{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.238 visninger | Oprettet:

Pjok
Pjok
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 61

SU - Hvad fanden gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Ja undskyld mit sprog, men er virkelig på bar bund og kunne godt bruge lidt råd !

Jeg er startet på fjern undervisning, hvilket betyder jeg læser hjemmefra. Grundet personlige årsager, røg jeg ned med stress og kom en del afleveringer bagud. Fik så besked på at hvis de ikke er afleveret inden onsdag, mister jeg min SU og bliver smidt af.
Vi har oveni haft en flytning, og hvor vi bor nu er der intet internet, ergo er jeg kommer endnu længere bagud, hvilket bestemt ikke hjælper på mit stress. (Mine skolegang foregår over nettet)

Hvad pokker gør jeg?! Jeg har ingen jordisk chance for at nå dem alle, da der er 17 opgaver og alle skal godkendes for at jeg må fortsætte. Har afleveret et par stykker selvfølgelig, men langt fra nok!

Jeg håber ikke at der kommer svar som "Det er din egen skyld, du kunne have lavet dine lektier" For jeg havde det virkelig af helvede til... Når børnene var afleveret sov jeg, og når de var puttet sov jeg smiley Kunne ikke overskue en skid... Man føler sig så latterligt dum for folk udefra kan ikke forstå det.. smiley

Hvad er mine muligheder hvis jeg bliver smidt af?

Det skal lige siges at jeg aldrig er blevet guidet i mit liv, og derved ved jeg ikke en dyt om hvad pokker man gør smiley

Har virkelig ikke råd til at miste pengene heller, da jeg står med to huslejer...

Happy Christmas -.-

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SU - Hvad fanden gør jeg?
  • #2   16. dec 2013 er det ikke bare at starte forfra? eller gå på kontanthjælp til du kan starte igen

• *RMHL*
    *RMHL* Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 72
    #3   16. dec 2013 Prøv at ring til skolen. få et møde med dem. Måske du kan komme på et andet hold der er startet senere?
    Måske få en længere tidsfrist.
    5 afleveringer inden en dato osv.

Du bliver ihvertfald nød til i noget ordentlig dialog med dem og forklare situationen. og gerne face to face. det giver ofte noget mere.

Håber det lykkes for dig. Og så er det bare at klø på. Ned og hente et mobilt bredbånd så du kan komme igang med afleveringerne smiley

Håber det lykkes for dig smiley

• #4   16. dec 2013 Få et møde sat i stand med din studievejleder.

jeg opdagede mandag den 2. december, da jeg skulle tjekke ludus og fronter inden skole, at jeg var røget ud. Havde slet ingen varsel fået.

Her var min angst brudt op, og jeg er også lettere deprimeret - jeg ville bare ikke indse det. Men jeg kunne slet ikke overskue skolen og havde rigtig meget fravær (troede bare ikke jeg stod til at ryge ud qua de manglende varsler). Fik et møde med skolen og kom til min læge hvor vi fik snakket det igennem og jeg er startet behandling.

Skolen smed mig ud alligevel, fordi jeg havde så meget fravær, men jeg har fået lov at starte nye hold til januar og kan dermed fortsætte med at modtage SU. Har bare fået en lidt lang juleferie, hvilket nok var ret tiltrængt...

Jeg forstår dig, men du er nødt til at snakke med skolen om det. Her ville vejlederen slet ikke lytte til noget som helst, før jeg bad hende tie stille og lade mig forklare mig, og jeg fik talt om samtalen med min læge og mine muligheder derfra.

Nu kommer jeg med i et mentor-program på skolen, jeg håber det kan hjælpe lidt. Jeg har altid meget svært ved at overskue skolen..

• #6   16. dec 2013 Jeg ville nok vente indtil du har energien til at klare skolearbejdet for du kan jo ikke gå på su hvis du ikke passer din skole.. smiley

Os på job får jo heller ikke løn hvis vi ikke arbejder smiley

Og er der konstateret stres burde lægen kunne sygemelde dig smiley

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #8   16. dec 2013 Jeg ville synes du skulle gå på kontanthjælp indtil du får det bedre..
    Det nytter nok ikke rigtig noget, hvis du kan starte forfra, komme på et nyt hold eller lignende og fortsætte på su'en- hvis man ikke kan yde det skolearbejde der kræves kan man jo heller ikke få su.

Så kontanthjælp må være løsningen for en kort periode tænker jeg.
    God bedring

• #9   16. dec 2013 Nu ved jeg jo ikke hvor du læser eller hvad du læser, men jeg er også ret meget bagud i en del af mine opgaver, jeg læser en hgv online fra Niels Brock og jeg er i løbende dialog med mine undervisere om hvorfor jeg kommer bagud, det har hjulpet en del

• Pjok
    Pjok Tilmeldt:
    sep 2013

#10   17. dec 2013 Sygemeldning er intet problem at få, men hvad pokker skal der så ske derefter? Er det så på KH igen? Og har jeg overhovedet ret til at få det, hvis jeg ryger af?

• #11   17. dec 2013 Er du syg og ikke tilgængelig på arbejdsmarked/ uddannelse så skal du jo på sygedagpenge indtil du er klar igen smiley

Hvad der skal ske derefter kan jeg ikke sige dig men bliv da sygemeldt hvis du er syg smiley

• #12   17. dec 2013 du kan umuligt nå dem, så i stedet for at have det dårligt over det, så accepter at det bare har crashet og stop og søg kontanthjælp. det har jeg selv haft gjort engang i 2 mdr og så startede jeg nye hold på HF. det var virkelig befriende ikke at skulle have det hængende over hovedet mere.
    hvis du kan magte det så synes jeg du skal starte på hold for det er meget mere motiverende når man glæder sig til at komme op til vennerne og så skal du heller ikke lave så uoverskueligt mange opgaver derhjemme fordi der er en lærer der står og fortæller dig alt det du selv skal tage dig sammen vk at læse derhjemme.
    det var fjernundervisning jeg koksede på. holdene gik fint for mig. blev bare nødt til at have det ene på fjern fordi holdet var fyldt op

• Pjok
    Pjok Tilmeldt:
    sep 2013

#13   17. dec 2013 Jeg nåede en del med hjælp fra min søster i dag, og har skrevet vejlederen som det er, at jeg desværre ikke kunne nå alle, men næsten! Jeg har prøvet at få kontakt til ham flere gange men de er simpelthen så dårlige til at svare derinde smiley så nu er der ikke andet end at vente til imorgen og se om han godkender det. Ellers ja.. Så må jeg bare acceptere det, som Jeannie skriver.. Øv hvor er det bare SÅ pisse irriterende at man skal ryge i det sorte hul gang på gang, men var nok lidt for hurtig til at raskmelde mig selv smiley tusinde tak for jeres svar og gode råd, det er dejlig at nogen gider ligge øre til smiley

• Pjok
    Pjok Tilmeldt:
    sep 2013

#14   19. dec 2013 Så fil jeg meldingen om at jeg er blevet smidt af, trods jeg fik lortet afleveret nogenlunde smiley hvad fanden gør jeg nu?! Nogen der ved det?? smiley

• #15   19. dec 2013 Sygemelding eller på kontanthjælp og få det søgt inden jul..

Ellers kommer der vel ingen penge til januar smiley

• Pjok
    Pjok Tilmeldt:
    sep 2013

#16   19. dec 2013 Hvis jeg bliver sygemeldt, hvor kan jeg så få løn fra? Kontanthjælpen får jeg vel karantæne fra?

• #17   19. dec 2013 Jeg læser selv fjernstudie og reglerne er.jo.sådan skuret sammen at man skal aflevere sine opgaver for at ku få su. Træls at der er kommet så meget i vejen, og at du endte med at blive smidt ud. Fjernstudie er ellers en super dejlig måde at studere på så længe man følger med og får sine ting lavet. Men op på hesten igen. Desværre tror jeg du får karantæne ja, og derved 1.eller 2 mdr. Uden indkomst.

• #18   19. dec 2013 Hmm vil du ikke få sygedagpenge hvis du er sygemeldt?

Kommentér på:
SU - Hvad fanden gør jeg?

Annonce