13. jan 2009 Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 91 Svar: 673
Fusk måske? (langt) {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg solgte en telefon på dba den anden dag.
Først får jeg et bud fra en,PÅ SMS, der gerne vil give 1800 kr for den, han går her under sit rigtige navn. Han springer så fra igen.
Jeg får nu en ny henvendelse under et navn "Jacob A" der vil give 1650, og da det er højeste bud vælger jeg at sælge den til ham.
Vi aftaler så at han skal komme kl 17 at hente den, da den er 18.30 og han stadig ikke er dukket op bliver jeg lidt irriteret. Jeg går så ind under min annonce og finder hans bruger og nummer, og det viser sig sørme at det er den samme som før, nu bare i navnet "Jacob A", men stadig samme nummer.
Jeg tænker, det var lige godt satans, det er noget svineri at lave sådan et nummer, men jeg gider ikke gå op i det, for det får jeg ikke så meget ud af.
Da han så endelig kommer kl 19, ligner han IKKE en Jacob, men han kommer med sin kammersjuk som begge er udlændinge, hvilket jeg godt vidste eftersom den første henvendelse var fra et udenlandsk navn. Og det er der selvfølgelig heller ikke noget i vejen med.
Da de så kommer hjem med telefonen, sætter de den til salg (sammen med MANGE andre telefoner) det er der heller ikke noget galt i synes jeg.
Men så begynder de at kime mig ned med et IMEI nr, de bare VILLE have, og så vidt jeg kunne læse sidder det på batteriet og er noget til at spærre telefonen ved tyveri.
De vil desuden have min købskontrakt som jeg har fjernet alle mine personlige oplysninger fra, som cpr. nr og kontonr osv.
Men de vil have den uredigeret, de vil have HELE den PDF-fil som den er sendt i fra Telia, hvilket jeg synes er meget mærkeligt. Det fortæller jeg dem så, at de får de ikke, og de kan få det jeg har sendt pr mail til dem.
Jeg sender købskontrakten over 4 omgange fordi den fylder rimelig meget efter jeg har fjernet det jeg skulle.
Og de bliver så ved i en uendelighed indtil jeg frabeder mig, yderligere kontakt fra dem. (på en ikke særlig pæn måde)
Jeg kigger endnu engang hans profil på dba, og kan se han har 7 telefonnumre, og så selvfølgelig rigtig mange telefoner til salg.
Nu tænker jeg lidt om de er fuskere, der sælger telefonerne videre, og så måske melder dem stjålet, siden de var så opsatte på det IMEI nr?
Og siden de prøver at lokker mine personlige oplysninger ud af mig, tænker jeg om jeg skal melde dem både på dba, og til politiet?
Hvad havde i gjort?
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 91 Svar: 673
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 46 Svar: 973
Fusk måske? (langt)