{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Nanna Marie
Nanna Marie
Tilmeldt:
2. dec 2011
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340

Kontanthjælp {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg skal til at søge kontanthjælp...
Lige nu er jeg "hjemmegående", og laver ikke så meget... Hvilken indgriben får det i min hverdag? Skal jeg bare så en masse job, eller kommer jeg i aktivering med det samme? Og hvad er det der aktivering egentlig??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontanthjælp
  • #1   8. sep 2012 Er du under 25 og er du gravid (: kan svare på det hele men kommer and på hvor du står (:

  • Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #2   8. sep 2012 Er under 25, men (desværre) ikke gravid.. smiley


  • #3   8. sep 2012 Okay ja i min kommune under 25 år starter du på et 6 ugers jobsøgnings kursus på jobcenteret sammen med andre under 25 år, så derefter vil de nok prøve at sætte dig på uddannelse eller praktik som de ting du ønsker , og hjælpe dig videre ellers er man bare på jobcenteret og søger nogle har med sundhed at gøre så lære man en masse der det er så and på kommunen hvad de vælger til dig (: i min gamle kommune der lærte vi om alt muligt pjat så er lidt forskelligt . Nogle skal kun være på deres jobcenter 2 dage om ugen andre hver dag og søger du kontanthjælp fx mandag for du for den dag og frem til den 1 ikke en fuld håber det ku hjælpe lidt (:


  • Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #4   8. sep 2012 Ja, det hjalp mig, tusind tak! smiley

    Jeg har været så bange for at bare blive smidt ud i et eller andet tilfældigt.. Jeg vil selvfølgelig gerne gøre noget for de penge jeg får udbetalt, men der er altså også grænser, da jeg lider af angst i situationer med for mange fremmede mennesker, og hvor man skal "præstere" noget...

    Men igen, tusind tak for din hjælp! smiley


  • #5   8. sep 2012 Er glad for jeg kunne hjælpe dig og hvis de begynder på noget så smid det i hovedet på dem (; kender det desværre godt selv det ikke altid luge sjovt (:
    Og ja at blive smidt ud i alt muligt man hverken vil eller skal senere hjælper absolut ikke på situationen. Men håber det lykkes for dig og de er søde ved dig held og lykke (:


  • #7   9. sep 2012 når du er under 25 og ikke gravid er du uddannelses pligtig dvs du skal i uddannelse så hurtigt så muligt smiley

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #8   9. sep 2012 Jeg tror det er når du er under 30 år, det I taler om.. Jeg blev færdig i januar på min uddannelse, blev kaldt til jobcenteret ugen efter (var på dagpenge). Her gik mødet ud på at alle under 30 år, skulle i uddannelse. Ret så komisk, når man lige havde læst i 3 1/2 år.. Reglerne var anderledes for dem under 30 år, og måske endnu mere (?) for dem under 25 år? Det var et møde med en meget blandet flok mennesker, ens for alle var at vi ikke havde job og var under 30 år... Som sagt nåede jeg at gå ledig i en uge, og man kan altså ikke selv vælge hvad man bliver smidt ud i...

  • Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #9   9. sep 2012 Hvad for noget uddannelse kan det være? smiley
    Jeg er lige blevet færdig med HF, og de videregående uddannelser kan jeg jo først søge til foråret.. .(Hvilket jeg også har tænkt mig at gøre!!)

    Kan det være nogle kurser? Jeg kunne vildt godt tænke mig et IT-kursus eller lignende.. smiley


  • #10   11. sep 2012 i min kommune kommer man i aktivering med det samme og det hver dag.

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #11   11. sep 2012 Aktivering er jobsøgningskursus... Ellers kan man komme på 6 ugers selvvalgt kursus, men så skal man være dp berettiget... Man kan ikke komme på spændende givende kursus, på kh... I hvt fald ikke hvad jeg ved af...

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #12   11. sep 2012 Uddannelse er jo bare en uddannelse, alt hvor du kan komme ud af "systemet"..

  • Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #13   11. sep 2012 Ih, jeg kan få helt ondt i maven over det... Nu har der også lige været oppe i medierne med ham der "Dovne Robert", så nu går de garanteret helt amok.. smiley

Kommentér på:
Kontanthjælp

Annonce