{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.177 visninger | Oprettet:

Spist muggen kage {{forumTopicSubject}}

Så ville kæresten lige hygge om mig her til aften. Rigtig hyggeligt. Til anledningen har har han købt en "lækker" jordbærkage. Vi har lige siddet og nydt et ordentlig stykke hver, da jeg er ved at tage min sidste bid, falder geleen af kagen, og afsløre et jordbær der er muggent. Lige nu har jeg kvalme, men tænker at det er pga tanken om at man har spist en kage med mug på, men hvad kan vi evt ellers vente os af symptomer på vores uheldig spise?

Kan fandme godt love jer, at jeg står nede i pågældende bager imorgen!!! Han fik dog ikke kviteringen, men det skider jeg på! De får den lige direkte i fjæset imorgen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spist muggen kage
  • #1   24. aug 2012 Aaaad smiley Hehe ..

Men mon ikke engang ondt i maven, opkastning og dårlig mave hvis i er uheldige, kunne jeg forstille mig ..

• #2   24. aug 2012 Håber "bare" på en gang maveonde. Kan leve med at skulle på toilet et par gange, men jeg står nede i bageren klokken halv syv når de åbnerne morgen tidligt og taler med stooooooore bogstaver GRRRRR

• #4   24. aug 2012 Den smukke. Sådan noget skal bare være i orden! Men håber så vi slipper lige så let hen over det som dig smiley

• #5   24. aug 2012 Hormonerne???? Cookie hvad mener du?

• #6   24. aug 2012 altså vis man går mange mange år tilbage var mug jo en form for antibiotika / pencilin så jeg vil skyde på der ikk sker noget med jer

• #8   24. aug 2012 Mor til Emma, i gamle dage gjorde man mange mærkelige ting, som man troede hjalp med sygedomme. En gang troede man at det kunne hjælpe mod hjernebetændelse at stikke en bormuldssnor igennem en hudfold i nakken. Den skulle man så lige rykke i med jævne mellemrum for at holde hullet åbent, så betændelsen kunne løbe ud. Masser af betændelse løb ud, men jeg gætter på at det ikk var fra hjernen af haha :-D. Mug indeholder et stof, som i store mængder, kan være giftige, så uanset hvad man gjorde i gamle dage, så tror jeg sg ikk det er helt sundt ;), men ja en gang maveonde, og så et det nok overstået. Er gq også bare mere negativ over den skodbager.
    Ekspedienten fortalte mig i morges at hun snart ville sige op, fordi ejeren havde snydt hende for en halv times løn hver morgen og hver eftermiddag i al den tid hun har stået der nede!

• #9   24. aug 2012 cookie- Når! Troede du måske troede at jeg var gravid eller noget, men jeg er hverken gravid eller i hormonbehandling, så hormonerne er under fuld kontrol smiley

• Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118
    #10   24. aug 2012 Synes det er i orden at klage/påpege over for dem, for køber man kage hos en bager, ja så skal der da bare ikke være mug på??

Jeg var en gang til et kursus hvor der blev serveret kaffe og kage på sådan et kursuscenter.. Der viste sig så at være mug på et stykke, (ja mange havde ædt resten), da vi var henne og fortælle det det så blev stykket da bare smidt ud og hun fik stukket et nyt, fra samma kage haha... Det syntes jeg var liiidt strengt.

• #11   24. aug 2012 hihi jakan jeg godt forstå min svigermor fandt en mide i et brød hun havde købt

• #12   24. aug 2012 Katja- det er sq for klamt. Muggen har tråde, ligesom man kan forestille sig en brandmand/gobbel har, og de tråde kan sagtens have spredte sig til resten af kagen. Derfor er det også vigtigt at kasere hele brødet/kagen eller hva det nu kan være, istedet for bare at skære det muggen fra.

Mutten- det kan du lige godt tro jeg gør! De bager ikke selv, men får det fra en bager inde i byen. Jeg ved dog ikk hvordan de opbevare deres vare inden de åbner, og ved ikk om de kasere de ting der SKAL kaseres efter luk?!?

• #13   24. aug 2012 Mor til Emma- mmmmmh niiiice! En ny smagsvariant?

• #14   24. aug 2012 jeps hehe så hun begyndte og bage alt selv kun en fordel for os hihi eellsker hjeem bag ggg...

selvom min egen mor er bager og ha været det i 25 år hehe

• #15   24. aug 2012 Bagte også gerne selv både jordbærtærte, brød, kager mm, men har pt ikk noget køkken da vi er ve at få nyt :). Vi har dog fået det nye, det står bare i 5000000 papkasser. Så den mulighed får jeg nok først i løbet af den kommende uge smiley

• #16   24. aug 2012 ååh det lækkert med nyt køk hehe

det var heller ikk for jeg ikk troede du selv ville bage ..

• #17   24. aug 2012 Nej det troede jeg heller ikk hehe.

• Mai G
    Mai G Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #18   25. aug 2012 Man skal passe meget på med mad med mug på.... nogle bliver rigtig syge af det og andre märker ikke noget til det.... kender en der spiste et stykke bröd, hvor han så opdagede lidt mug på den näste skive bröd... han blev rigtig rigtig syg af det.. men som sagt det er jo forskelligt hvordan man reagerer på det...

• #19   25. aug 2012 Mai G- Kan så fortælle at det har været en hård nat me ondt i maven, og hyppige toiletbesøg smiley

• #20   25. aug 2012 Mai G- Men det er rigtig hvad du skriver, det er ikke skide sundt at spise mug. Der findes dog mange former/arter inden for den verden. Nogle mugarter kan både være hammer giftige og kræftfremkaldene. Andre bruges dog til bl.a. oste.

• #21   26. aug 2012 Heh.. spiste engang brød med mug på.. Der skete intet ved det..

Jeg ville tage ned til bageren og bede om en ny kage, men jeg ville ikke blive sur over at have fået sådan en kage med hjem. Skidt sker, og jeg når jeg laver fejl, så håber jeg på at nogen gør mig opmærksom på det, uden at blive gal.

Hvis det tilgengæld sker igen, så ville jeg nævne det, og så stoppe med at købe mad der..
    Fik engang to pizzaer på jobbet, og der var fadme fluer på begge. Da jeg ringede og sagde det, var han fræk nok til at bede mig om at tage dem af og spise pizzaerne alligevel. Der blev jeg nu sur og bad ham hente sine pizzaer samt returnere pengene. Det var første og eneste gang mine ansatte har set mig sur smiley

• #22   26. aug 2012 Mulle_pigen det er ikk første gang det sker. Min kollega købte en smurt mogenbolle der også var muggen. Det er ikk så længe siden. Jeg har bedt min kæreste m at købe fra den anden bager der ligger her, selv om den er lidt dyre, for jeg har den pågældende bager mistænkt for at sælge gammel brød. Jeg vidste ikk han havde købt kagen hos dén bager før bagefter da jeg spurte ham

• #23   26. aug 2012 Chelle:

Du har tilladelse til at gå amok.. Og bagefter ringe til sundhedsstyrelsen eller hvem der nu fortager smilende ansigter..

En gang mug på jordbær kan være en fejl, men mug på en smurt bolle der ikke er frugt på, den er bare ikke ok !

• #24   26. aug 2012 Mutten < 3

Det kan sagtens være en fejl i og med at muggen kan gemme sig i frugten. I den travle bager jeg var ansat i, gik det satme hurtig med at få lavet kagerne. Vi har ikke haft mugne jordbær, men de kan forekomme uden man opdager det. Selv brødet kunne nå at brænde på selvom der var alarmer på ovnene..
    Vores bagermester var en meget meget streng skid når det kom til perfektion, og selv han glemte at en sjældent gang imellem en ingridiens. Så måtte han smide ud og starte forfra..

Så lige med frugt kan jeg godt se en almen fejl.
    Med den smurte bolle ser jeg ingen fejl... ! Det er bare klamt !

• #25   26. aug 2012 Mutten < 3

Jordbærene bliver ikke vasket enkeltvis. Og når man skær dem, så kan man være uheldig at tage jordbæret lige på det mugne sted så man ikke ser det når det skæres. Samtidig har man øjene et andet sted når det bliver lagt, for tid er penge så det skal gå hurtigt..
    Det er ikke alle der kan mærke mug. Det kommer an på hvordan ens fingre er..

• #26   26. aug 2012 Mutten < 3

Det har da ikke noget at gøre med om man ikke tjekker tingene.. Jeg tjekker sgu da også de varer jeg køber, og kommer da alligevel hjem med mugne jordbær engang imellem.. Og vindruer for den sags skyld..

Og det er ikke en selvfølge at man kan mærke forskel. Fordi det er muggent, behøver det ikke være slatten.

Uheld sker.. Nok ikke lige i den omtalte bager, men ellers gør de smiley

• #27   26. aug 2012 Mutten < 3

De ville give en 2 smiley hvis ellers alle andre forhold er i ordent og der kun er dette ene lille uheld.

Jeg er lidt ambivalent med små fødevarerforretninger. Nogle er super gode og har alt sit på det rene. Andre sjusker eller er direkte ulækre.

• #28   26. aug 2012 Jeg fik ikk pengene retur. Kæresten havde ikk fået en kvitering, men jeg fik fortalt dem et par sandheder, og da de tilbød mig et brød efter eget valg bad jeg dem stikke det op et sted, som kun kan forbedre kvaliteten af deres kvantivare! Hvad er det også for noget at prøve at spise mig af med et brød til 20 kr for at kompensere for en muggen kage 65kr?!!?!

Jorbæret var ikk bare lidt muggent, men godt behåret, hvilket jeg syntes man burde have bemærket ide man halverede bæret. Havde jeg kaldt på jordbæret, var det jo fandme selv kommet kravlende hehe

• #29   26. aug 2012 Mutten Mhhhhhhhh jo tak. Er der kun to mugpletter på? Soldt! Vi skal sq have noget for pengene :-P. Ej men altså...! Jeg gad ikk stå der længere og diskutere med hende, så kunne de fandme beholde deres 65 kr. Skodbager hehe

• #30   26. aug 2012 Jordbær jordbær jordbær... Kom lille skat..

Æv for en bager.. Lyder meget til at det er hverdagskost for dem smiley

Håber bare på at det ikke er en bager her i nærheden...

• #31   26. aug 2012 Mulle_pigen HAHA "komsåkomsåkomså og få læææækkkker kage". jeg bor på Amager, og det er en bager nær min bopæl :-). Så ved jeg ikk om du bor i nærheden

Mutten jo tak det går bedre, men kan stadig mærke kvalmen stige op i halsen når jeg tænker på det jordbær der bare splattede ned på tallerknen UARK!

• #32   26. aug 2012 Mutten hehe tak smiley

• #33   26. aug 2012 Nej heldigvis da.. Jeg er fra Taastrup smiley

Det er vel ikke bageren på amagerlandevej vel.. Den der ligger tæt på nettoen og irma..

• #34   26. aug 2012 Nej det er ikk den hehe

Kommentér på:
Spist muggen kage

Annonce