SU - Hvad fanden gør jeg? {{forumTopicSubject}}
Ja undskyld mit sprog, men er virkelig på bar bund og kunne godt bruge lidt råd !
Jeg er startet på fjern undervisning, hvilket betyder jeg læser hjemmefra. Grundet personlige årsager, røg jeg ned med stress og kom en del afleveringer bagud. Fik så besked på at hvis de ikke er afleveret inden onsdag, mister jeg min SU og bliver smidt af.
Vi har oveni haft en flytning, og hvor vi bor nu er der intet internet, ergo er jeg kommer endnu længere bagud, hvilket bestemt ikke hjælper på mit stress. (Mine skolegang foregår over nettet)
Hvad pokker gør jeg?! Jeg har ingen jordisk chance for at nå dem alle, da der er 17 opgaver og alle skal godkendes for at jeg må fortsætte. Har afleveret et par stykker selvfølgelig, men langt fra nok!
Jeg håber ikke at der kommer svar som "Det er din egen skyld, du kunne have lavet dine lektier" For jeg havde det virkelig af helvede til... Når børnene var afleveret sov jeg, og når de var puttet sov jeg Kunne ikke overskue en skid... Man føler sig så latterligt dum for folk udefra kan ikke forstå det..
Hvad er mine muligheder hvis jeg bliver smidt af?
Det skal lige siges at jeg aldrig er blevet guidet i mit liv, og derved ved jeg ikke en dyt om hvad pokker man gør
Har virkelig ikke råd til at miste pengene heller, da jeg står med to huslejer...
Happy Christmas -.-
jan 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 147
sep 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 72
Måske få en længere tidsfrist.
5 afleveringer inden en dato osv.
Du bliver ihvertfald nød til i noget ordentlig dialog med dem og forklare situationen. og gerne face to face. det giver ofte noget mere.
Håber det lykkes for dig. Og så er det bare at klø på. Ned og hente et mobilt bredbånd så du kan komme igang med afleveringerne
Håber det lykkes for dig
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
jeg opdagede mandag den 2. december, da jeg skulle tjekke ludus og fronter inden skole, at jeg var røget ud. Havde slet ingen varsel fået.
Her var min angst brudt op, og jeg er også lettere deprimeret - jeg ville bare ikke indse det. Men jeg kunne slet ikke overskue skolen og havde rigtig meget fravær (troede bare ikke jeg stod til at ryge ud qua de manglende varsler). Fik et møde med skolen og kom til min læge hvor vi fik snakket det igennem og jeg er startet behandling.
Skolen smed mig ud alligevel, fordi jeg havde så meget fravær, men jeg har fået lov at starte nye hold til januar og kan dermed fortsætte med at modtage SU. Har bare fået en lidt lang juleferie, hvilket nok var ret tiltrængt...
Jeg forstår dig, men du er nødt til at snakke med skolen om det. Her ville vejlederen slet ikke lytte til noget som helst, før jeg bad hende tie stille og lade mig forklare mig, og jeg fik talt om samtalen med min læge og mine muligheder derfra.
Nu kommer jeg med i et mentor-program på skolen, jeg håber det kan hjælpe lidt. Jeg har altid meget svært ved at overskue skolen..
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 55 Svar: 534
Os på job får jo heller ikke løn hvis vi ikke arbejder
Og er der konstateret stres burde lægen kunne sygemelde dig
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
Det nytter nok ikke rigtig noget, hvis du kan starte forfra, komme på et nyt hold eller lignende og fortsætte på su'en- hvis man ikke kan yde det skolearbejde der kræves kan man jo heller ikke få su.
Så kontanthjælp må være løsningen for en kort periode tænker jeg.
God bedring
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 30 Svar: 249
sep 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 61
mar 2011
Hvad der skal ske derefter kan jeg ikke sige dig men bliv da sygemeldt hvis du er syg
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
hvis du kan magte det så synes jeg du skal starte på hold for det er meget mere motiverende når man glæder sig til at komme op til vennerne og så skal du heller ikke lave så uoverskueligt mange opgaver derhjemme fordi der er en lærer der står og fortæller dig alt det du selv skal tage dig sammen vk at læse derhjemme.
det var fjernundervisning jeg koksede på. holdene gik fint for mig. blev bare nødt til at have det ene på fjern fordi holdet var fyldt op
sep 2013
sep 2013
mar 2011
Ellers kommer der vel ingen penge til januar
sep 2013
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 327
mar 2011