{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Uddannelse vs mormor {{forumTopicSubject}}

Ja måske en lidt mærkelig overskrift men viste ikke lige hvad jeg skulle kalde det.

Undskylder på forhånd for det måske lidt intetsigende og lange indlæg.

Jeg bor sammen med min kæreste og vores 2 børn og hund.
Jeg har et fuldtidsarbejde som jeg er ved at køre lidt død i, og vil egentlig gerne have mig en uddannelse, så derfor har jeg valgt at jeg vil prøve og læse en hgv som fjernstudie, samtidig med at jeg arbejder.

Og ja jeg ved godt det bliver hårdt, men det drejer sig om en periode på 1 år.

Og Selvfølelig har jeg da gennemtænkt hvad det er jeg er gået ind til.

Nå men min mormor bestiller ikke andet en at fortælle mig at det vil jeg aldrig kunne gennemføre, det er en dum ide, at det er alt for hårdt osv osv..

Det pisser mig virkelig af, jeg forstår ikke hvad hun for ud af at skulle pille Min glæde ned.

Det kan sagtens være hun ikke tror jeg kan klare det, men så kan hun sku holde sin mund!

Nå undskyld for mit brok jeg havde bare brug for at lukke det ud et sted min familie ikke læser med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse vs mormor
  • #1   1. maj 2013 Og det skal lige siges at min kæreste har været med inde over beslutningen omkring at jeg skulle starte på uddannelse,
    Så det er ikke en pludselig indskydelse i mit liv


  • #2   1. maj 2013 Så vær stædig og vis hun tager fejl og aldrig skal dømme dig på forhånd igen, for du har viljestyrke smiley

  • #4   1. maj 2013 Jeg har altid fået afvide at jeg aldrig ville blive til noget,
    At jeg ikke var noget værd og at jeg sikkert ville ende som min mor
    ( hun er alkoholiker og har været på kh det meste af mit liv )

    Derfor pisser det mig så meget af.

    Og jo det kan sagtens være at hun mener at jeg skal passe på mig selv, men igen hold det for sig selv, eller spørg om der er en måde man kan lette presset på i stedet for at banke en oven i hoved.


  • #5   1. maj 2013 Ikke fordi jeg har nogen kommentarer til dit dilemma men har lige et spørgsmål.

    Har du snakket med en studievejleder om fjernuddannelse og fuldtidsjob?
    Jeg overvejer det nemlig også (dog en hgs) men vil gerne hører om det overhovedet kan lade sig gøre med et fast job ved siden af. Tænker på at der er noget af undervisningen som skal tages på bestemte tidspunkter.


  • #6   1. maj 2013 Lyder ikke til, at motivation er hendes stærke side. Hun er måske nok bange for, du gaber over for meget. Hun skulle hellere klappe dig på skulderen og være stolt over du stræber efter mere i dit liv. Ja gu bliver det hårdt men det skal du nok klare. Man kan meget, hvis man rigtig gerne vil. smiley

  • #7   2. maj 2013 Har man modet til det og opbakningen i hjemmet til at man måske ikke kan lave helt så mange pligter derhjemme pga lektier og opgaver så synes jeg bare man skal springe ud i det.

    Jeg er selv ved at tage en hgs på fjernstudie, jeg har dog kun vikar arbejde ved siden af, men arbejder min 3 dage om ugen. Men læser sammen med flere som har fuldtidsarbejde ved siden af og det kan godt lade sig gøre,
    Jeg læser lektier og laver opgaver inden alle kommer hjem/ skal hentes og så om aftenen når de er puttet, og skal lige siges manden ikke er hjemme før 17.30 hver dag så maden osv er mit job samt at lave lektier med de to store. Har hver anden uge børn i huset på 7, 9 og 1,5 år og den anden uge kun Marcus på 1,5.


  • #8   2. maj 2013 Vi skal deltage i nogle webinars ca 8 meninger gang er de lagt både kl 12 og kl 20 så man har mulighed for at deltage. Er kun vores 3 case fremlæggelser der lige som ligger fast med tidspunkt man skal være online (30 min). Man har mødepligt til Webinar med mindre man har en god grund og har snakket med den pågældende lære inden.

  • #9   2. maj 2013 Fuck din mormor er en heks, undskyld udtrykket.. Selvfølgelig kan du komme igennem den uddannelse! Det der er ikke en bekymring om du kan komme igennem og få livs glæde på den anden side, hun er bare det vanlige at hive dig ned! Lad være med at kontakte hende et stykke tid, og når hun ringer og ikke kan forstå hvorfor i ikke besøger hende, så sig: der er ikke noget vi heller ville men vi kan simpelhen ikke holde din undertrykkelse af andre ud og din pissemisme på andres vejne.. Mine børn skal have en glad mor, og mine børn skal ikke have mulighed for at se deres mor blive undertrykt og mine børn skal overhovedet ikke opleve det samme.. Vi savner dig mormor og elsker dig, men vi kan efterhånden ikke holde til din måde at behandle andre mennesker på.. Og vil hun have stituationer til belæg så find dem frem fra glemmeren.. Begynder hun på " jeg vil beskytte dig" shittet går du til mod anbreb.. Og siger der kan du bare se vi kan ikke engang tale om det, før du indkyller dig i undskyldninger.. Selvfølgelig kan jeg fx klare den uddannelse er pisse træt af at du siger at jeg er uintelligent fordi du selv har en iq på 70.. Lad værre med at lade det gå udover mig dit maglende selvværd

  • #10   2. maj 2013 Mor til nicoline

    Jeg har mailet med en vejleder, og sagt at jeg arbejder fuldtid og har 2 mindre børn.
    Og hun mente ikke det ville være nogen hindring.

    Der er 2 fremmøde dage hvor der er mødepligt, der kommer jeg lidt i klemme fordi min ældste skal starte i skole men det skal jeg nok få løst.


    Ja jeg syntes sku hun er en heks min mormor, men efter at have talt med min mor om det, så tror jeg hun siger det fordi hun er bange for at jeg gaber over for meget, og det er hendes kejtede måde at sige at hun er lidt bekymret for mig.


  • Mia M
    Mia M Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 154
    #11   2. maj 2013 Det kan man sagtens - herhjemme er kæresten igang med HD som er noget højere niveau ved siden af sig fuldtidsjob - ja gu' er det hårdt for os begge for jeg må passe barn alene to hverdage til kl 22 alene og så er der lektierne ud over.. Men det går, vi er igennem første år nu.

    Kast dig ud i det, man kan kan jo altid holde op igen hvis det slet ikke passer ind smiley

    - og så går sådan et år hurtigt!


  • #12   2. maj 2013 Vi havde også første dag hvor vi skulle møde op på skolen, men ved at flere ikke var der og de læser da stadig på mit studie (den ene er jeg i gruppe med).

    Jeg tager min Hgs online fra Niels Brock i Kbh.


  • #13   2. maj 2013 Tak mia, ja det bliver hårdt men et år flyver afsted når man har meget at se til smiley

    Trine det er også derfra jeg skal læse hgv


  • #14   2. maj 2013 Vil sige det fungere super godt med deres studieform online.

  • #15   2. maj 2013 Det skal du nok klare. Jeg er selv ved at være på hgv smiley

  • #16   2. maj 2013 Tak bg

    Jeg viste at jeg kunne regne med jeres søde støttende ord smiley



Kommentér på:
Uddannelse vs mormor

Annonce