828 visninger
|
Oprettet:
opskrifter {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen
jeg kunne godt tænke mig at prøve nogle nye,billige og gode madopskrifter herhjemme
så jeg ikke bare laver det samme hele tiden
har selv nogle opskrifter hvis der er nogen der også mangler noget nyt at lave i køkkenet
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Kyllingefiletterne flækkes og smøres med pesto. Du putter 1-2 (efter smag) skiver frisk mozzarella i, og "lukker" kyllingen igen. Derefter vikler du bacon om kyllingen.
Filetterne puttes i et ildfast fad (gerne et fad, der er så lille som muligt, så de ligger helt tæt). Herefter putter jeg resten af mozzarellaskiverne oven på kyllingen (ca. 1 skive på hver), og putter fadet i ovnen i cirka 45 min. (til kyllingen er gennemstegt).
Vi serverer det med frisk pasta og salat. Der bliver en vildt go' sovs i fadet af smeltet ost, pesto og saft fra bacon og kylling
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 89 Svar: 606
Bund (man kan også bruge en "købetærtedej"):
4 dl. hvedemel (evt. grovmel)
½ tsk. salt
2 tsk. bagepulver
½ dl. flydende margarine
1½ dl. minimælk
Fyld:
400 g. hakket oksekød
1 løg
1 rød peberfrugt
1 grøn peberfrugt
1 pose tacokrydderi
1 dl. vand
Garnering:
2 dl. creme fraiche 9 %
2 spsk. Let mayonnaise
1 knivspids peber
1 dl. revet ost
4 tomater.
Tænd ovnen på 200 grader. Bland ingredienserne til tærtebunden og rul den tyndt ud. Læg den i et smurt tærtefad og forbag den 10-15 minutter. Hak løg og skær peberfrugt i små tern. Svits hakkekød og løg. Tilsæt tacokrydderi, peberfrugt og vand og lad det småkoge i 10 minutter. Læg fyldet i tærtebunden. Bland cremefraiche, mayonnaise og peber og fordel blandingen over tærten. Skær tomater i skiver og fordel ovenpå. Drys med ost og bag i ovnen i ca. 20 minutter. Servèr med grøn salat."
Simpelhen over lækkert!!! (P.s man kan sagtens bruge en købt tærtebund)
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 155 Svar: 671
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 155 Svar: 671
man skal bruge:
hakket oksekød, dolmio (pasta sovs), bacon, kyllingepølser,mild salsa, pasta skruer og revet ost
først svitser du bacon og kyllingepølser (skiver)
dernæst bruner du det hakket oksekød og blander bacon og pølserne i
så tager du og laver en kødsovs ved at hælde pasta sovsen og et halvt glas salsa i
imens koger man pastaerne
dernæst tager du et fad
og lægger kødsovs i bunden så pasta,kødsovs,pasta og kødsovs på toppen
så er det tid til at hælde revet ost på og det gør man bare på toppen alt efter hvor meget man vil ha på er selv et oste svin hihi
så skal det ind i en forvarmet ovn på 200 grader indtil osten er gylden
serveres med evt. hvidløgs flute
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 89 Svar: 606
Bacontern steges, to tomater hakkes og steges, 200g pikant ost tilsættes og smeltes. En 4% maggi madlavnings fløde tilsættes og det varmes op. jummi jummi!
opskrifter