{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

Tanker og mareridt om gyser. {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Jeg føler mig egentlig lidt åndssvag og skør.
Min forlovede og jeg så for noget tid siden (The Walking Dead), serie, som vi fulgte med i og synes begge den var rigtig spændende.
Men den har åbenbart gjort gevaldigt indtryk på mig.
(Jeg ser normalt aldrig gyser, da jeg ved at jeg kommer til at tænke for meget på det, men den var jo så spændende).

Det betyder så at jeg nu, de sidste 2 uger har tænkt på det dagligt og haft mareridt om natten. Jeg er bange for at gå i mørke udenfor. Jeg kan ikke falde i søvn om aftenen. Jeg kan tit være utryg i mit eget hjem.

Om aftenen når jeg lægger mig, kommer tankerne næsten med det samme, kan have været fri for tankerne i flere timer og nærmest "glemt" dem, men med det samme jeg lægger mig, så er de der. Jeg kan ikke få dem væk, selvom jeg prøver med glade tanker.

Er kommet dertil hvor jeg har fået nok. Vil da ikke gå og være bange for noget som ikke sker i virkeligheden..

Hvis der er nogle som ikke ved hvad (The Walking Dead) er, så er det en serie, hvor næsten hele menneskeheden dør af en sygdom, men lever op igen og er en slags kannibaler. Hvis man bliver bidt af dem, dør man og lever op som dem...(Kort fortalt)

Ved godt det er virkelig åndssvagt, for det sker jo ikke, men tænker det stadig.

Er der nogle der har prøvet det her før, som har nogle gode råd?

Er gravid i 10 uge, og ved i hvert fald at det er meget normalt at have mareridt i graviditeten, men af hvad jeg har kunne læse, var det mere bekymringer om sit kommende barn, eller andre tætte familiemedlemmer.

mvh. Julie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tanker og mareridt om gyser.
  • #2   30. nov 2013 Jeg havde det præcis på samme måde med Supernatural. De 3 uger det tog os at se hele serien (6 sæsoner dengang) var der 3 nætter uden mareridt.
    Det gik mig så meget på, at da jeg fandt en fuld mand liggende tværs henover fortovet midt om natten, gik jeg en STOR bue (ud på vejen) om fortsatte, mens jeg rystede. Forstillede mig at hvis jeg forsøgte at komme i kontakt med mig, ville han vende sig med sorte øje.
    Jeg ringede til politiet så snart jeg kom hjem, og ham jeg snakkede med var så gal over at jeg ikke havde tjekket om manden var ok, og jeg havde i forvejen så dårlig samvittighed, for det er noget jeg normalt ville gøre.

    Så meget burde en serie/film ikke påvirke en, men det gjorde den.

    Det hjalp til gengæld ufattelig meget at se den én gang til. Helt fra start. Pludselig vidste jeg alt der skete, og har ikke haft ét eneste mareridt siden, ej heller været bange. Jeg har endda hjulpet en fuld mand, der ikke kunne komme op.

    Så se den igen. Det vil jeg anbefale. Fortsætter dine mareridt, så lad være at fortsætte, men se om det hjælper.


  • #3   30. nov 2013 Glad for at jeg ikke er den eneste som bliver lidt små skør over gyser film smiley men kunne da prøve at se den igen og håbe at det hjælper smiley



  • #4   30. nov 2013 De er ikk kannibaler, de er zombier smiley hihi.
    Jeg følger selv med i serien, og har mareridt 1-2 nætter efter jeg har set det, men 1 afsnit er ikke nok. Desuden vil jeg ikk kalde twd en gyser, men ja.
    Når jeg ser Gysere, spillefilms gysere, så ser jeg ALTID en anden film bagefter, og gerne noget sjovt, for så slapper jeg af igen.


  • #5   30. nov 2013 I mine øjne er det gyser, men det er jo så forskelligt hvordan man ser på det smiley og jo det er zombier, men vel også en slags kannibaler, synes jeg smiley

  • #6   30. nov 2013 Jeg har det lidt på samme måde med varulve. Jeg ved godt de ikke findes i virkeligheden, men alligevel er der altså et eller andet i mig, som siger at det gør de. Og nej, jeg er heller ikke sindssyg smiley

  • #7   30. nov 2013 Og så hader jeg den der når folk siger: du skal jo tænke på at det er en film, ikke virkelighed eller sige jamen tænk på at det er sket i USA... Ja for så kan det da aldrig ske i DK. Altså hvis det nu var en realistisk gyser man havde set smiley

    Det hjælper ikke rigtig... smiley


  • #9   30. nov 2013 Har også prøvet at se sjove film efter, men det hjælper kun lige indtil filmen er slut smiley

  • #10   30. nov 2013 Det skal måske lige siges, at der er nu lavet 9 sæsoner (jeg har set 8. til ende), og ikke engang ved de 2 sidste har der været noget. Jeg kan fint gå tur kl. 3 om natten, efter at have stenet Supernatural, og det rører mig ikke en disse smiley

  • #12   30. nov 2013 Jeg går nu og overvejer om jeg skal se den eller ej, for tænkte også at det kan gå den anden vej og blive værre endnu, så jeg ved det ikke endnu smiley

  • #15   1. dec 2013 Min forlovede har faktisk forslået mig at falde i søvn til en god film og så sætte timer på fjernsynet, så det tror jeg at jeg prøver i aften.

    Vil lige sige at de sidste to dage har ikke været ligeså slemme, og tror måske det var godt at jeg lige fik snakket lidt om det og fik nogle råd fra jer smiley så tak for det, håber det fortsætter, for nu skal det slutte synes jeg smiley


  • #16   1. dec 2013 jeg tænker tit at det er utroligt jeg har overlevet i 35 år . med alle de mordere spøgelser vindueskiggere og zombier der findes (ironi kan forekomme smiley ak den fantasi .det bedste man kan gøre er at lade være med at se sådan noget .jeg er bare dum nok til at se det igen, selv om jeg kender konsekvensen smiley

Kommentér på:
Tanker og mareridt om gyser.

Annonce