16. jun 2011 Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 143
Jeres mening.. {{forumTopicSubject}}
Åh det lidt en lang historie, men skal prøve at gøre den så kort som mulig. :S
Min bror og hans kæreste har anskaffet sig en hund, en sort labrador. De bor i et hus på 80 km2 med 2 små børn (en på halvandet og en på 3) De fik lige efter jul fjernet den der kunne have været den 3 baby fordi de hverken havde plads eller råd til barn nr 3. Men nu har de så anskafet sig den her store hund som æder alt i deres hus, fordi han ikk blir aktiveret. Han har ingen kurv han kan gå i og ligge sig i og når de ikk er hjemme står han bundet ude i deres fyrrum. Min bror arbejder som lastbilchauffør og han hverdag går ud på at arbejde og sover. Han laver aldrig ting sammen med hans familie og hun går hjemme. Når børnene så er blevet afleveret i DP og BH så kører hun rundt og besøger alle mulig i familien. Det eneste aktivering den hund får er når de er ude og ryge så får han lov til at gå ude i haven (Den er ikk hegnet ind så han kan ikk gå udenfor alene)
Nu er hunden 5 måneder og de er kommet frem til at de ikk magter den mere, fordi den æder alt. Så min bror ville have at hans kæreste skulle køre den til dyrlægen for at få den aflivet. Det syns jeg så bare ikk er i orden, der er så mange andre muligheder som at gi ham væk til nogen som gider og aktivere ham. Skrev så til min bror at syns slet ikk det var i orden at de afliver ham, hvorfor skal hunden bøde for at de ikk gider og aktivere ham. Så begyndte han at mig og min kæreste skulle have tænkt på vores forhold inden vi valgte at få baby. Okay vi havde lidt knas i forholdet for 2 år siden, nu har vi hus, skal snart have baby og vi kan finde ud af at snakke om problemerne. Modsat hva min bror og hans kæreste kan, de ser aldrig hinanden og i deres verden proiterere de sig selv først og børnene kommer i anden række.
Nu er der så blevet en værre ballade, han har endda slettet mig på facebook. Bare fordi at jeg sagde min mening og nu min mor os mopset over alt det her og føler lidt de mener alt grunden til alt der her ballade nu er min skyld. Er typen der hader alt det her ballade i familien, men skulle jeg bare have holdt mine meninger for mig selv og have ladet dem aflive den her hvalp. I min verden afliver man ikk en sund og rask hund og slet ikk når man ikk har prøvet de andre muligheder der nu er..
Syns i det er i orden??
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 14 Svar: 197
Det er dem har har valgt hunden og ikk omvendt , hunden skal ikk straffes for de er dovne og kun tænker på sig selv . Den kan få mange gode år med en ny god familie som vil elske den
Forstår fuld ud din reaktion jeg havde gjordt det samme lige meget hvad konsekvensen var
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 143
jun 2011
aug 2011
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 23 Svar: 140
aug 2011
aug 2011
aug 2011
aug 2011
aug 2011
Det gør man jo heller ikk med mennesker der bort adoptere man eller tvangsfjerner det er selvfølgelig ikk det samme men syns bare ikk det er i orden at tænke på sig selv der!
Men du har fuldstændig ret i at det er noget folk selv bestemmer og det er jo ikk ulovligt og der er mange meninger om det og alle har ret til at have en mening
aug 2011
jun 2011
aug 2011
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 13 Svar: 60
Man skal ikke kun tænke på sig selv.
aug 2011
jun 2011
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
De bør sælge den. Den er temmelig sikkert bedere tjent med en anden mere erfaren ejer.
jun 2011
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
Det nærmer sig stærkt dyremishandling at lade sit dyr stå bundet i et bryggers i lang tid mens man er væk og det skal man sgi da ikke bare være et tavst vidne til :-(((
Hvis man skal leve med sig selv og kunne se sig selv i spejlet må man da nødvendig vis ytrer sin menig , på en ordentlig måde selvfølgelig , men dælme også en måde der ikke lader nogen i tvivl om hvor man står.
jan 2012
okt 2012
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 1 Svar: 3
jan 2012
jun 2011
Jeres mening..