{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

Natasha H
Natasha H
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 42

Umenneskelig frygt for hospitaler/læger/narkose/kejsersnit? {{forumTopicSubject}}

Åh, jeg står simpelthen og er ved at drive mig selv til vanvid! Jeg er helt og hunderede procent skrækslagen med alt der har med hospitaler at gøre - Og det er ikke noget der går over. Er blevet opereret 2 gange for cyster, første gang ved brug af magt og råstyrke fra lægernes side, og anden gang ved, at kæresten (nu manden) måtte holde mig fast indtil jeg var helt ude, da jeg ikke kan rumme det, og bryder fuldstændig sammen med dødsønsker og hele baduljen.

Så er jeg jo selvfølgelig kommet i tanke om risikoen for en evt. akut kejsersnit ved fødsel (selvom chancerne måske er små), og det har fået mig hylet helt ud af den. Snakkede med jdm igår om det, og fik skrevet i mine papirer om min angst, samt at skulle det ende der, at det så helst skulle være under fuld narkose, da jeg ikke ville kunne rumme eller håndtere andet.

Det snakker jeg så med manden om, hvor han siger, at det vil han simpelthen ikke være med til efter sidste gang. Sidste gang var oplevelsen så voldsom for ham, at han ikke ville kunne klare at se mig sådan igen, men jeg ved, at jeg ikke ville kunne komme der hen alene, da jeg netop lukker helt ned.

Men hvad gør jeg så? Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre, eller hvor jeg evt kan henvende mig? Har haft snkkede med alle læger og sygeplejerske om frygten inden hver eneste gang, og det har intet nyttet, og hver oplevelse har bare gjort frygten værre - Og nu sidder jeg nærmest i tårer fordi jeg får overbevist mig selv om, at det ender sådan.

Er der ikke lige nogen der har nogle kloge ord? (;

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Umenneskelig frygt for hospitaler/læger/narkose/kejsersnit?
  • Natasha H
    Natasha H Tilmeldt:
    feb 2013

#2   27. mar 2013 Jeg har været ved psykolog, men lige meget hjalp det smiley Er der andre former for terapi som måske kunne hjælpe? Har nemlig ikke kunne finde nogle.

En del af grunden til angsten er, tror jeg, at første gang jeg blev opereret var jeg jo allerede skrækslagen, og værre blev det, da de bagefter sagde, på vej ud af døren forøvrigt, at "ja, og så kom vi også lige til at fjerne den ene æggestok, da vi ikke kunne finde ud af at fjerne cysten uden, så dine chancer for at få børn er nu stærkt nedsat grundet dine tidligere problemer" - Så mistede jeg jo også alt tillid til dem smiley

Nu, når jeg går ind til det, er jeg overbevist om, at jeg skal dø, og så slår alle overlevelsesinstinkter til? Aner simpelthen ikke hvad jeg skal stille op!

• Natasha H
    Natasha H Tilmeldt:
    feb 2013

#4   27. mar 2013 Åh, den er du næsten nødt til at forkare (;

Godt nok har jeg læst om kognitiv terapi (Har endda været op til eksamen i det!), meeen, hvordan finder man lige sådan en fut? (;

Og, jamen hvordan er du så kommet videre? :S

• Natasha H
    Natasha H Tilmeldt:
    feb 2013

#6   27. mar 2013 Åh, den første del lyder lidt ligesom mit - Jeg har jo så bare været heldig må man sige. Men jeg håber da, at det kommer til at lykkes for jer!

Jeg må også indrømme at jeg har angst lidt over hele linjen, også mht det sociale liv mm., men det er kun i denne sammenhæng at jeg slår helt ud.

Jeg må prøve at søge så smiley Og tak (:

Kommentér på:
Umenneskelig frygt for hospitaler/læger/narkose/kejsersnit?

Annonce