{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

Lækker dessert? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal her i starten af næste måned lave en 3-retters menu til kæresten og en veninde.

Forret og hovedret er fundet, men desserten er ikke, og jeg kan slet ikke komme på noget der er godt nok!

Krav til dessert - må ikke indeholde husblas, da jeg er røv dårlig til det, og det skal ikke være en tung dessert, og det må gerne være lidt "romantisk"

Kom gerne med forslag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lækker dessert?
  • #1   3. aug 2012 Pandekager med hindbærcreme
    Spis pandekagerne som en skøn dessert efter en frokost med grønsager - for eksempel en god tomatsuppe eller en salat. Herlig hverdagsdessert, som også ungerne vil elske.

    Pandekagedej
    2 æg
    1 1/4 dl kærnemælk
    45 g mel
    reven, økologisk citronskal
    1/2 tsk stødt kardemomme
    lidt vanillesukker
    sødemiddel

    1 tsk smør

    Hindbærcreme
    100 g friske hindbær (eller optøede fra frost)
    70 g neutral yoghurt
    15 g hindbærmarmelade

    Pisk alle ingredienserne til pandekagedejen sammen og lad den hvile i en halv time. Steg herefter tynde pandekager på en non-stick pande i fedtstoffet.

    Mos hindbærrene let med en gaffel og bland dem sammen med yoghurt og marmelade. Kom cremen ind i pandekagerne og rul dem sammen.

    Pynt med hele hindbær.



  • #2   3. aug 2012 Pandekager er desværre ikke noget, synes både det er tung, og så har vi fået det temmelig meget smiley ... men ellers et godt forslag ...hindbærcremen vil jeg da lige gemme til en anden god gang smiley

  • #3   3. aug 2012 hindbær sorbet smiley

  • #4   3. aug 2012 Den her er jeg selv ret vild med smiley

    (link fjernet)


Kommentér på:
Lækker dessert?

Annonce