{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  billig men sund mad
  • #1   13. jul 2012 Er det 1500 - 2000 til de næste 3 uger??

  • #2   13. jul 2012 Ja det er det.

    Jeg aner ikke hvor mange penge vi plejer at bruge på mad, så jeg har ingen ide om om det rækker eller om vi skal tænke os ekstra godt om inden vi køber noget.


  • #4   13. jul 2012 tun i dåse. persille, hvidløg, hakket tomater, løg, salt og peber og pasta. jeg kommer også gerne citronsaft i og lidt tomatpure

  • #5   13. jul 2012 Dina: Vi handler i rema1000 og i superbrugsen når vi skal have kød..

  • #6   13. jul 2012 Netto og Lidl skal vi køre efter, og Rema1000 og Super Brugsen ligger 500 m fra hvor vi bor.

  • #9   13. jul 2012 1500 til to mennesker i tre uger, er da rigeligt?
    Bare lad være med at lave bøffer hver dag, eller spise junk, så har I fint med penge!


  • #10   13. jul 2012 Mor til skønne......:

    Jeg har skrevet ovenfor at vi kun er os to.... Så det er mad til to mennesker i 3 uger!

    Dina: Ja smiley

    ACS: Junk bliver der intet af.. Det spiser vi virkelig sjældent, så det er ikke noget problem..


  • #11   13. jul 2012 her bruger vi til 4 mennesker inkl bleer shampoo osv, maks 2500.- om mdr, så vil mene det nemt kan lade sig gøre.
    i kan jo en dag spise pitabrød med masser af salat og grønt, næste dag blander i alle resterne sammen og koger en pose pasta, og vupti så har i mad til en dag mere og middagsmad næste dag smiley
    Lasagne er os billigt at lave hvis du køber den billige færdig pakke i rema.
    kylling kan du som regel købe på frost til 30kr kg, så kan du jo købe billigt pasta eller ris til..
    grønt er helt klart billigst på frost og smager fint..


  • #12   13. jul 2012 Mor til skønne Tiffanie: Spiser ikke "færdig lasagne" - når man først har lavet den selv en gang, så røre man aldrig de der pulver/færdiglavede nogle.. smiley

    Men tak for råd.. smiley Jeg tror vi kommer til at leve meget af oksekød, da der i en pakke godt kan være til to dage, kylling og så noget hj. lavet kartoffelsalat og alm. grøn blandet salat smiley Det burde pengene kunne række til smiley


  • #13   13. jul 2012 Lasagne er endnu billigere at lave, hvis man laver det selv!

    Hk. kylling, fuldkornsplader og masser af gulerødder og evt. spinat i. Det mætter rigtig meget, så der er også til en stor omgang i fryseren.

    og så hold kødfrie dage - det er altid en god måde at spare lidt på smiley


  • #14   13. jul 2012 Lav frikadeller og put masser af havregryn og gulerødder i så kan i have til 3 dage fra ½kg.
    Ellers så er det bare at brug alt og ikke smide noget ud, lav mad til 2 dage af gangen det er tit billigere


  • #15   13. jul 2012 Pasta kødsovs, lasagne, pitabrød, pandekager med fyld, pastasalat, hj. lavet pizza, wok (hvis i handler i rema1000 sys jeg det kan gøres ret billigt), div. hakket kød.

    Og så en NEM og BILLIG ret, som jeg elsker:

    Hakket kød (jeg plejer at bruge hk kylling, men alt kan bruges)
    Hvidkål (bruger ca. ½ til 5-600 g kød
    Hvidløg
    karry
    ris.

    Snit hvidkålen og kog i ca. 15 min (det skal bare koge til det ryger af gaflen, når du stikker i det). Kog ris (evt i samme vand).
    Lidt olie, hvidløg og karry på panden, til det er 'brændt' eller hvad man nu kalder det. Svits kødet. Krydr som man vil. Bland kød+ris+hvidkål sammen og lad igge på panden i 5-10 min. MUMS smiley


  • #16   13. jul 2012 altså herhjemme kan vi leve for ca 800 kr om ugen 4 mennesker (2 ble børn)

    det handler om at tænke sig om når man køber ind.

    jeg gør det at skal jeg f.eks. bruge peberfrugt eller løg i en ret, jamen så finder jeg andre retter hvor det samme skal i, på den måde får jeg brugt det hele og intet går til spilde....

    jeg har lige handlet ind i rema til 6 dage og det var inkl. en middag med gæster. der kom jeg af med 431 kr og det er jo ikk en herregård for 6 dag... dog skal jeg ud og købe mælk 2 gange i ugen og rugbrød hvis det mangler....

    men hvis man tænker sig om synes jeg man kan gøre det rimelig billigt... der er jo ingen der siger at man nogen dage ikk kan tage en rugbrød.

    man kan også gemme rester og så spise det en anden dag. så eventuelt komme lidt flere grønt sager i eller andet.....

    grøntsager er billigst og købe på frost og de smager ligeså godt...

    Rema1000 har nogen gange tilbud på kød når der er ved at løbe ud og så kan man få det en 10 billigere eller sådan noget...

    men undre mig over at i køber kød i super brugsen? i kan spare så mange penge på at købe det i lidl, rema, fakta osv. og deres kød er lige så godt....


    men ville det ikk det værd og køre i rema1000 hvis man kan spare et par 100 eller 3 ?


  • #17   13. jul 2012 1500-2000 til 2 pers i 3 uger lyder til at være rigeligt i mine øre:)

    Normalt bruger vi 2-3000 pr måned til mad, og det klarer vi fint.

    Som de andre skriver er det en god ide at lave madplaner, så man ved man får udnyttet de ting man køber, og ik ender med at smide det meste ud igen smiley


  • #18   13. jul 2012 mor til 2 skønne unger: hvordan gør du. jeg er så dårligt til at styre madpengene og vil vildt gerne lære det

  • #19   13. jul 2012 Synes altid det dyreste i vores madbudget er frugt, der ryger så os en del når sønnen spiser 3 stk om dagen og mor og far også gør..

  • #20   13. jul 2012 Mor til 2 skønne unger: jeg vil også vildt gerne lære det der..


    Havde egentlig også regnet med at lave madplaner, og så handle det hele på en gang. Så er an fri for at handle fleregange i ugen, som jo også er dyrer..


  • #21   14. jul 2012 det passer nu ikke,, laver lige den lige så tit selv som færdig..
    heh..
    Men det er jo et spørgsmål om man kan finde ud af at lave det til prisen.. eller...


  • #22   14. jul 2012 det er nemlig dyrer og handle flere gange om ugen....

    vi har gjort det at vi har lavet madplaner og så fundet forskellige billige butikker og handle ind i og derfra har vi så fundet den vi synes der var billigst og havde den kvalitet vi gerne vil have vores mad har...

    den er så faldet på rema1000 - vi giver måske lidt mere men med det udvalg af butikker vi har her, så er det dem med den bedste kvalitet.

    vi handler det hele ind i en butik, derved ungår man også inplus købene hvis man lige skal handle kød i en anden butik.

    rema1000 f.eks. har jo også økologi hvis det er det man går efter og generalt er deres vare synes jeg.....


    man man sætter sig ned og tænker det rigtig godt igennem og så skriver ned. vi har alrig madspild derhjemme mere.... og er der en rest blir den smidt i fryseren og så kan vi tage en restedag eller hvis en ene af os er alene med ungerne, så er der mad til dem smiley

    førhen smed vi rigtig meget mad og pålæg ud at det var helt sindsygt,
    så nu køber vi kun 2-3 forskellige slags pålæg og det bliver spist det hele og intet madspild der heller.....


  • #23   14. jul 2012 Mor til skønne Tiffanie: Ok, men jeg kan bare absolut ikke fordrage den man køber, efter jeg har vænnet mig til at lave min lasagne selv smiley

  • #24   14. jul 2012 Mor til 2 skønne.....:

    Tror vi må prøve det med at lave en madplan og så handle det hele ind på en gang smiley


  • #25   14. jul 2012 det sparer man mange penge på og det er også ret ikk at skulle ud og handle når alle andre også handler og man kan tage lige hjem og slappe af smiley

  • #26   14. jul 2012 Ja det der med at kunne tage lige hjem fra arbejde og vide at der er taget mad op af fryseren, eller det ligger klar i køleskabet, ville være rart smiley

Kommentér på:
billig men sund mad

Annonce