{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.428 visninger | Oprettet:

Til jer SOSU'er {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige nogle spørgsmål til jer der kender til social og sundhedshjælper uddannelsen:

1. Kan man springe grundforløbet over, hvis man har en studentereksamen?

2. Er det muligt (på længere sigt), at få arbejdstider der ikke inkluderer weekend vagter og helligdage, grundet at man er enlig mor?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til jer SOSU'er
  • #1   6. jan 2013 Du kan sagtens springe frundforløbet over smiley

Hmm man blir ikke fritaget for weekend og helligdage fordi man er enlig.
    Og det er meget svært at finde et job som sosu uden man skal arbejde de dage smiley Men det kan lade sig gøre. Men tror det er svært

• #2   6. jan 2013 Tak for svar:-)

• #3   6. jan 2013 Grundførløbet kan springes over vis man har mere ind ti klasse eksamen..eller et pr s erfaring inden for faget..

Nej du kan ikk blive fri taget for week og helligdage måske vis du får en aftale med lederen men det tvivler jeg stærkt på de vil akcepteret ,

• #4   6. jan 2013 Nej kan man ikke, så skal du være heldig at finde et ledigt arbejde i et dagcenter. De har tider fra 8-16..

• #5   6. jan 2013 Tak for svar:-)

• #6   6. jan 2013 hvis duhar en stx eksamen, kan du tage social og sundhedsassistent udannelsen med det samme, hvis d vil det smiley

• #7   6. jan 2013 Nadine: Man kan ikke tage assistenten direkte på den måde? Man skal min. have arbejdet et år eller mere som ufaglært hjælper, have hjælperen eller anden lign. uddannelse.

Til TS: Hvis du vil slippe for at arbejde weekend, skal du nok vælge en anden branche, da de færreste vil ansætte en der kun vil arbejde man-fre.

• #8   6. jan 2013 man kan få merrit... jeg har en hg og kan "kun" skære 4 uger af uddannelsen fra...

jeg mener ikk at man kan sprige grundforløbet over....

min søster gik i klasse med en der havde passet hendes mor i et år og hun blev fritaget for en praktikperiode....

men ring til skolen og forhør dig...

normalt arbejder man hver 2. eller 3. weekend smiley

• #9   6. jan 2013 Jeg arbejdede med en, som havde 25 timer og som ikke arbejdede weekend, det var til yderstnød hun blev brugt til det .. Så det kommer vel an på, hvad de søger .. Ellers kunne du gå ind og blive afløser, så kan du jo takke nej til weekender, selvom det nok somregel er der de mangler smiley

• #10   6. jan 2013 Kommer meget an på hvad du mener med grundforløbet?

Jeg starter selv på uddannelsen om en uge. Der er tre former for uddannelse til hjælper. Der er et forlænget forløb, som som regel vil henvende sig til udlændinge der har svært ved det danske sprog, ordblinde eller andre som er lidt udfordret på det faglige. Den varer 6 uger længere end normalen. Så er der det almindelige forløb som er på 14 måneder. Og så er der det afkortede forløb som vare 4 uger kortere end den almindelige, og kan opnås ved at man har haft dansk og engelsk på et hørere niveau end de tilbyder.

Men ellers er uddannelsen jo som den er, skruet sammen af 8 uger skole, ca. 14 uger praktik i hjemmeplejen, 12 uger skole, ca. 14 uger praktik på plejecenter og til sidst tilbage til skolen for eksamen.

• #11   6. jan 2013 når du har en gymnasiet eller lign. så kan du tage uddannelsen på et år, da du hverken skal have dansk eller engelsk.
    men ville ikke tage den uddannelse hvis du ikke vil arbejde aften/ weekend nogen gange.

• #13   6. jan 2013 CamillaH: man har da ikke de fleste helligdage fri??

• #15   6. jan 2013 Jeg er lige i gang med uddannelsen .
    Jeg har merit fra en praktikperiode fordi jeg har haft næsten 2 års erfaring i hjemmeplejen.

Det lyder som en umulig opgave at få fri i weekender og helligdage .

• #16   6. jan 2013 Så skal du søge i ren rengøring.. De arbejder 730 til 1530

• #18   6. jan 2013 Tak for jeres svar:-)

• Ida B
    Ida B Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 22
    #19   6. jan 2013 Hvis du har studentereksamen slipper du for at have naturfag, dansk og engelsk vist nok:) Nogle steder har man kun weekendvagt hver 4. weekend, det er svært at undgå i det fag, desværre

• #20   6. jan 2013 camilla H: Ja okay.. Men det er jo så under uddannelsen du ingen helligdage har, ikke? For det kan man da umuligt undgå som uddannet!?

• #21   6. jan 2013 Som de andre siger kan du godt springe grundforløbet over. Weekend og helligdage kan man ik slippe for nogen steder.

• #22   6. jan 2013 Jeg arbejdede helligdag da jeg tog udd. Havde en eller 2 samt aften og weekend. Som fast personale hedder det hver anden weekend men der er steder de kører med hver 3 weekend.

• #24   7. jan 2013 Camilla H: Tror det er generelt, nok mest efter endt udd. Hun bliver jo ikke pt. mindre "enlig" af at have en udd ;o)

• #26   7. jan 2013 på social- og sundhedsskolen i herning, kan man slet ikke komme på grundforløbet hvis man er over en hvis alder.. det henvender sig til de unge der kommer direkte fra folkeskolen.. ellers skal der ihvertfald være specielle årsager til at man skal på grundforløbet..
    og man skal have assistent uddannelsen for at arbejde på et daghjem, ihvertfald i min kommune..
    men der er jo forskel på fra arbejdsplads til arbejdsplads hvor mange weekender man skal arbejde, og man skal have et bestemt antal helligdage, som bliver udregnet efter det antal timer man er ansat til.. men som elev er det hver 3. weekend, og så må man kun arbejde et bestemt antal helligdage..

Kommentér på:
Til jer SOSU'er

Annonce