{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

Barnedåb antal/hvem? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Inspireret af den anden tråd om budget til barnedåb, vil jeg gerne høre jeres meninger om hvem, der skal med til en barnedåb?

Jeg tænker

- er det kun for familie?
- er det hele familien eller kun den nærmeste?
- hvad med venner?
- hvad med venners kæreste?


Hvad gjorde i? Er det en fest kun for familien, eller er venner en lige så stor del af det?

Grunden til jeg spørger er, at min kærestes familie består af 16 mennesker inkl. ham selv, og min familie består af 4 inkl. mig selv. Jeg har den holdning, at jeg gerne vil have vores nærmeste venner med, da de også bliver en stor del af vores barns opvækst (måske endda mere end min kærestes mostre/onkler måske).
HVIS vi golder det for alle de nærmeste bliver vi 45-50 mennesker, så vi skal også have snakket om, om budgettet springes hvis de skal med.

Jeg håber i vil bidrage med hvad i gjorde, og hvad jeres holdning er til det:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barnedåb antal/hvem?
  • #1   18. sep 2012 Her var vi også en 35 stk. Og det var både venner og familie.

  • #2   18. sep 2012 Lærkegaard- må man spørge hvorfor i ikke vil have børn med?

    TS vi havde vors forældre, søskende, min onkel og tante som fungere som "oldeforældre" og så nogle fælles tætte venner vi var omkring 20


  • #5   18. sep 2012 *Lærkegaard.. okay har bare altid tænkt på det som en "børnevenlig fest" sjovt at få lidt andre meninger på smiley

  • #10   18. sep 2012 Her var vi 43 mennesker, det var lillepigens mostre, farbrødre, morbrødre, bedsteforældre og oldeforældre og så havde vi 6 vennepar med og de havde allesammen 2 børn med smiley

  • #11   18. sep 2012 Hov vi var selvfølgelig 47 med os selv og vores 2 børn smiley grunden til at jeg ikke nævner min søns barnedåb er fordi vi blev gift samtidig med hans dåb så der var vi nogen flere smiley

  • #12   18. sep 2012 Her var vi små 35 inkl os selv...det var med familie, venner og masser af børn smiley Var så hyggeligt smiley

  • #15   18. sep 2012 Her var vi Nikolines forælder (os), bedsteforælder (5), oldeforældre (6) og mostre/fastre (4) og gudmor("moster" )... Derudover havde vi 2 af vores nære venner til at være i "køkkenet"...

  • #18   18. sep 2012 Da vi holdte min store piges dåb der var vi en 50-60 mennesker, husker ikke det præcise antal..

    Det var familie og så nogen af kærestens bekendte..

    Da vi holdte vores yngste datters dåb der inviterede vi også familie og så nogen venner, hmm der var vi vist også en 45-50 stk..

    Både min kæreste og jeg har ret store familier.. Der var ikke super mange venner med 2. Gang. Men der var mange børn smiley

    Syntes det er meget sært at sige man ikke vil have børn med


  • #19   18. sep 2012 Vil også sige at børn høre til en barnedåb, grunden til at der ingen børn var med til Nikoline´s er, at den yngste i fam. er min søster som dengang var 16 smiley



  • #20   18. sep 2012 Vi var 30. Det var nærmeste familie (søskende, forældre og bedsteforældre) også nærmeste venner/veninder da de var faddere og de havde selvfølgelig deres respektive kærester og børn med.

    I min verden hører der børn med til en barnedåb, det er jo netop en fest for børn. smiley


  • #23   18. sep 2012 vi har været mellem 45 og 50 til vores dåber smiley vi havde inviteret hele familen på begge sider og de nærmeste venner smiley sys også det er mærkeligt og holde dåb uden børn, baby ved jo ikke det er dens fest, så baby blir vel næppe fornærmet smiley har nu alligevel været til en del barnedåb og har endnu ikke oplevet nogen har taget dåbsbarnets "shine" smiley men ja det er jo ens eget valg.

  • #24   18. sep 2012 Hehe enig carina:)

  • #25   18. sep 2012 Vi inviterede kun bedsteforældre, oldeforældre, faster, onkler og tanter, fætter + 2 hold fælles venner og deres børn.

    Vi er lige inviteret til dåb hos min mands kusines datter og der er det kun børn under 2 år, som er inviteret med. Det synes jeg så er fair nok, da det umiddelbart bliver en ret stor fest og man vil begrænse antallet lidt.
    Men synes altid fætre og kusiner bør inviteres med til sådan en fest. Altså, hvis min datter ikke var velkommen til sin kusines dåb, ville jeg synes var meget mærkeligt!!!


  • #27   19. sep 2012 Vi har været ved at regne på det og vi bliver nok os omkring 50 med familie og de næremeste venner .. Og selvf skal børn med

  • #28   19. sep 2012 Med Malou blev vi 60 ( det er incl hende selv og min halvbrors som begge var for små til stoleplads.

    Der var vi ALLE i familien. Alt fra nær og fjern! Men eks vis min ene moster og mormor og morfar kom ikke, men ellers begge familier "længere ude".

    Med vanessa var vi 35 ca tror jeg, og vi inviterede kun de nærmeste, altså familie som havde en "titel" over for hende samt (vores) nærmeste familie smiley

    Ved ikke hva vi gør denne gang, det ville være billigere med den nærmeste familie, men hyggeligst med hele buntet smiley skal snart kigge på hva vi kan få budgetttet til og lyde på , og overveje ca 40 eller 60 personer smiley


  • #29   19. sep 2012 Min mening ligger i, at jeg syntes selvfølgelig andre børn skal med.
    Det ikke alle der bare kan få passet deres børn. Og det er et "Barnedåb", så syntes da helt klart der skal børn med. Og syntes da ikke de tag fokus fra den lille. Så gammel er den lille jo heller ikke på det tidspunkt. De sover jo også meget, og er jo ikke vågen hele forløbet igennem (ikke dem vi kender til i hvert fald).
    Så ens barn tag jo ikke "fokus", kun i kirken.
    Som en skrev længere oppe også, at det ikke var et Bryllup men (barne)dåb.

    Men hver sin meninge selvfølgelig smiley

    Når vi skal holde vores barnedåb, bliver vi nok også cirka de 35-50 med venner, familie.


  • Banana
    Banana Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
    #30   19. sep 2012 Jeg synes dælme det er svært - enten vil jeg holde en stor fest (50 mennesker eller sådan noget) eller også en ret lille bitte en (15-20 stykker).

    Altså er det enten familie (også mine tanter, onkler, kusiner osv) og venner (med kærester, hvis de har det) og børn.
    Jeg vil dog kun have de rigtig tætte venner med - ikke dem der er lidt mere yderligere. Dvs. de af mine veninder som skal hedde moster eller tante for lillepigen bliver inviteret (4-5 stk) - resten bliver ikke.

    Eller også er det kun den tætteste familie; min bror, mor, far, farmor og mormor farens 3 brødre, mor. Og så måske farens onkel og mine forældres søstre.

    Hælder selv mest til første udgave, hvis hun skal døbes smiley

    Egentlig ville jeg gerne ud over det med dåb, men faren vil gerne have hende døbt, så det bliver hun jo nok eftersom det ikke betyder noget for mig om hun bliver det eller ej.
    Jeg ved dog allerede at jeg ikke er til en stiv fest med 3 retters menu, faste pladser og dresscode. Det er bare ikke mig...


Kommentér på:
Barnedåb antal/hvem?

Annonce