{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Hvornår {{forumTopicSubject}}

pakkede i tasken til sygehuset ??
Jeg er 31 uger henne, og har bar sådan lagt nogle ting lidt til siden efterhånden som jeg har vasket, men egentligt ikke rigtig tjekket efter endnu om hvad det egentligt er jeg har tænkt der skal med..
Har heller ikke rigtig nogen idé om hvad man har behov for på sygehuset, andet end vi nok ihvert fald skal have nogle bodyer og autostol med smiley

Hvad tog i med og hvornår var tasken klar ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår
  • #1   11. maj 2013 Jag sidder lidt med samme tanke smiley Er i 37 nu og har tænkt mig få i ordning tasken her i weekenden, Jag har tænkt pakke 2 set tøj till lilleman og 1 set til mig selv, sut, lidt hygiejne artiklar, bleer? får man det på hospitalet? og sen selvf autostolen og et tæppe. Ja det er min plan i hvertfald smiley Pakker bare i pusletasken

  • #2   11. maj 2013 Jeg havde pakket 3 sæt tøj til Malou og 4 sæt til mig selv - lad vær med det! Pak 1 sæt til baby som han/hun skal have på hjem - på hospitalet gider man ikke at skifte tøj på dem. Malou havde kun ble på eller ble og slå om trøje (vi lå hud imod hud!) . Jeg selv gik rundt i leggings eller natbukser og hospitals trøje, da den var nem at knappe helt op og dermed optimal at ligge hud imod hud med. Så jeg ville pakke et par nat bukser, en trøje dertil også amme bh osv. du kommer ikke til at bruge alt det andet. Sut, skal du selv medbringe - dem har hospitalet ikke, amme indlæg hvis din mælk løber til (min løb allerede til dagen efter - så jeg ville ikke undvære dem!) . Stofbleer og bleer har hospitalet. Du skal bare medbringe :
    1 sæt tøj til baby til hjem turen.
    Tøj til dig selv.
    Tandbørste
    Vandrejournal, sygesikring
    Penge
    Mobil og oplader
    Shampoo osv.
    Sut (hvis baby har ekstremt stort sutte behov - brug den dog først når baby og du har 100 % styr på amningen og mælken er løbet til) .
    Amme indlæg,
    ^det er vist alt du behøver. smiley


  • #3   11. maj 2013 Jeg havde en falsk alarm omkring uge 38, hvor jeg pakkede tasken smiley

    Jeg kan ikke huske alt hvad jeg pakkede, men kan huske hvad jeg brugte:

    Løse bukser
    Store trusser
    Ammebh'er (i starten brugte jeg hospitalets tøj kun, og sov også i det)
    Allebluser
    Ammepude
    En babydyne samt betræk (han brugte hospitalts lige efter fødslen, men ellers sin egen)
    En nusseklud
    2-3 sæt tøj i 56 og et sæt i 50 (han brugte 50, så en anden gang tager jeg mest af det med)
    Klipklappere
    Morgenkåbe (hvis man f.eks skal op og amme om natten, og ned til ammerummet)
    Blade at læse i + kuglepen
    Mobil + lader
    Kamera + lader
    Personlig hygiejne (tandbørste, tandpasta, vådservietter til ansigt, deodorant, hårbørst, elastikker og mascara. Jeg gik først i bad da jeg kom hjem, ville slet ikke gå fra Vito så længe på hospitalet)

    Det tror jeg var det. Jeg havde pakket effektivt smiley

    Autostolen hentede min mor da vi skulle hjem, og min moster kom med et babytæppe i barselsgave som jeg også var glad for på hospitalet smiley


  • #4   11. maj 2013 Vito fik skiftet tøj morgen og aften. Dels for at gøre forskel på nat og dag, og dels fordi navlen blødte og væskede.

    Og på RAS har de sutter, kan ikke forestille mig et hospital hvor de vitterligt ikke har sutter? Hvad så med præmature eller andet??

    Nåh, men ofte vil man ikke bruge en sut til en nyfødt, og ellers kommer personalet med den smiley Vito fik en sut af personalet (selvfølgelig efter de havde spurgt mig).


  • #5   11. maj 2013 ACS, kan godt være der er forskel på hospitalerne hvad de ligger inde med osv. smiley på Herlev havde de ingen sut da jeg spurgte efter en til Malou, de havde heller ingen amme indlæg. Så det måtte min mor ud og købe for mig. Jeg fik sutte brikker af hospitalet - men sut osv. havde de desværre ikke. smiley

    Hov, dyne til baby skal i også medbringe. smiley jeg brugte ikke baby tæppe til Malou på hospitalet. Det lå i tasken under hele opholdet.


  • #6   11. maj 2013 Kathrine,
    Underligt. Men mon ikke de bare "sparer" og kun giver dem ud ved særlige behov så?

    Jeg fik i hvert fald en, og fik den selvfølgelig med hjem også (selvom det var en af degrimme anatomiske som jeg haaader - men den virkede!)


  • #7   11. maj 2013 Jeg ved godt de helst ikke skal bruge sut det første tid, så havde ikke tænkt mig at tage en med, tænkte også at hvis det endelig er nødvendigt så må sygehuset have en smiley
    Jeg har også lagt nogle bodyer, heldragter, gylpeklude, en kørerdragt en lille fleecjakke og et tæppe er vidst nogenlunde det jeg lige mindes at have lagt til side smiley
    Min ammepude er KÆMPE stor, så ved ikke helt om jeg vil slæbe den med, har de ikke nogen på sygehusene ? Jeg skal føde på Sønderborg...
    smiley
    Tak for hjælpen, hjælper lidt at hører hvad andre har brugt. Jeg har et stort behov for at være forberedt, så derfor fisker jeg lige lidt efter hvad i har gjort smiley


  • #8   11. maj 2013 Jeg så ikke andre end jeg og min søs med ammepude på hospitalet smiley men spørg din jm?

    Den kan ikke mases ned i en indkøbspose?


  • #9   11. maj 2013 ACS, nej tror den var god nok. Malou har ekstremt stort sutte behov og vi blev intet tilbudt. Min mor ledte os selv og hun kunne ikke finde nogen i skabe osv. smiley så på Herlev har de i hvertfald ingen sutter.

  • #10   11. maj 2013 Jeg vil helt klart også anbefale at tage ammepuden med - den manglede jeg godt nok i de dage vi var indlagt...

    og tag rigeligt med skiftebukser og trusser med, jeg synes virkelig det barselsflåd STANK!! så jeg rendte og skiftede bukser hele tiden, fordi jeg følte at jeg lugtede..


  • #11   11. maj 2013 Jeg tror skam på dig kathrine, synes bare det lyder åndssvagt. Vito havde også et stort suttebehov, så de foreslog en sut den første nat, for han kunne slet ikkke finde ro. Og sutten hjalp omgående!

  • #12   11. maj 2013 Jane,
    Det med tøj er i øvrigt ret meget en smagssag. Jeg vil dog anbefale at sove i hospitalets, da man nemt bløder igennem om natten. Efter min først nat måtte jeg skifte uunderbukser (de der kæmpe shorts), skjorte, dynebetræk, lagen og pudebetræk. Jeg var for alvor blødt igennem, og var glad for at det ikke var mit eget tøj som skulle ligge i en taske til jeg skulle hjem igen!


  • #13   11. maj 2013 ACS - Derfor er det nok rart alligevel at have bukser med til når man får gæster eller man skal hente mad...og lige præcis i tilfælde af at man skulle bløde igennem, er det nok en go ide at have rigeligt med.. hellere for meget af alt, end at stå og mangle noget, det er ihvertfald min indstilling smiley

    og forresten - på herning må man ikke sove med babyen i sengen hos sig, da der for nyligt er en baby der døde af vuggedød på holstebro sygehus, hvor babyen havde lagt ved mor.. jeg fik SÅ meget skæld ud af en dum nat sygeplejerske, fordi at jeg havde Thea liggende på mig imens vi sov.. hun fik det nærmest til at lyde som om at jeg prøvede på at slå thea ihjel :S
    så der skal man have noget tøj med til baby, så den kan holde varmen..


  • #14   11. maj 2013 Janni, yes yes. Men om natten smiley

    Jeg brugte også mit eget tøj om dagen, men syntes det var dejligt let og praktisk at sove i hospitalets smiley

    På RAS må de små gerne sove ved mor, men ikke på hende. De foreslår at barnet ligger ved siden af, og så sætter man en plade op af sengerammen så barnet ikke kan falde ned (den plade som er på hylden under vuggen).


  • #15   11. maj 2013 Maria*Jamie kommer til sommer* - er det på holstebro du skal føde?
    ja det må være sindssygt hårdt smiley tænk at man lige har født sit vidunder, og når man så vågner er den død!!! det må være helt umuligt at komme over sådan noget smiley

    jeg læste lige i et blad for nogle dage siden, om en 3 mdr gammel baby der også var død af vuggedød, den havde lagt i barnevognen imens forældrene havde gjort klar til barnedåb dagen efter.. jeg er blevet helt panisk med at tjekke om Thea trækker vejret, efter jeg læste det..


  • #16   11. maj 2013 Da jeg skulle føde i Kolding havde jeg ikke som sådan pakket en taske. Tog kun lige tøj med til Marcus til hjemturen da man i region Syddanmark skal hjem efter de der 4 timer ca. Jeg havde selv bare joggin tøj på ned på sygehuset.
    Da vi så skulle blive der kørte manden hjem og pakkede en taske til os alle. Til Marcus brugte vi hospitalstøjet i mens vi var der så vi ikke kom hjem med en kæmpe omgang vasketøj...:-) havde sut med og heldigvis for det da han ikke gad hver sut eller flaske fra sygehuset men kun avent sut og flaske.
    Der var dyne osv til alle mand på sygehuset. Marcus sov i deres "vugger" dernede.
    Bleer, bind osv var der også til fri afbenyttelse.


  • #17   11. maj 2013 ACS - mor til Vito - 12. juli 2011 ! - helt enig i at det er rarest at sove uden om natten smiley

    på herning skal de ligge i den der lille vuggeting på hjul, de må slet ikke være i sengen.. jeg havde ellers været så indstillet på at hun skulle ligge hud mod hud hos mig døgnet rundt den første tid, så jeg blev virkelig skuffet over at hun skulle ligge for sig selv.. og det føles jo også helt forkert at babyen skal sove for sig selv


  • #18   11. maj 2013 ACS, synes også selv det var rigtig dårligt at de ingen sut havde - da mine brystvorter blev knald røde, ømme og blødte lidt fra dem - da Malou jo kun finder trøst i mine bryster. Så hun brugte/bruger dem altså også som hygge sut. (Måtte jo gøre noget for hun ikke var ked af det og fik dækket sit behov) .
    Det er forskelligt fra person til person hvor meget man bløder - jeg bløder ikke længere, blødte kun i 2 dage og var meget lidt jeg blødte. Så jeg har på intet tidspunkt haft det der lugte problem. Jeg havde dog mine egne trusser med til alle dagene - da jeg ikke gad rende rundt i hospitalets trusser. Kun lige den første dag / nat da jeg nærmest havde voksen ble på smiley .
    Ammepude havde jeg også med og brugte den ikke en eneste gang på de 5 dage vi lå indlagt.


  • #19   11. maj 2013 Kathrine * Malou Nolia smiley - det kan jo så godt være at du begynder at bløde igen, bare lige så du er forberedt på det smiley det kan godt stoppe i nogle dage for så at begynde igen..
    men det skulle vist også være værre ed barselsflåd efter en naturlig fødsel i forhold til kejsersnit, har jeg lige kunnet læse mig til smiley


  • #20   11. maj 2013 Janni S, ja, ved godt smiley havde samme mønster i 2010 da jeg fik abort ved at jeg stoppede med at bløde hurtigt og begyndte igen nogen uger efter smiley . Så det er ikke noget jeg er urolig over. Og det vidste jeg ikke - men du har nok ret, da der jo er forskel på de to former for fødsel smiley

  • #21   11. maj 2013 Maria*Jamie kommer til sommer* - holstebro skulle vist også have en rigtig god barselsgang efter hvad jeg har hørt, med rigtig sødt personale smiley




  • #22   11. maj 2013 Maria, du kan få sådan en kant og sætte på siden af sengen. En sengehest kalder de det vidst, så ligger baby op ad den og kan ikke falde ud af sengen også ligger du ved siden af med en hånd på baby. (Gjorde jeg) . Så der var 10 cm. imellem mig og Malou og hun lå med sin egen dyne for ikke at få det for varmt. Kan du ikke høre om det er en mulighed på Holstebro? smiley
    Jeg ville ALDRIG turde sove med Malou på min mave om natten. Til middags lur tør jeg godt da jeg ved jeg vågner efter en time og kan ligge hende forsigtigt ved siden af mig istedet, men om natten ville jeg godt nok ikke turde tage chancen!


  • #23   11. maj 2013 Kathrine * Malou Nolia smiley - her i regionen må man SLET ikke have babyen i sengen om natten.. da jeg var til fødselsforberedelse, anbefalede de at man sov med baby hud mod hud, men i mellemtiden var der så sket det så man ikke må længere.. og sygeplejerskerne kommer og tjekker 2 gange i løbet af natten ved alle de indlagte, for at forhindre at det skulle ske igen

  • #24   11. maj 2013 Janni S, ja okay. Det er også tragisk at det er sket, virkelig! Men hvad så hvis man ligesom jeg får et barn der ikke ville sove alene i vuggen og græd fuldkommen hysterisk når man ikke lå med hende? Hvad gør man så? :s

  • #25   11. maj 2013 Kathrine * Malou Nolia smiley - jeg ved det virkelig ikke, for vi havde samme problem, som du har med malou.. hendes 2 nat fik ingen af os sovet, for hun havde ondt i maven og græd og græd, og hun ville kun sove når hun fik lov at ligge og gumle på brystet.. så jeg måtte holde mig vågen indtil klokken 6 om morgenen, hvor hun endelig sov tungt nok til at jeg kunne ligge hende over i vuggen uden at hun vågnede og begyndte at skrige igen..
    Men når man er på sygehuset er man jo "deres ansvar", og de vil ikke have ansvaret for hvis babyen dør når den ligger hos mor i sengen.. det var den forklaring jeg fik..




  • #26   11. maj 2013 Janni S, forstår dem også godt på en måde. Men hvis ungen skriger må man jo gøre noget, jeg havde nok bare bidt skide ballen i mig og lavet min egen sengekant af et tæppe eller ligende. smiley men forstår dem godt efter sådan en oplevelse. Men man kan jo ikke lade ens barn ligge og være bund ulykkelig, må de da os ku forstå og hvis man ikke selv får nok søvn danner man jo heller ikke nok mælk og man bliver stresset og går jo kun udover barnet. Må de da os ku se. smiley

  • #27   11. maj 2013 Jeg har snakket med min jm her efter fødslen om næste fødsel amning osv . Jeg får måske mulighed for at komme på barselsgangen i Holstebro for de skulle være så gode til at hjælpe med amning hvilket jeg manglet i herning . Hvor jeg følte mig i vejen når jeg spurgte om noget . Men har hørt super godt om den i Holstebro smiley

  • #28   11. maj 2013 Jeg ville på ingen måde acceptere hvis personalet sagde at mit barn ikke måtte sove hos mig smiley
    Mit barn - min beslutning! Og Vito sov hos mig de første fjorten dage og det var både på hospitalet og hjemme.

    Jeg var taget hjem i samme øjeblik.

    At et barn dør er dybt tragisk. Men vuggedød er jo vuggedød. Hvis moderen et ædru og upåvirket burde det jo ikke udgøre et problem men tværtimod være godt at sove sammen.

    Jeg kan forstå de fraråder det hvis moderen er påvirket og altså får stærke smertestillende efter fødslen eller måske stadig er mærket af narkose eller andet, for så er jeg enig i at man bør undlade at sove sammen til man er helt upåvirket smiley


  • #29   11. maj 2013 ACS - mor til Vito - 12. juli 2011 ! - jeg har samme mening som dig, og jeg har også kun hørt at det skulle være godt at sove sammen!
    jeg føler virkelig at jeg er blevet frarøvet noget vigtigt, fordi at vi ikke fik lov at sove hud mod hud..
    Men jeg skulle ikke nyde noget af at sige den sure sygeplejerske imod - så havde hun da bidt hovedet af mig smiley


  • #30   11. maj 2013 Janni S, du sku da bare have bedt hende falde om og hækle! smiley

  • #31   11. maj 2013 Vi må kun være der i 24 timer, så jeg har taget 2 bodyer og en natdragt i str. 50 og 2 bodyer og sparkedragter i str. 56, og en kørerdragt, og en gylpeklus, et tæppe, 2 strømpebukser, 2 par sokker, vådservietter og to bleer.
    Så kommer resten sådan hen af vejen smiley
    Jeg tror ikke jeg slæber en hel kuffert med, for så kan jeg bruge deres derude. Tager bare et sæt rent tøj med til mig selv tror jeg smiley
    Er vel også begrænset hvor meget jeg skal bruge på 24 timer.
    Jeg tvivler på min ammepude kan komme i en indkøbspose. Det er svigermors jeg har lånt, de var åbenbart noget større dengang, men den virker rar smiley


  • #32   11. maj 2013 Jannis,
    Det er jo også nemt for mig at være bagklog smiley en anden gang kan du jo insistere på at følge din egen overbevisning smiley

    Janni89,
    Du kan rulle din dyne sammen omkring dig og bruge den som ammepude smiley Men det er selvfølgelig svært at gøre når man sidder nede i amme-rummet smiley hehe


Kommentér på:
Hvornår

Annonce