at det ikke var lovligt lavet, og dine forældre derfor ikke har udfyldt tilstandsrapporten korrekt, da de har troet det var i orden?
sep 2011
Grunden til at handlen er gået igennem er at der i kontrakten blev aftalt at sælger skulle udbedre nogle at tingene i tilstandsrapporten. Når det så er udbedret skal jeg have et tillæg til tilstandsrapporten så min ejerskifteforsikring kan se at det er lavet og det dorfor ikke skal afvises hvis der sker en skade
sep 2011
nov 2009
Og tænker i og med at det har været lavet ulovligt, og de jo i bedste mening har svaret at det hele var i orden. At det er der tvivls spørgsmålet er opstået, og derved kommet til retten, hvor de har "bevist" deres uskyld, og bolden er røget videre til elektrikeren.
Altså at det hele bunder i at være lavet ulovligt...
For ellers skriver du jo netop under på at du har modtaget tilbuddet fra sælger om betaling af ½ ejerskifte, og du dermed er indforståede i at du ikke kan bonne dem for fejl der senere dukker om.
nov 2009
Vi har dog tegnet det på vores, da vi købte hus her i efteråret, det kostede ikke så meget ekstra, andet end vi syntes vi lige så godt kunne gøre det.
Nogen der kan hjælpe? Problemer med huskøb