{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget i su?
  • #1   7. feb 2013 5600 mener jeg at jeg får. Tror ikke man får mere bare fordi man har børn, men man kan få et ekstra su lån..

• #2   7. feb 2013 5753,- før skat

• #3   8. feb 2013 Okay tak smiley ville lige høre for min kæreste mener bestemt man får mere når man er forsørger men det mente jeg altså ikke smiley

• #4   8. feb 2013 man får kun dobbelt så længe barnet er under et år.
    dog kan man tjene mere ved siden af.

• #5   8. feb 2013 Ja, hvis man er enlig forsørger får man dobbelt.
    Er begge forældrene på SU, kan den ene få dobbelt, og den anden få almindeligt.

Jeg er enlig og får ca 8100 efter skat.

• #6   8. feb 2013 Enlig forsørger

Du kan få forsørgertillæg, hvis du er enlig forsørger og modtager SU
    For at få forsørgertillæg til enlige forsørgere, skal du modtage det ekstra børnetilskud fra Udbetaling Danmark.

Er du i tvivl om, hvorvidt du får eller kan få ekstra børnetilskud, skal du kontakte Udbetaling Danmark. Det er ikke noget styrelsen kan vurdere eller afgøre.
    Udbetaling
    Vi udbetaler forsørgertillægget sammen med din SU (eller dit slutlån). Ud over forsørgertillæg kan du få supplerende SU-lån til forsørgere.

Sats for forsørgertillæg til enlige forsørgere
    Udlandet eller udenlandsk statsborger
    Hvis du ikke får det ekstra børnetilskud, fordi du bor eller læser i udlandet, eller fordi du er udenlandsk statsborger, gælder der særlige regler.
    Børnetilskud til uddannelsessøgende
    Du skal være opmærksom på, at det særlige børnetilskud (ikke at forveksle med det ekstra børnetilskud) fra Udbetaling Danmark til uddannelsessøgende forældre, ikke kan udbetales til enlige forsørgere, der er berettiget til forsørgertillæg som enlig forsørger. Hvis du hidtil har fået det særlige børnetilskud for uddannelsessøgende forældre, skal du oplyse Udbetaling Danmark om, at du nu får forsørgertillæg til SU.
    Forbehold
    Du kan ikke få forsørgertillæg samtidig med ekstra SU i forbindelse med fødsel og adoption.
    Første lønnede praktikperiode
    Får du dobbeltklip før første lønnede praktikperiode, får du også dobbelt forsørgertillæg.
    Hvis du laver ændringer
    Du skal søge forsørgertillæg på ny, hvis der sker ændringer i dine SU-forhold. For eksempel hvis du skifter uddannelse, søger slutlån eller holder orlov i mere end syv måneder.
    Hvis du fravælger SU
    Hvis du fravælger din SU (eller slutlån), fravælger du automatisk også forsørgertillægget. Hvis du derimod fravælger forsørgertillægget, har det ingen indflydelse på dine øvrige SU-forhold.

• #7   8. feb 2013 Satser for særlig støtte

Hvor meget du kan få i særlig støtte, afhænger af din situation
    Forældre
    Satser for særlig støtte til forældre
    Støtte Kroner per måned
    Supplerende SU-lån til forsørgere
    1.473 kr.
    Forsørgertillæg til enlige forsørgere (før skat)
    5.753 kr.
    Forsørgertillæg til forsørgere der bor sammen med en SU-modtager (før skat)
    2.298 kr.

• #8   8. feb 2013 SU til videregående uddannelser

Der er forskel på, hvor meget du kan få i SU, alt efter om du bor hjemme hos dine forældre eller ej
    Beløbene for den månedlige SU til dig, der går på en videregående uddannelse i 2013, er:

SU-satser til videregående uddannelse
    Bopælsstatus
    Kroner per måned
    (før skat)
    Hjemmeboende
    2.860 kr.
    Udeboende
    5.753 kr.

Du skal kontakte en SU-medarbejder på dit uddannelsessted, hvis du har spørgsmål.

• #9   8. feb 2013 Okay tak smiley

• #10   9. feb 2013 Du har udover su og su lån, mulighed for et su forsørgerlån.
    Jeg får lidt over 9000 udbetalt med de 2 lån. Men du er også under 20, så du er stadig afhængig af dine forældres indkomst

Kommentér på:
Hvor meget i su?

Annonce