{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Er jeg en dårlig sælger? {{forumTopicSubject}}

Lige et spørgsmål jeg håber i vil tage jer tid til at svare på. Jeg har solgt nogle piercinger på facebook. Og tjekker dem altid inden de bliver sent om de er intakte. Men når jeg så har sendt dem afsted , er der et par gange nogle få der har klaget over at en enkelt eller to er gået i stykker uder fragten. Er det forkert af mig og sige jeg ikke vil sende en ny? Det er helt nye piercinger som de har købt til kun 5kr stk.

Sendte denne besked til en som beklaget over der var en der var godt i stykker under fragten. Hvor efter hun skriver jeg er en dårlig sælger mm.

Hej Sofie.
Alle piercinger bliver tjekket inde de bliver sendt, så der ikke bliver sendt defekte piercinger ud. Jeg pakker dem så godt ind som jeg har mulighed for. Så hvis de er gået i stykker , er det sket under fragten så jeg ikke kan stå til ansvar for, desværre.
Jeg beklager -

Håber i vil komme med jeres ærlige mening piger smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeg en dårlig sælger?
  • #1   19. jul 2012 Jeg gad slet ikke at brokke mig over noget til kun 5 kr smiley det er jo ikke din skyld hvis der sker noget under fragten.

• #2   19. jul 2012 Det er det jeg mener . Og jeg vil da heller ikke selv tillade mig det hvis det var mig der var køber. Forstår selvfølgelig godt hvis man bliver skuffet og irreteret over det. Men så igen det er 5kr.

• #3   19. jul 2012 Altså når jeg pakker dem ind i først køkkenrulle, så bobbelplast og så i kurverten kan jeg jo ikke pakke dem bedre ind? smiley

• #4   19. jul 2012 jeg vil gøre opmærksom på frem over at det sendes på DERES ansvar... der var en herinde der købte 2 sæt småfolk sengetøj af mig, hun skriver efter 2 uger at de ikke er kommet og hun vil have sine penge igen, jeg går med til at hun kan få halvdelen tilbage da jeg også mister ved det...
    Og ku hjælpne om hun ikke har den frækhed at skrive til mig da hun har modtaget halvdelen af pengene at jeg løg og bare var en bedrager og snyder, og tilmed blokker mig på hendes profil så jeg ikke kan svarer på tiltag..... Jeg blevet godt nok tosset, men måske meget godt hun gjord det ellers havde hun fået hele turen smiley

• #5   19. jul 2012 Smiler. Mangler lige "syntes godt om" knappen igen Nana smiley

Det tror jeg også jeg bliver nødt til .

• Mor til babyD
    Mor til babyD Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 152
    #6   19. jul 2012 Jeg synes du gør det rigtige, men er det ikke noget med at en vare er sælgers ansvar indtil det er leveret? Jeg synes at kunne huske noget om det fra handelsskolen i købeloven, som gælder både private og erhverv.. Men hvis du skriver at det sendes på eget ansvar, mener jeg ikke du kan stilles ansvarlig.. Ved ikke om jeg husker forkert, synes bare der var noget om det.. Men synes da bestemt ikke at du er en dårlig sælger smiley

• #7   19. jul 2012 Tak Loise smiley
    Jo, mener jeg faktisk også nu når du siger det. Det må jeg lige skriver på smiley

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #9   19. jul 2012 Det er Købeloven der afgører hvad der skal ske.

Du kan faktisk ikke sige nej.
    Du har ansvaret for varen til køber modtager den.

Du har 3 forsøg til at lave piercingerne. Derefter må du sende en ny eller tilbyde at køber kan ophæve handlen og få sine penge tilbage.

Jeg er dog enig i at man må gå i for små sko, når man klager over et produkt til 5 kr.

• #10   19. jul 2012

Må nok heller sendes den ene til hende alligevel. Så har jeg da mit på det rene. Og der er nu skrevet alle steder at de sendes for eget ansvar.

• #11   19. jul 2012 nu tænker jeg os lidt hvor meget et sådan smukke lige kan gå i stykker hvis det er pakket ind i køkken rulle og bobleplast så måske taler køber ikke helt sandt ?

• #12   19. jul 2012 Hvilke piercinger er det du sælger?? - for umiddelbare tænker jeg , at de fleste piercinger er lavet af nikkel, titanium, guld, sølv osv.. Hvilket i mit hoved er ufattelig svært at ødelægge i fragt? -ja jeg ved godt nogle er lavet i plastic, men det er da ydermere endnu svære at ødelægge? - så du må du virkelig ikke Pakke det ret godt ind? ..

Jeg synes det er en princip sag, når man sælger/køber noget forventer man også at det er i orden.. Om det så er noget til 100 kr eller en sølle 5'er er lige meget for mig ..

• #13   19. jul 2012 Stangen er i kirurgisk stål og kuglerne er i plastisk.
    Ved desværre ikke om de taler sandt eller det er dem der prøver at snyde mig.

Har faktisk når jeg tænker over det prøvet en gang at skrive til en der også sagde at de var gået i stykke at jeg gerne vil have tilsendt et billede af dem der var i stykker, der hørte jeg ikke mere , så det var vidst en der ikke havde rent mel i posen. smiley

• Mia M
    Mia M Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 154
    #14   19. jul 2012 Du hæfter ikke for noget så længe det er en privat handel(handel mellem to private personer) - det de andre taler om er forbrugerkøb( handel mellem erhvervsdrivende og privat).. Så medmindre du er momsregistreret, så er det ikke dit ansvar... smiley

• #15   19. jul 2012 ^Mor til M&Y ^ nu er det er fuldstændigt sidespring og aner intet til sagen men hvis nanas køber aldrig har modtaget pakken hvordan kan hun så vide om det er sendt som pakke eller brev?

• #16   19. jul 2012 ok ;o)

• #17   20. jul 2012 Det er købeloven der gælder når man køber noget på nettet og der er det sælger der har ansvaret, så længe køber ikke har haft varen i hånden i en butik..

Køber har ret til en ny vare, en tilsvarende eller pengene tilbage..

Men at brokke sig for 5 kr, det er godt nok at synke lavt..

Måske det kunne være en idé at også lægge dem i en lille kasse..

• #18   20. jul 2012 Nu er det nogen jeg sælger som privat person. En rest fra kærestens vidersolgte firma. Jeg laver dem ikke selv, og vil ikke bruge penge på at købe æsker hjem, da jeg knap nok kan få de 5 kr for dem, så det vil jo slet ikke kunne betale sig.

Det er sket 3 ud af 50 gange at de har været en der er gået i stykker under fragten. smiley

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #19   20. jul 2012 Købeloven indbefatter også handel mellem private. Hvis du ikke laver dem selv, så er det firmaet der laver dem, som skal have dem i hænde og evt erstatte dem.

Dog mener jeg at have læst i købeloven at sælger kan afslå at afhjælpe problemet hvis reperationen kommer ti at overstige varens værdi. der skal ikke meget til at slå en sølle 5er.

Kommentér på:
Er jeg en dårlig sælger?

Annonce